Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er din beste oppskrift på brownies? Min ble visst borte under flytting, jeg skal bake i dag og har ikke mulighet til å få tak i oppskriften på nytt før tidligst i morgen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Google?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Google har mange oppskrifter til deg :)

Anonymous poster hash: 9de1d...233

• Liker 1
Skrevet

Let og finn Manuelas oppskrift på hennes favoritt brownies.

De er gode de!

AnonymBruker
Skrevet

Google?

Google har mange oppskrifter til deg :)

La oss bare legge ned hele matforumet på KG - Google finnes! Ingen av oss andre har tenkt på det før! Dere er genier!

Anonymous poster hash: d0423...77a

• Liker 9
Skrevet

La oss bare legge ned hele matforumet på KG - Google finnes! Ingen av oss andre har tenkt på det før! Dere er genier!

Det jeg egentlig tenkte var at du sa du hadde dårlig tid, og da ville jeg anbefale å søke på google istedenfor å vente på svar på KG en søndags ettermiddag.

• Liker 1
Skrevet

Google er bra, har prøvd det mange ganger. Finner masse oppskrifter der, men slett ikke alle oppskrifter gir like godt resultat. Derfor spør jeg etter deres - beste - oppskrift på brownies. Nye oppskrifter er spennende å prøve, men iblant vil jeg helst ha en velprøvd oppskrift for å slippe overraskelser.

PS. God ide å legge ned matforumet her på kg. Google finnes jo. I samme slengen kan vi jo legge ned de fleste andre også, det meste får du jo svar på på google. :laugh:

Vet dere forresten hvordan jeg første gang fant frem til kg? Jeg søkte opp noe på google, og ble henvist blant annet hit. :blomst:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Toros posebrownies er de beste, uten tvil :)

Anonymous poster hash: 76cea...049
  • Liker 5
Skrevet

Trenger du oppskrift til brownies?

Skrevet (endret)
Ingredienser:
- 6 stk egg
- 9 dl sukker
- 450 g margarin
- 5 dl hvetemel
- 9 ss kakaopulver eller 250 g mørk kokesjokolade (jeg brukte kakaopulver til jeg fikk riktig farge)
- 2 ts vaniljesukker
- ½ dl grovhakkede valnøttkjerner (kan sløyfes)
Fremgangsmåte:
1. Pisk sammen egg og sukker. Stopp før du har eggedosis.
2. Smelt smøret. Bruker du kokesjokolade, smelter du sjokoladen i det varme smøret før det helles i eggeblandingen under omrøring. Bruker du kakao blandes det med de andre tørre ingrediensene.
3. Bland i alt det tørre med en slikkepott.
4. Ha den seigtflytende røren i en langpanne med bakepapir.
5. Stek på 175° C i ca. 15 minutter (varmluft), eller ca. 20 minutter hvis du ikke har varmluft. Du må følge med på kaka, for om den er tjukk kan det godt hende den må stå inne lengere (et godt tips er å strø litt salt på toppen, da gjerne havsalt, før du setter den inn i ovnen, dette gir et fint "touch" på brownien.)
6. Husk at en brownie kan ha en nesten flytende kjerne. Den må for all del ikke stekes for mye, da blir den tørr.
Når jeg laget den fikk jeg en vanlig rund kake(laget i springform) + en passe tjukk langpanne. Altså denne gir sinnsykt mye kake, men den er helt fin å fryse til senere bruk og. :)
Hadde denne liggende på notatene på pcen så tenkte jeg kunne slenge den ut. :)
Endret av Eple:)
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg egentlig tenkte var at du sa du hadde dårlig tid, og da ville jeg anbefale å søke på google istedenfor å vente på svar på KG en søndags ettermiddag.

Jeg? :klo:

Gjest constance90
Skrevet

Regal sin er enda bedre!

Skrevet

Støtter denne :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg? :klo:

Jeg skal bake brownies i dag og har ikke mulighet til å få tak i oppskriften før tidligst i morgen tidlig... Ja, da tolker jeg det som du har litt dårlig tid..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skrev HASTER! derfor anbefalte jeg å Google, istedenfor å vente til noen gidder å svare her inne.

• Liker 1
Skrevet

Søk her på forumet etter Arkanas brownies. De er helt fantastiske. Og oppskriften er til en hel langpanne så du kan putte det som ikke blir spist i fryseren og ha til en annen gang også.

AnonymBruker
Skrevet

Margarin i brownies er fint hvis du har lyst til å ødelegge både smak og konsistens. Ellers er det smør som duger.

Enig med vist: Arkanas brownies har på forumet er gode.

De jeg har vært aller mest fornøyd med er disse med kakao fra Det søte liv. Men jeg bruker mer kakao (gjerne en god type om du har, og smak heller enn å kun gå ut fra farge), et par klyper salt, og i min ovn trenger de ikke stekes fullt så lenge. Konsistensen blir perfekt, og jeg får masse skryt hver gang jeg serverer dem.

Anonymous poster hash: f48f2...be1
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Regal sin er enda bedre!

Nei, de smaker virkelig ikke noe spesielt, heller ikke om man tilsetter espresso, chili, peanøtter eller annet for å gjøre dem mer spennende. Derimot er det få hjemmelagete brownies som kan konkurrere med Toros.

• Liker 3
Gjest constance90
Skrevet

Nei, de smaker virkelig ikke noe spesielt, heller ikke om man tilsetter espresso, chili, peanøtter eller annet for å gjøre dem mer spennende. Derimot er det få hjemmelagete brownies som kan konkurrere med Toros.

og jeg synes toro sin er for smakløs. Det er lov å være uenige ;)

• 8 år senere...
Skrevet
SiMa skrev (På 25.5.2014 den 11.59):

Hva er din beste oppskrift på brownies? Min ble visst borte under flytting, jeg skal bake i dag og har ikke mulighet til å få tak i oppskriften på nytt før tidligst i morgen.

Hvis du kjøper en sånn ferdig brownes pakke så er det bare å tilføye vann og olje. Blir mye bedre enn hvis du blander selv (blir mer nøyaktig)

Anonymkode: 1b46a...afd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...