Gå til innhold

Hvilke hobbyer har dere ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hekling

Fotografering

Pistolskyting

Dyrene mine

Atv-kjøring

Geocaching

Anonymous poster hash: 7726e...045

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hekler og har akkurat lært meg strikking :)

Ellers er det friluftsliv og helst fjellturer.

Skrevet

Hester

Foto (og fotoblogging)

Studere språk

Lage mat (men det er vel strengt tatt ikke bare en hobby, for det er jo ganske nodvendig!)

Danse salsa

Skrevet (endret)

Kampkunst (karate), slalåm, reise, scrapbooking, tegning, lese, fotografering og skrive dikt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet (endret)

Hagearbeid, gjerne tungt arbeid som å grave frem nye bed, flytte på steiner og lignende. Men finner også mye glede i å gjødsle, dele planter, plante og ta vare på jorden i hagen. Synes det er "gøy" å rake mose og rive opp ugras i plenen, for deretter å så nye gressfrø, for da blir plenen min så mye penere enn naboen sin (naboen er en slask i hagen :P ). Jeg liker ikke å luke bedene mine da, det er noe av det kjedeligste jeg gjør.

Liker også oppussing som jeg kan gjøre selv. Er ikke dreven med kapping, saging, drilling, boring og denslags, kan til nød sette inn en spiker. Men med sparkel og maling kan man gjøre veldig mye med en vegg, gulv, tak og møbler. Liker også å finne små ting på loppemarked som jeg maler i en farge som passer her hjemme.

Bruker veldig mye spraymaling. Det finnes veldig mye bra spraymaling på nett, med store fargekart og mye billigere enn i butikk.

Endret av Kjemi
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Strikking

Brodering

Kirigami

Origami

Matematikk (jada, bare begynn å le nå :fnise: )

Lesing (primært ymse faglitteratur)

Innpakking (altså, som i gaveinnpakking)

Kalligrafi

Tegning

AnonymBruker
Skrevet

Dykking! Fantastisk gøy og man møter masse mennesker, ser mye spennende under vann og kan dra på utrolig spennende dykketurer til utlandet. Ikke noe stress å ikke ha noen ferievenn å reise med når man kan være en uke på dykkebåt :)

Anonymous poster hash: a2308...9bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Strikking

Brodering

Kirigami

Origami

Matematikk (jada, bare begynn å le nå :fnise: )

Lesing (primært ymse faglitteratur)

Innpakking (altså, som i gaveinnpakking)

Kalligrafi

Tegning

Jeg må bare spørre, hvordan er det å ha innpakkning som hobby ?

Tar du på deg oppdrag, eller pakker du inn og river av flere ganger? :P Jeg har ikke hørt om det som hobby før :)

TS

Anonymous poster hash: acde7...414

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Jeg må bare spørre, hvordan er det å ha innpakkning som hobby ?

Tar du på deg oppdrag, eller pakker du inn og river av flere ganger? :P Jeg har ikke hørt om det som hobby før :)

TS

Anonymous poster hash: acde7...414

Joda, skjønner jo at det høres merkelig ut som hobby. Etterhvert har jeg begynt å gjøre det for andre også. Vanligvis kjøper jeg ruller med svart, hvitt, eller vanlig gråpapir, og det er også det jeg øver med når det kommer til å pakke inn litt vridne gjenstander - f.eks. stekepanner, flasker, lysestaker, runde bokser osv. Har jeg mye som skal pakkes inn eller dårlig tid, jukser jeg og finner firkantete esker som jeg kan putte de nevnte gjenstandene i. (Skoesker er kjempefine, maler de i ønsket farge med akrylmaling, og kler innsiden med stoff/silkepapir). Når jeg pakker inn, er jeg veldig nøye med at det ikke skal bli knekk eller bøy i papiret forutenom de stedene hvor det er naturlig, eller en ønsket effekt. Videre bruker jeg ulike måter å folde inn kantene på - alt ettersom hvilken effekt jeg er ute etter. Når alt er pakket inn, så begynner den egentlige moroa. Hvis jeg vet yndlingsfargen/e til den som skal motta gaven, pleier jeg å bruke ulike bånd i denne/disse fargen/e. I tillegg bruker jeg garn, kvister, fjær, paljetter, klistremerker, bokstaver i metall eller tre (sistnevnte kan jeg male selv hvis ønskelig), stempler, bjeller ulike typer tråd, papir, stoff, osv. - det er bare fantasien som setter grenser.

Skrevet

Tegning (blyant/tusj/digitalt)

Rollespill (d20)

Gaming

Skrevet

Bruker veldig mye spraymaling. Det finnes veldig mye bra spraymaling på nett, med store fargekart og mye billigere enn i butikk.

Hvor handler du spraymaling? :)

Skrevet (endret)

Hvor handler du spraymaling? :)

Jeg handler på montanacans.net De holder til i Norge, så du slipper toll. Må betale på forhånd, men når du har betalt så sender de veldig raskt.

Har nylig oppdaget denne malingen, så jeg vet ikke hvordan kvaliteten er over tid. Men det er så enkelt å bare spraye over en gang til, dersom noe får seg en skrape.

Endret av Kjemi
Skrevet (endret)

Den som heter MTN Base 400ml koster bare 35 kr boksen. Det er ikke det største utvalget av farger, men de har mange fine. MTN 94 har veldig mange fine farger, men er litt dyrere, 46 kr boksen. Dette er store bokser, samme størrelse som Quick lakk som du kjøper i fargeforretninger.

Edit: og de dekker godt. Jeg har bare tatt ett strøk på mange av mine ting, fordi det holder, for å få fin farge.

Edit igjen: all malingen deres (så vidt jeg har sett) er matt, noe jeg liker, men dersom du foretrekker høyglans kan en kjøpe lakk å forsegle malingen med.

Endret av Kjemi
AnonymBruker
Skrevet

Nå ble jeg veldig nysjerrig her :) Hvilken teknikk bruker du? :) (Jeg er ikke ts)

Anonymous poster hash: 71677...199

Har ikke lyst å publisere det ennå, siden det er bae en håndfull av oss som driver med dette. Hadde du vist det, kunne du bare googlet,så hadde du vist hvem jeg er og alt om meg. (nesten da)

Anonymous poster hash: 8b5f0...e3d

Skrevet

Min største interesse er, og har alltid vært, friluftsliv. Sove i telt, bestige nye fjell, utforske naturen og gå på langrenn/slalom om vinteren.

Ellers er det;

- Bøker

- Matlaging

- Løping

- Reise

Jeg har lyst til å få språk og gitarspilling som hobby også. En dag!

Gjest Santa Barbara
Skrevet

Åh! Merker jeg gleder meg til ungen min blir større så jeg kan bruke tid til mine egne interesser igjen. Nå går hele dagen med til ungepass.

Mine hobbyer er hvert fall hester, interiør, hagearbeid, lesing, kryssord og datasurfing.

Skrevet (endret)

.

Endret av Deer
Skrevet

Klatring og litt kryssord.

Så har jeg et prosjekt å fullføre en liste med 1001 filmer å se.

Skrevet

- Spill

- Fotografering

- Sying og omgjøring av klær

- Trening

- Friluftsliv

- Programmering

- Lesing

- Piano

- Lage replikaer eller annet av ting fra spill o.l.

Skrevet

Joda, skjønner jo at det høres merkelig ut som hobby. Etterhvert har jeg begynt å gjøre det for andre også. Vanligvis kjøper jeg ruller med svart, hvitt, eller vanlig gråpapir, og det er også det jeg øver med når det kommer til å pakke inn litt vridne gjenstander - f.eks. stekepanner, flasker, lysestaker, runde bokser osv. Har jeg mye som skal pakkes inn eller dårlig tid, jukser jeg og finner firkantete esker som jeg kan putte de nevnte gjenstandene i. (Skoesker er kjempefine, maler de i ønsket farge med akrylmaling, og kler innsiden med stoff/silkepapir). Når jeg pakker inn, er jeg veldig nøye med at det ikke skal bli knekk eller bøy i papiret forutenom de stedene hvor det er naturlig, eller en ønsket effekt. Videre bruker jeg ulike måter å folde inn kantene på - alt ettersom hvilken effekt jeg er ute etter. Når alt er pakket inn, så begynner den egentlige moroa. Hvis jeg vet yndlingsfargen/e til den som skal motta gaven, pleier jeg å bruke ulike bånd i denne/disse fargen/e. I tillegg bruker jeg garn, kvister, fjær, paljetter, klistremerker, bokstaver i metall eller tre (sistnevnte kan jeg male selv hvis ønskelig), stempler, bjeller ulike typer tråd, papir, stoff, osv. - det er bare fantasien som setter grenser.

Jeg er fascinert! Har du en link til ting som er pakket inn på spesielle måter? Har veldig lyst til å se :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...