Gå til innhold

Mest effektive behandling for kjønnsvorter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det virker som om jeg har pådratt meg kjønnsvorter, noe jeg synes er utrolig kjedelig.. Foreløpig er det kun to små forhøyninger på selve huden, rett ved slimhinnene, en ved skjedeåpningen og en mellom de ytre og de indre kjønnsleppene ganske høyt opp. Den ene har vært der i ukesvis uten å bli større, mens den andre kom her om dagen, omtrent over natten. Jeg har ikke vært hos lege ennå og fått dette sjekket, men jeg har aldri hatt lignende før og er vel egentlig sikker på at det er det jeg har fått. De er supersmå og ser overhodet ikke ut som skrekktilfellene som kommer opp når man googler kjønnsvorter eller genital warts. De er glatte og ser ikke ut som vorter i det hele tatt, men dette er vel "forstadiet" før det eventuelt blir verre om man ikke får behandling.....

Jeg synes det er kjempekjedelig å skulle gå til lege med dette, men jeg vil jo ikke gå rundt med vorter heller. Må jeg undersøkes eller holder det å vise frem bilder? Og hvilken type behandling er mest effektiv og vil fjerne dem raskest mulig? Å skjære dem vekk blir vel ikke aktuelt når de er så små, mener jeg å ha lest.

+ er det noen her som har hatt kjønnsvorter som lever greit med det? Det er vel ikke sånn at du får konstante utbrudd..? Kan sikkert leve med at det kommer en sjelden gang så lenge jeg har behandlingen klar, men om jeg kommer til å ha et underliv fullt av vorter i tiden fremover vet jeg ikke helt hvordan jeg skal takle det. :P

På forhånd takk!



Anonymous poster hash: bf88c...713
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Einaste behandlingen der nede eg veit om, er å fryse det vekk med nitrogen. Hos lege altså, trur ikkje det held å vise bilde.

Anonymous poster hash: e06e8...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt wartec i 2 dager, merker allerede stor forbedring :-)



Anonymous poster hash: 69f7f...5f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte wartec og det er ikke mye behagelig, men det funker. Ikke fått tilbake mine på 4 år, før nå når jeg er gravid og ikke kan bruke wartec. Ikke finner jeg det på noen apotek lenger heller?



Anonymous poster hash: db712...d26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte wartec og det er ikke mye behagelig, men det funker. Ikke fått tilbake mine på 4 år, før nå når jeg er gravid og ikke kan bruke wartec. Ikke finner jeg det på noen apotek lenger heller?

Anonymous poster hash: db712...d26

Jeg måtte ha resept på det. Har hørt at det er ganske normalt å få når du er gravid? Håper vertfall det ordner seg for deg, og lykke til videre med graviditeten og barnet :klem:

Anonymous poster hash: 69f7f...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste behandlingen er vel Aldara, det er en ganske heavy krem som du må få fra en hudlege.

De prøver vel først å behandle det med sånt som du smører på har glemt navnet på det. Du må nok av med trusa hos legen sånn at hun kan få undersøkt deg skikkelig, må jo konstatere at det faktisk er kjønnsvorter.

Min bedritne eks klarte å gi meg det der, har bare hatt et utbrudd, men det var jævlig tror det ble over hundre vorter der nede... Etter 3 ganger hos lege sendte hun meg til hudlege som ga meg Aldara. Smurte på 3 kvelder av 7 og borte ble det. Har ikke hatt utbrudd igjen siden. Det er nå ca. 5 år siden.

Når det er vekk så er det vekk, er jo selvfølgelig en mulighet for at det kommer tilbake men det får du ta når det kommer. Har i ettertid fått barn, fødte som vanlig og fikk heller ikke noe utbrudd under graviditeten. Har forresten en venninne som mener det at når du har brukt Aldara så er det minimal sjanse for at du får tilbakefall. Hun har ikke sendt meg noe link på det ennå men hun er nå hudlege så hun burde jo ha en viss peiling.

Du må kanskje gjennom forskjellige behandlinger men de går iallfall vekk til slutt :hug:



Anonymous poster hash: 81164...521
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg kjøpte wartec (nesten fire år siden) måtte jeg ikke ha resept, men det har kanskje endret seg! Var i hvert fall veldig effektivt! Ja, har hørt at det er veldig vanlig å få vortene tilbake ved graviditet, men så kjedelig å måtte bruke flere tusen (!!) på å fjerne dem hos gynekolog.. :( og de sikkert kommer tilbake i løpet av graviditeten (de spratt jo frem i uke 2 eller noe og vokser i rekordfart... isj..). Takk forresten! :)



Anonymous poster hash: db712...d26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk alle sammen, får vel bare bite tennene sammen og bestille legetime i morgen... Og spørre etter Wartec. :) -TS



Anonymous poster hash: bf88c...713
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kjøpte wartec (nesten fire år siden) måtte jeg ikke ha resept, men det har kanskje endret seg!

Anonymous poster hash: db712...d26

Du husker feil, Wartec har aldri vært tilgjengelig uten resept. Jeg jobber i apotek.

Anonymous poster hash: fc4e9...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynte jeg på Wartec fredag 23. mai, og i dag er alle borte! :-) Har fortsatt noe som ligner på ett arr, men det er der hvor jeg fikk kjønnsvorter først så har nok fått et lite merke siden jeg ventet så lenge.. Jeg reagerte bare på de største, det var da jeg gikk til lege! Så om du merker noe bør du komme deg til lege kjapt :-)



Anonymous poster hash: 69f7f...5f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk Condyline å pensle på vortene mine, har nå brukt det i tre dager og skal ha fire dagers pause før det er på igjen tre dager osv.. i inntil fem uker. Merker allerede at de begynner å se litt misfargede ut og som om de skal "løsne" haha. Jeg må ha blitt smittet for over to år siden, for jeg har hatt samme sexpartner i to år og hun har ikke noen vorter. Legen sa at man kunne ha viruset lenge uten å få vorter, så det kan komme ganske plutselig. Har ikke hørt om Wartec, men det er nok ulike legemidler alt etter hvor vortene er. Mine er heldigvis ikke på innsiden av kjønnsleppene- så kanskje jeg fikk noe sterkere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...