Gå til innhold

Blåmerke som ikke forsvinner.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rett før jul datt jeg i trappen å slo fremsiden av leggen. Fikk en ganske stor hevelse og et stort blåmerke. Nå ca 6 mnd senere har jeg fortsatt blåmerke. Det har blitt "blekere" og krympet litt, men er fortsatt godt synlig. Har også fått et hakk i leggen der kanten på trinnet traff. Vet noen hvor lang tid det vil ta før dette forsvinner, eller om det i det hele tatt vil forsvinne?

Anonymous poster hash: 75883...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du hva, jeg har også hatt et blåmerke på leggen kjempelenge! Siden februar-mars eller noe. Det har blitt en del svakere og litt mindre da, men det er fortsatt der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske irriterende når det ikke går vekk, vertfall nå som varmen kommer og man tar frem shortsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett før jul datt jeg i trappen å slo fremsiden av leggen. Fikk en ganske stor hevelse og et stort blåmerke. Nå ca 6 mnd senere har jeg fortsatt blåmerke. Det har blitt "blekere" og krympet litt, men er fortsatt godt synlig. Har også fått et hakk i leggen der kanten på trinnet traff. Vet noen hvor lang tid det vil ta før dette forsvinner, eller om det i det hele tatt vil forsvinne?

Anonymous poster hash: 75883...49b

Jeg har et dypt søkk (ca 1 X 2 cm) på fremsiden av leggen som aldri ble noe bedre, etter et fall for mange år siden. Jeg slo fremsiden av leggen veldig hardt mot en metallkant (trappetrinn på buss). Ettersom du har kun et hakk, er det sjanse for at dette vil leges. Er det dypt og stort?

Anonymous poster hash: 51836...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er liksom et hakk i "huden" hvis jeg kan si det sånn. Når jeg står så kan man se ganske godt at det er en lang grop der trinnet traff.

Anonymous poster hash: 75883...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmerket er jo blod som har samlet seg der du slo deg (Dårlig forklart) så det kan nok ta litt tid før sånne merker forsvinner, spesielt hvis du slo deg skikkelig hardt. Jeg fikk et godt slag midt på leggen min for ca en måned siden og jeg er fortsatt øm og litt blå der.

Hakket du fikk er det nok stor sjanse for at du kommer til å ha lenge, hvis du kan kjenne det i selve benet.

Med mindre det gjør vondt så trenger du ikke å bekymre deg, tenker nå jeg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Massive blåmerker forårsaket av veldig stor kraft kan ta opp til seks eller åtte måneder å bli borte. Særlig på skinnleggen, overarmen og generelt i hodet hvor blodårene ligger tett oppunder huden.

Er blåmerket fortsatt ømt, ville jeg snakket med en lege om det fordi det kan indikere et mer alvorlig problem enn bare et blått merke, men er det ikke ømt i det hele tatt så er det bare å smøre seg med tålmodighet, evt dekkrem til det går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forsvinner neppe. Jeg har flere slike oppover leggene. Et pga. en metallplate som traff litt kinkig, et par pga. karatetrening. Begge typene har jeg hatt i mer enn 10 år og de klorer seg fast. Tror blodårene er blitt permanent skadet inni der på et eller annet vis og at det gjør merkene synlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...