Gå til innhold

NorLevo angrepille, vektgrense - virkning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er nå kommet nye retningslinjer ift angrepille. De oppgir nå at pillen har begrenset virkning over 75 kg, og ingen virkning hvis man veier over 80kg.

Jeg veier rett over 100kg, og den skal derfor ikke ha noen virkning på meg hvis dette stemmer.. Jeg tok en Norlevo pille ca 14 dager etter avsluttet mens. Fem dager etter dette, altså over en uke før ventet mens igjen, fikk jeg mensen igjen (kraftigere enn vanlig, og varte 8 dager).

Kan det se ut som om den har virket, og at mensen ble flyttet pga bivirkning/hormoner, eller kan det være noe annet..? Noen som har erfaring med denne vektgrensen? Kan nevne at jeg har tatt den to ganger tidligere i løpet av de siste årene, og da ikke blitt gravid..

Anonymous poster hash: 5236c...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor går du ikke ned i vekt når du lider av fedme? Ingen kvinner bør veie over 75 kg.



Anonymous poster hash: 96e76...bf3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor går du ikke ned i vekt når du lider av fedme? Ingen kvinner bør veie over 75 kg. Anonymous poster hash: 96e76...bf3

Takk for det.

Anonymous poster hash: 5236c...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om stikket fra AB over. Herregud.

Det kan godt være pillen har tuklet med syklusen din ettersom det er ganske mye hormoner i den. Om den har "gjort sitt" kan jeg ikke svare på… Håper det ordner seg for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Jeg veier litt over 60 kg, men angrepillen virket ikke på meg heller.... Man skal absolutt ikke stole på noe sånt. Bruk prevensjon!

Hvis du vil vite om du er gravid, må du jo ta en test?

Endret av Riskjeks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om stikket fra AB over. Herregud.

Det kan godt være pillen har tuklet med syklusen din ettersom det er ganske mye hormoner i den. Om den har "gjort sitt" kan jeg ikke svare på… Håper det ordner seg for deg!

Skriver under på denne :-)

Ta en test, da vil du vite. Helt grusomt å gå rundt å ikke vite. Har ingen aning med vektgrensen. http://www.legemiddelverket.no/Nyheter/Bivirkninger/Sider/Nødprevensjonen-Norlevo-har-dårlig-effekt-på-kvinner-over-75-kilo-og-ingen-effekt-på-de-over-80-kilo.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...