AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #21 Skrevet 25. mai 2014 Hekling Fotografering Pistolskyting Dyrene mine Atv-kjøring GeocachingAnonymous poster hash: 7726e...045
Blådiamant Skrevet 25. mai 2014 #22 Skrevet 25. mai 2014 Hekler og har akkurat lært meg strikking Ellers er det friluftsliv og helst fjellturer.
Kristina Skrevet 25. mai 2014 #23 Skrevet 25. mai 2014 Hester Foto (og fotoblogging) Studere språk Lage mat (men det er vel strengt tatt ikke bare en hobby, for det er jo ganske nodvendig!) Danse salsa
Anglofil Skrevet 25. mai 2014 #24 Skrevet 25. mai 2014 (endret) Kampkunst (karate), slalåm, reise, scrapbooking, tegning, lese, fotografering og skrive dikt. Mvh Yvonne Endret 25. mai 2014 av Yvonne
Muscae Skrevet 25. mai 2014 #25 Skrevet 25. mai 2014 (endret) Hagearbeid, gjerne tungt arbeid som å grave frem nye bed, flytte på steiner og lignende. Men finner også mye glede i å gjødsle, dele planter, plante og ta vare på jorden i hagen. Synes det er "gøy" å rake mose og rive opp ugras i plenen, for deretter å så nye gressfrø, for da blir plenen min så mye penere enn naboen sin (naboen er en slask i hagen ). Jeg liker ikke å luke bedene mine da, det er noe av det kjedeligste jeg gjør. Liker også oppussing som jeg kan gjøre selv. Er ikke dreven med kapping, saging, drilling, boring og denslags, kan til nød sette inn en spiker. Men med sparkel og maling kan man gjøre veldig mye med en vegg, gulv, tak og møbler. Liker også å finne små ting på loppemarked som jeg maler i en farge som passer her hjemme. Bruker veldig mye spraymaling. Det finnes veldig mye bra spraymaling på nett, med store fargekart og mye billigere enn i butikk. Endret 25. mai 2014 av Kjemi
Gjest Zeitgeist Skrevet 25. mai 2014 #26 Skrevet 25. mai 2014 Strikking Brodering Kirigami Origami Matematikk (jada, bare begynn å le nå ) Lesing (primært ymse faglitteratur) Innpakking (altså, som i gaveinnpakking) Kalligrafi Tegning
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #27 Skrevet 25. mai 2014 Dykking! Fantastisk gøy og man møter masse mennesker, ser mye spennende under vann og kan dra på utrolig spennende dykketurer til utlandet. Ikke noe stress å ikke ha noen ferievenn å reise med når man kan være en uke på dykkebåt Anonymous poster hash: a2308...9bf 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #28 Skrevet 25. mai 2014 Strikking Brodering Kirigami Origami Matematikk (jada, bare begynn å le nå ) Lesing (primært ymse faglitteratur) Innpakking (altså, som i gaveinnpakking) Kalligrafi Tegning Jeg må bare spørre, hvordan er det å ha innpakkning som hobby ? Tar du på deg oppdrag, eller pakker du inn og river av flere ganger? Jeg har ikke hørt om det som hobby før TS Anonymous poster hash: acde7...414
Gjest Zeitgeist Skrevet 25. mai 2014 #29 Skrevet 25. mai 2014 Jeg må bare spørre, hvordan er det å ha innpakkning som hobby ? Tar du på deg oppdrag, eller pakker du inn og river av flere ganger? Jeg har ikke hørt om det som hobby før TS Anonymous poster hash: acde7...414 Joda, skjønner jo at det høres merkelig ut som hobby. Etterhvert har jeg begynt å gjøre det for andre også. Vanligvis kjøper jeg ruller med svart, hvitt, eller vanlig gråpapir, og det er også det jeg øver med når det kommer til å pakke inn litt vridne gjenstander - f.eks. stekepanner, flasker, lysestaker, runde bokser osv. Har jeg mye som skal pakkes inn eller dårlig tid, jukser jeg og finner firkantete esker som jeg kan putte de nevnte gjenstandene i. (Skoesker er kjempefine, maler de i ønsket farge med akrylmaling, og kler innsiden med stoff/silkepapir). Når jeg pakker inn, er jeg veldig nøye med at det ikke skal bli knekk eller bøy i papiret forutenom de stedene hvor det er naturlig, eller en ønsket effekt. Videre bruker jeg ulike måter å folde inn kantene på - alt ettersom hvilken effekt jeg er ute etter. Når alt er pakket inn, så begynner den egentlige moroa. Hvis jeg vet yndlingsfargen/e til den som skal motta gaven, pleier jeg å bruke ulike bånd i denne/disse fargen/e. I tillegg bruker jeg garn, kvister, fjær, paljetter, klistremerker, bokstaver i metall eller tre (sistnevnte kan jeg male selv hvis ønskelig), stempler, bjeller ulike typer tråd, papir, stoff, osv. - det er bare fantasien som setter grenser.
Anoia Skrevet 25. mai 2014 #30 Skrevet 25. mai 2014 Tegning (blyant/tusj/digitalt) Rollespill (d20) Gaming
Anoia Skrevet 25. mai 2014 #31 Skrevet 25. mai 2014 Bruker veldig mye spraymaling. Det finnes veldig mye bra spraymaling på nett, med store fargekart og mye billigere enn i butikk. Hvor handler du spraymaling?
Muscae Skrevet 25. mai 2014 #32 Skrevet 25. mai 2014 (endret) Hvor handler du spraymaling? Jeg handler på montanacans.net De holder til i Norge, så du slipper toll. Må betale på forhånd, men når du har betalt så sender de veldig raskt. Har nylig oppdaget denne malingen, så jeg vet ikke hvordan kvaliteten er over tid. Men det er så enkelt å bare spraye over en gang til, dersom noe får seg en skrape. Endret 25. mai 2014 av Kjemi
Muscae Skrevet 25. mai 2014 #33 Skrevet 25. mai 2014 (endret) Den som heter MTN Base 400ml koster bare 35 kr boksen. Det er ikke det største utvalget av farger, men de har mange fine. MTN 94 har veldig mange fine farger, men er litt dyrere, 46 kr boksen. Dette er store bokser, samme størrelse som Quick lakk som du kjøper i fargeforretninger. Edit: og de dekker godt. Jeg har bare tatt ett strøk på mange av mine ting, fordi det holder, for å få fin farge. Edit igjen: all malingen deres (så vidt jeg har sett) er matt, noe jeg liker, men dersom du foretrekker høyglans kan en kjøpe lakk å forsegle malingen med. Endret 25. mai 2014 av Kjemi
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #34 Skrevet 25. mai 2014 Nå ble jeg veldig nysjerrig her Hvilken teknikk bruker du? (Jeg er ikke ts) Anonymous poster hash: 71677...199 Har ikke lyst å publisere det ennå, siden det er bae en håndfull av oss som driver med dette. Hadde du vist det, kunne du bare googlet,så hadde du vist hvem jeg er og alt om meg. (nesten da) Anonymous poster hash: 8b5f0...e3d
Gjest miaw Skrevet 25. mai 2014 #35 Skrevet 25. mai 2014 Min største interesse er, og har alltid vært, friluftsliv. Sove i telt, bestige nye fjell, utforske naturen og gå på langrenn/slalom om vinteren. Ellers er det; - Bøker - Matlaging - Løping - Reise Jeg har lyst til å få språk og gitarspilling som hobby også. En dag!
Gjest Santa Barbara Skrevet 26. mai 2014 #36 Skrevet 26. mai 2014 Åh! Merker jeg gleder meg til ungen min blir større så jeg kan bruke tid til mine egne interesser igjen. Nå går hele dagen med til ungepass. Mine hobbyer er hvert fall hester, interiør, hagearbeid, lesing, kryssord og datasurfing.
K.B.E Skrevet 26. mai 2014 #38 Skrevet 26. mai 2014 Klatring og litt kryssord. Så har jeg et prosjekt å fullføre en liste med 1001 filmer å se.
KaDust Skrevet 26. mai 2014 #39 Skrevet 26. mai 2014 - Spill - Fotografering - Sying og omgjøring av klær - Trening - Friluftsliv - Programmering - Lesing - Piano - Lage replikaer eller annet av ting fra spill o.l.
-D- Skrevet 26. mai 2014 #40 Skrevet 26. mai 2014 Joda, skjønner jo at det høres merkelig ut som hobby. Etterhvert har jeg begynt å gjøre det for andre også. Vanligvis kjøper jeg ruller med svart, hvitt, eller vanlig gråpapir, og det er også det jeg øver med når det kommer til å pakke inn litt vridne gjenstander - f.eks. stekepanner, flasker, lysestaker, runde bokser osv. Har jeg mye som skal pakkes inn eller dårlig tid, jukser jeg og finner firkantete esker som jeg kan putte de nevnte gjenstandene i. (Skoesker er kjempefine, maler de i ønsket farge med akrylmaling, og kler innsiden med stoff/silkepapir). Når jeg pakker inn, er jeg veldig nøye med at det ikke skal bli knekk eller bøy i papiret forutenom de stedene hvor det er naturlig, eller en ønsket effekt. Videre bruker jeg ulike måter å folde inn kantene på - alt ettersom hvilken effekt jeg er ute etter. Når alt er pakket inn, så begynner den egentlige moroa. Hvis jeg vet yndlingsfargen/e til den som skal motta gaven, pleier jeg å bruke ulike bånd i denne/disse fargen/e. I tillegg bruker jeg garn, kvister, fjær, paljetter, klistremerker, bokstaver i metall eller tre (sistnevnte kan jeg male selv hvis ønskelig), stempler, bjeller ulike typer tråd, papir, stoff, osv. - det er bare fantasien som setter grenser. Jeg er fascinert! Har du en link til ting som er pakket inn på spesielle måter? Har veldig lyst til å se
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå