Gå til innhold

Homofili påvises medisinsk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det forsket på f.eks. de homofiles hormonsammensetning? Som at f.eks. homofile menn kanskje har lavere testosteronnivå enn heterofile menn? Jeg vil jo anta at homofile har visse fellestrekk som kan påvises medisinsk, enten nå eller i fremtiden.

Hvis vi noen gang kan påvise dette medisinsk (selv om man neppe kan stole 100 % på tallene prøvene gir), så vil det forhåpentligvis blir enklere å avsløre de som prøver å få opphold i Norge pga homofili og forfølgelse i hjemlandet.

Husker jeg hadde en mellomleder på jobben som er lesbisk. Det så man jo, før det kom fram, men mange av mine kolleger var så overrasket over at hun er lesbisk. Det som ville vært overraskende var om det kom fram at hun er heterofil. Så mandig som hun er kunne hun "umulig" vært heterofil. Det finnes selvsagt mandige homofile menn og feminine lesbiske kvinner, men de er i soleklart mindretall.



Anonymous poster hash: 588ed...9de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg finner ikke artikkelen nå men det er slik at det bestemmes allerede i mors mage om barnet blir homofilt, bifit eller heterofilt.

Om en jente har for lite feminine hormoner, vil sædcellen jevne ut dette og da blir jentebarnet lesbisk. Om en gutt har for lite maskuline hormoner vil eggcellen jevne ut dette og da blir barnet homofilt.

Men en homofil mann har ikke mindre testosteron enn en heterofil mann.

Så seksuell legning er noe som bestemmes allerede når eggcelle og sædcelle møtes.



Anonymous poster hash: 357e4...92e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forsket på f.eks. de homofiles hormonsammensetning? Som at f.eks. homofile menn kanskje har lavere testosteronnivå enn heterofile menn? Jeg vil jo anta at homofile har visse fellestrekk som kan påvises medisinsk, enten nå eller i fremtiden.

Hvis vi noen gang kan påvise dette medisinsk (selv om man neppe kan stole 100 % på tallene prøvene gir), så vil det forhåpentligvis blir enklere å avsløre de som prøver å få opphold i Norge pga homofili og forfølgelse i hjemlandet.

Husker jeg hadde en mellomleder på jobben som er lesbisk. Det så man jo, før det kom fram, men mange av mine kolleger var så overrasket over at hun er lesbisk. Det som ville vært overraskende var om det kom fram at hun er heterofil. Så mandig som hun er kunne hun "umulig" vært heterofil. Det finnes selvsagt mandige homofile menn og feminine lesbiske kvinner, men de er i soleklart mindretall.



Anonymous poster hash: 588ed...9de

Jada, det finnes relativt mye forskning på dette, som du lett kan finne selv ved å google litt. Denne lillle filmsnutten forklarer en del.

Det finnes selvsagt mandige homofile menn og feminine lesbiske kvinner, men de er i soleklart mindretall.

Dette stemmer ikke. De mandige homofile og feminine lesbiske er bare mindre synlige så du er ikke klar over det når du møter dem (nettopp fordi du tenker "lesbe" når du ser en maskulin kvinne og "hetero" når du ser en feminin en).



Anonymous poster hash: 63453...6b6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror denne femininiteten til homofile menn, og maskuliniteten til lesbiske kvinner, er litt påtatt. Tror det er en slags "sjargong" i de miljøene de vanker i.



Anonymous poster hash: 0a511...e99
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forsket på f.eks. de homofiles hormonsammensetning? Som at f.eks. homofile menn kanskje har lavere testosteronnivå enn heterofile menn? Jeg vil jo anta at homofile har visse fellestrekk som kan påvises medisinsk, enten nå eller i fremtiden.

Hvis vi noen gang kan påvise dette medisinsk (selv om man neppe kan stole 100 % på tallene prøvene gir), så vil det forhåpentligvis blir enklere å avsløre de som prøver å få opphold i Norge pga homofili og forfølgelse i hjemlandet.

Husker jeg hadde en mellomleder på jobben som er lesbisk. Det så man jo, før det kom fram, men mange av mine kolleger var så overrasket over at hun er lesbisk. Det som ville vært overraskende var om det kom fram at hun er heterofil. Så mandig som hun er kunne hun "umulig" vært heterofil. Det finnes selvsagt mandige homofile menn og feminine lesbiske kvinner, men de er i soleklart mindretall.

Anonymous poster hash: 588ed...9de

Nice try, Mr Racist. Hva med de biseksuelle? Hvordan skal det liksom påvises tror du?

Anonymous poster hash: 21194...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er heller motsatt. At de feminene lesbene og maskuline homsene er i flertall.

Sånn generelt, er det ikke heller mer spennende å se på om det finnes biologiske/kognitive likheter mellom de som definerer seg som heterofile?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle de lesbiske jeg kjenner, inkludert meg selv, er feminine. Så jeg tror ikke vi egentlig er i mindretall, folk bare tror vi er hetero!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror denne femininiteten til homofile menn, og maskuliniteten til lesbiske kvinner, er litt påtatt. Tror det er en slags "sjargong" i de miljøene de vanker i.

Anonymous poster hash: 0a511...e99

Eller kanskje det er i disse miljøene det er rom for å være slik, og at de "tar seg sammen" i andre miljø?

Anonymous poster hash: b3ad9...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er soleklart, er at TS er et brødhue.



Anonymous poster hash: 40609...742
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de lesbiske jeg kjenner, inkludert meg selv, er feminine. Så jeg tror ikke vi egentlig er i mindretall, folk bare tror vi er hetero!

Enig. Alle mine lesbevenner er feminine. Ingen trakorlesber.

Anonymous poster hash: b3ad9...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

De lesbiske kvinnene jeg kjenner er mer feminine enn meg selv.... og ingen ville tenke en avledet tanke om at de er lesbiske før man får vite det fra dem selv....så hvor vil du egentlig hen med denne tråden, TS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...