Gå til innhold

soleksem


MarianneE

Anbefalte innlegg

Så var sola fremme og jeg glemte å smøre meg så brystet er fult av soleksem.

Det kløøøør.....

Utenom solkrem og unngå direkte sol på huden (for det er jo enkelt i sørnorge) er det noe annet som kan motvirke dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hydrokortison virker på meg. Pluss en gang ble jeg så desperat at jeg tok pappa sin reseptbelagte krem som heter Elocon eller noe slikt?

Nå spiser jeg betakaroten når jeg skal i sola. Det virker litt, men det får du tenke på senere, den tar ikke bort eksem som allerede er der.

Betakaroten kan motvirke soleksem, litt. Men den gjør deg jo gul, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar også betakaroten, og blir ikke gul. Ellers bruker jeg solkrem for solallergi (Piz Buin synes jeg har noen gode kremer), samt at jeg smører på hydrokortison.

Eneste som hjelper for meg er å sole meg og bli brun.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

når jeg fikk soleksem som mest. som varte i flere uker, før det i det heletatt roet seg litt ned, så smørte jeg meg hvit alle steder jeg hadde eksem, av fuktighetskrem, det lindret ikke lenge, men noen minutter. dette gjorde jeg flere ganger om dagen. samt at jeg kjøpte hydrokortison på butikken, smørte på det. ventet i 10 min eller noe, og smørte på med fuktighetskrem. ventet så hydrokortisonen skulle få trekke seg inn. så det kan jeg anbefale. tonnevis med fuktighetskrem, og hydrokortison. og er det som værst, eks om du ikke får sove om natta. så prøv å dusj det utsatte stedet med kaldt vann. det lindrer kløen ihvertfall.

huff. soleksem er forferdelig. gruer meg til det blir så varmt her, at jeg starter å soler meg, og eksemen kommer frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...