Gå til innhold

tåneglen løsnet plutselig!


got2go

Anbefalte innlegg

Jeg oppddaget for noen uker siden at ene tåneglen min ble misfarget, og etterhvert løsnet. Det var et stort hullrom under neglen, og til slutt falt den av.

Men så oppdaget jeg at neglen under, som da har grodd mens den gamle neglen fremdeles hang på, også var misfarget som den forrige, og den har også begynt å løsne nå.

Er det neglesopp?

Kjipt at jeg ikke har noen negl igjen på tåa,men jeg er mer redd for om det nlen gang vil gro ut noen ny?

N har det kommet en ny luftlomme under neglen, og jeg kan klippe den helt ned til grofestet om jeg vil. Men jeg tør ikke, i tilfelle dette fører til at jeg aldri vil få en ny negl.

Kan noen fortelle meg hva dette kan være?

Dama på apoteket hadde aldri hørt om dette før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fotballflue

Du har ikke hatt blemmer under neglen da? Jeg fikk det etter en fjelltur, og ble sånn som du beskriver, kunne også klippe helt ned til roten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke hatt det..... trodde først det var fordi jeg hadde vært mye klam/våt på tærne, men da er det så rart at den nye neglen også er misfarget og løs. Neglen er liksom helt soft på en måte helt ytterst....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sopp. Gå til legen å få tabletter. Når det har kommet så langt så er det ingenting annet som hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du løper mye, så kan det skyldes for trange sko/for lange tånegler/for lang løpetur (mye trykk på tåen). Flere jeg kjenner som trener aktivt (løping/fotball/tennis/whatever) har fått blå negl - og så detter den av. Har hatt det selv også. Det kommer ny negl. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg oppddaget for noen uker siden at ene tåneglen min ble misfarget, og etterhvert løsnet. Det var et stort hullrom under neglen, og til slutt falt den av.

Men så oppdaget jeg at neglen under, som da har grodd mens den gamle neglen fremdeles hang på, også var misfarget som den forrige, og den har også begynt å løsne nå.

Er det neglesopp?

Kjipt at jeg ikke har noen negl igjen på tåa,men jeg er mer redd for om det nlen gang vil gro ut noen ny?

N har det kommet en ny luftlomme under neglen, og jeg kan klippe den helt ned til grofestet om jeg vil. Men jeg tør ikke, i tilfelle dette fører til at jeg aldri vil få en ny negl.

Kan noen fortelle meg hva dette kan være?

Dama på apoteket hadde aldri hørt om dette før...

Det der leste jeg ikke i farten. Hm, det skal være en frisk negl under, altså - ikke misfarget. Kanskje du har sopp eller noe? Men merkelig om damen på apoteket ikke hadde peiling. Selv om det hender at folk på apoteket har skuffende lite kompetanse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ut som neglsopp.

Gå til fastlegen og be ham/henne se på det, få fastslått at det ER sopp, og få resept på piller.

Standard kur er tre måneders tablettkur, neglen vil begynne å vokse riktig ut igjen omtrent ved pilleslutt, og er fullstendig tilbake til normalt etter ca 6 måneder.

Tablettene kan føre til en mengde rare bivirkninger, i mitt tilfelle mistet jeg smakssansen, men hadde ingen problemer med feks dårlig mage som var den vanligste.

Smaksansen kom tilbake igjen en to-tre uker etter endt tablettkur, så det var bare forbigående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar folkens! Har trekt den konklusjonen om at det må være neglesopp. Så der gikk den sommeren uten å kunne gå i sandaler. Æsj, hvor hæslig.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint gå i sandaler, det er faktisk bedre for neglen sin del å gå i åpne sko eller uten sokker mens den blir frisk igjen om det er sopp. Hvis du bryr deg så voldsomt om hva folk synes, kan du i verste fall sette en liten plasterlapp over tåa akkurat når du skal ut og gå.

De aller færreste legger merke til føttene dine uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...