Gå til innhold

Teoritentamen.no


Crystallized

Anbefalte innlegg

Hvor lik er testen på teoritentamen.no i forhold til prøven du får på selve teorien? Jeg har kjøpt den fulle pakken for en måned, begynte å øve for noen dager siden og skal ta teorien innen 6. juni! Har kjørt over 50 timer privat, så jeg kan jo kjøre :-)

Og har dere noen tips til å lære teorien best mulig? Har nå bestått skilt-testen 9 ganger (vil være helt sikker på skilt), og klarer teorien der med ca 10 feil hver gang... Er virkelig motivert nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal du ta teorien akkurat innen 6.juni?

Og selv om du har kjørt over 50 timer privat så betyr jo ikke det nødvendigvis at du kan kjøre. Er jo forresten også mye obligatorisk kjøring du må ha... Glattkjøring, mørkekjøring, landeveiskjøring m.m

Anonymous poster hash: dea73...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du ta teorien akkurat innen 6.juni?

Og selv om du har kjørt over 50 timer privat så betyr jo ikke det nødvendigvis at du kan kjøre. Er jo forresten også mye obligatorisk kjøring du må ha... Glattkjøring, mørkekjøring, landeveiskjøring m.m

Anonymous poster hash: dea73...9e9

Fordi 6. juni er det målet jeg har satt til meg selv. Jeg har hatt mørkekjøring, kjørt masse på landevei, bykjøring osv. Og jo, jeg vet jeg kan kjøre :-) Er helt klar over at jeg må ha obligatoriske kjøretimer, men nå var det ikke dette jeg lurte på. Jeg er fullstendig klar over det du sier, men spørsmålet mitt var om dere har gode tips til å øve på teorien og hvor like de testene er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes teoriprøven var enklere enn den på teoritentamen.. Men du burde klare teoritentamen ganske mange ganger før du prøver deg på teoriprøven.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Makemeloveit

Jeg øvde bare på teoritentamen.no og bestod første gang! Jeg fikk høre at teoritentamen var vanskeligere, enn selv testen, men at man kunne risikere å være skikkelig uheldig. Det var jeg, men jeg klarte det likevel! Jeg fikk mye likt, og mye ulikt. Alle jeg har snakket med har kun brukt den testen og bestått :) Lykke til med å nå målet ditt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes teoriprøven var enklere enn den på teoritentamen.. Men du burde klare teoritentamen ganske mange ganger før du prøver deg på teoriprøven.

Jeg øvde bare på teoritentamen.no og bestod første gang! Jeg fikk høre at teoritentamen var vanskeligere, enn selv testen, men at man kunne risikere å være skikkelig uheldig. Det var jeg, men jeg klarte det likevel! Jeg fikk mye likt, og mye ulikt. Alle jeg har snakket med har kun brukt den testen og bestått :) Lykke til med å nå målet ditt :klem:

Takk for svar! Tar tester flere timer om dagen nå, og leser i boken. Tusen takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holder på med det samme nå, brukte en uke på skilt ( jeg jobber mye, så har ikke så mye tid til å lese i hverdagene) når skiltene var i boks startet jeg på tentamen, ( lest boken først ) men det var ikke rare greiene 60 prosent, 66 prosent osv- tok testene til jeg gikk i svime….. men så løsnet det seg, gikk gjennom alle feile svar og har holdt på 2 uker- ENDELIG løsner det seg og ser trafikkbildet tydligere…oppe i 8 feil en del ganger og NÅ bestått med 5 feil de siste gangene .. gir meg ikke, skal lese ennå mer… Lykke til til deg!



Anonymous poster hash: 0f709...188
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med det samme nå, brukte en uke på skilt ( jeg jobber mye, så har ikke så mye tid til å lese i hverdagene) når skiltene var i boks startet jeg på tentamen, ( lest boken først ) men det var ikke rare greiene 60 prosent, 66 prosent osv- tok testene til jeg gikk i svime….. men så løsnet det seg, gikk gjennom alle feile svar og har holdt på 2 uker- ENDELIG løsner det seg og ser trafikkbildet tydligere…oppe i 8 feil en del ganger og NÅ bestått med 5 feil de siste gangene .. gir meg ikke, skal lese ennå mer… Lykke til til deg!

Anonymous poster hash: 0f709...188

Så flink du er! :-D Lykke til til deg også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste veldig lite på egen hånd, men øvde på teoritentamen til jeg klarte alt riktig 10 ganger etter hverandre... Det hjalp ikke så mye! Var kjempenervøs på selve teoriprøven og følte at jeg fikk alt feil, var veldig ulike spørsmål og mye vanskeligere.

Jeg stod med 6 feil, så det gikk jo fint, men vet ikke om jeg ville stolt på at det er likt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! :-D Lykke til til deg også! :klem:

Takk, gleder meg til denne prøven er bestått :danse:

Anonymous poster hash: 0f709...188

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det heller ordentlig.

Bruk bøkene eller et kurs eller noe.

Her har du en del forskjellige http://www.norli.no/webapp/wcs/stores/servlet/SearchDisplay?storeId=10651&catalogId=10051&langId=-101&pageSize=12&beginIndex=0&searchSource=Q&sType=SimpleSearch&resultCatEntryType=2&showResultsPage=true&pageView=image&searchTerm=f%C3%B8rerkort

Bruker bok, teoritentamen og går selv ut i trafikken og følger med ALT, haha :)

Anonymous poster hash: 0f709...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har boken Veien til førerkortet, tar masse tester for jeg føler det hjelper best for meg når det gjelder å lære videre. Men leser også i boken :-) Leser oftest når jeg har tatt bort datamaskinen og skal legge meg. Så jeg gjør jo det jeg kan, øvelseskjører ved hver mulighet jeg har, leser og tar tester så ofte jeg kan :-) Har satt av disse 2 ukene til bare øving!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nå bestått skilt-testen 18 ganger, og selve prøven 5 ganger! Stolt over meg selv hvor hardt jeg har jobbet de siste dagene :-) Kjæresten min er bortreist, jeg har ingen eksamener eller jobb så kanskje jeg kan ta den tidligere enn forventet! Føler meg ikke helt trygg enda så skal ta mange flere tester og lese mye mer i boka, men dette går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk nettopp på teorikurs, og følte meg litt dum/lat/gjerrig som ikke brukte teoritentamen.no. i hver eneste pause i undervisningen.

Dro på Biltilsynet etter å ha fulgt med i timene og tatt notater, og hadde 3 feil av 7 mulige.

En del av de ivrigste teoritentamenbrukerne strøk så det sang etter.

Forrige gang jeg gikk på kjøreskole var ikke Internett oppfunnet omtrent, og jeg klarte meg da også....

Anonymous poster hash: 6bf35...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes teoriprøven hos Statens Vegvesen var mye enklere enn Teoritentamen.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Linaria

Jeg synes teoriprøven var mye enklere enn teoritentamen.no. Øvde på teortentamen i to dager. Leste ikke ett ord i boka eller noe annet sted, og fikk én feil på prøven. Øv masse på skilt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er betenkelig at folk bare kan sette seg ned i et par dager med teoritentamen på nettet uten å åpne læreboka. Og så stå uten problemer på teoriprøven til Statens Vegvesen.

Da kan de tyde på de som styrer med teoriprøven sjelden lager nye spm, og at de burde vært mer kompliserte.

Folk burde ideelt sett ha lest grundigere i læreboken og vegtrafikkloven før de slippes ut på veiene.



Anonymous poster hash: 8caa7...b42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er betenkelig at folk bare kan sette seg ned i et par dager med teoritentamen på nettet uten å åpne læreboka. Og så stå uten problemer på teoriprøven til Statens Vegvesen.Da kan de tyde på de som styrer med teoriprøven sjelden lager nye spm, og at de burde vært mer kompliserte.Folk burde ideelt sett ha lest grundigere i læreboken og vegtrafikkloven før de slippes ut på veiene. Anonymous poster hash: 8caa7...b42

Datteren min på 16 tok mopedtentamen for en måned siden. Hun leste hele boka fra perm til perm, tok notater og gulet ut viktige punkt. Det var temmelig bortkastede timer. Boka ga lite informasjon om de spørsmålene hun fikk og var ellers for dårlig laget til å gi skikkelig opplæring. Et døgn på teoritentamen lærte henne mye mer enn det hun fikk ut av boka.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...