Gå til innhold

Er jeg psykopat også da kanskje..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på grensa til ADHD fordi jeg er ekstremt rastløs og kjeder meg lett. Jeg har sympati med dyr, og synes sykdomshistorier er trist. Griner å tanken på å miste eller såre de jeg er glad i. Uansett så er jeg faktisk ikke direkte glad i vennene mine. Jeg faker sympati til en viss grad. Jeg klarer derfor ikke å tro dem når de sier at de er glad i meg og vil vite om meg. Jeg holder ting for meg selv. Jeg er uredd. Har hatt få forhold, men vært glad i en av dem. Han elsket jeg. Tror ikke jeg bevisst manipulerer.

Jeg begynte å tenke veldig på disse symptomene før i dag. Kan nok krysse av på noen. Mon tro hva folk tenket om meg. Litt ekkelt.

Anonymous poster hash: fe557...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da tror jeg det er mange psykopater her i verden,



Anonymous poster hash: 206cf...b99
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden den diagnosen forsvant, men tror uansett ikke du har noen personlighetsforstyrrelse utifra det du skriver.

Alle faker litt av og til, det er sosialt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er du ikke. Av flere grunner som andre har nevnt over her. En psykopat ville heller aldri lurt på om han var psykopat. Og siden du mener su ikke manipulerer med vilje så er det vel neppe manipulasjon.

De fleste har kjennetegn i de fleste diagnoser. Betyr ikke at de er syke av den grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykopater eier ikke empati i det hele tatt, så nei.

Tja, det skal du ikke si. Leste nettopp om en som kaller seg selv psykopat, og som har de samme mønstrene som andre har på hjernen. Han forsker nemlig hjernen til andre psykopater.

Han har ikke empati eller noe særlig følelser for familien, men han kan bli preget hvis noen av dem går bort, men han vil mest sannsynlig ikke gråte i en begravelse.

Han sa derimot at han ble sterkt preget av syke barn med nevrologiske problemer.

Anonymous poster hash: 678f4...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men da blir det vanskelig å skille psykopati fra vanlig atferd

Tja, det skal du ikke si. Leste nettopp om en som kaller seg selv psykopat, og som har de samme mønstrene som andre har på hjernen. Han forsker nemlig hjernen til andre psykopater.

Han har ikke empati eller noe særlig følelser for familien, men han kan bli preget hvis noen av dem går bort, men han vil mest sannsynlig ikke gråte i en begravelse.

Han sa derimot at han ble sterkt preget av syke barn med nevrologiske problemer.

Anonymous poster hash: 678f4...1ba

Anonymous poster hash: fe557...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinner 23, og jeg har selv ADHD. Min far er psykopat, og jeg selv har mange ganger blitt fortalt at jeg har sider som folk rundt meg samt lærere/lege reagerer på. Jeg er veldig snill mot dyr, samt elsker dyr, men føler sjeldent medfølelse for andre rundt meg, med mindre det er veldig alvorlig. Jeg er ikke slem mot noen, men om noen sårer meg sårer jeg de 100 ganger mer tilbake på en veldig beregnende måte. Jeg har bare hatt 1 forhold, men han dro i fra meg fordi han var ødelagt av all min manipulasjon samt sjalusi, noe jeg selv ikke ser men jeg ser noe. Jeg får som regel til alt jeg vil, da jeg trekker i de riktige trådene rundt meg. Jeg vil ikke påstå at jeg utnytter noen, men på en måte kan jeg si at jeg overhode ikke får dårlig samvittighet av å få flere goder enn andre fordi jeg selv tenker at jeg fortjener det. Samt eier jeg ikke frykt, da jeg tok med LSD fra Mexico til Norge, samt snakker folk rundt meg og samt vinner nesten alle diskusjoner med venner, fordi de plutselig får lik mening som meg.

Jeg er veldig høyt og lavt, og kan i høye perioder nesten virke manisk. Men når jeg er nede er jeg langt nede, og ofte isolerer meg. Samt dyrker jeg meg selv hver dag fordi jeg fortjener det. Menn elsker jeg samt hater jeg, fordi noen kan jeg ikke kontrollere. Men de jeg får under min makt blir til slutt uansett et ikke fungerende forhold.

Noen vil kanskje si at jeg har sterke tegn på psykopatiske trekk, eneste problemet er at ingen vil innrømme det. Jeg mener selv at jeg ligner, men jeg er ikke psykopat. Jeg har fortsatt en dose empati som skiller meg fra de med denne diagnosen. Så nei, jeg tror ikke du er det heller.



Anonymous poster hash: b689d...b37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på grensa til ADHD fordi jeg er ekstremt rastløs og kjeder meg lett. Jeg har sympati med dyr, og synes sykdomshistorier er trist. Griner å tanken på å miste eller såre de jeg er glad i. Uansett så er jeg faktisk ikke direkte glad i vennene mine. Jeg faker sympati til en viss grad. Jeg klarer derfor ikke å tro dem når de sier at de er glad i meg og vil vite om meg. Jeg holder ting for meg selv. Jeg er uredd. Har hatt få forhold, men vært glad i en av dem. Han elsket jeg. Tror ikke jeg bevisst manipulerer.

Jeg begynte å tenke veldig på disse symptomene før i dag. Kan nok krysse av på noen. Mon tro hva folk tenket om meg. Litt ekkelt.

Anonymous poster hash: fe557...bb9

Nei. Mange har issues, og mange er som deg. Psykopat er noe helt annet.

Anonymous poster hash: 4eda5...92a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det skal du ikke si. Leste nettopp om en som kaller seg selv psykopat, og som har de samme mønstrene som andre har på hjernen. Han forsker nemlig hjernen til andre psykopater.

Han har ikke empati eller noe særlig følelser for familien, men han kan bli preget hvis noen av dem går bort, men han vil mest sannsynlig ikke gråte i en begravelse.

Han sa derimot at han ble sterkt preget av syke barn med nevrologiske problemer.

Anonymous poster hash: 678f4...1ba

Forskeren du snakker om har de samme hjernestrukturene som psykopater, og kommer fra en familie med flere massemordere. men på grunn av et kjærlig miljø i oppveksten har han ikke faktisk blitt psykopat.

Anonymous poster hash: 4eda5...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden den diagnosen forsvant, men tror uansett ikke du har noen personlighetsforstyrrelse utifra det du skriver.

Alle faker litt av og til, det er sosialt :)

Enig. Ser ingen diagnose, bare normalvariasjon i personlighet ut fra det TS skriver, dog med noe å jobbe med.

Anonymous poster hash: 4eda5...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinner 23, og jeg har selv ADHD. Min far er psykopat, og jeg selv har mange ganger blitt fortalt at jeg har sider som folk rundt meg samt lærere/lege reagerer på. Jeg er veldig snill mot dyr, samt elsker dyr, men føler sjeldent medfølelse for andre rundt meg, med mindre det er veldig alvorlig. Jeg er ikke slem mot noen, men om noen sårer meg sårer jeg de 100 ganger mer tilbake på en veldig beregnende måte. Jeg har bare hatt 1 forhold, men han dro i fra meg fordi han var ødelagt av all min manipulasjon samt sjalusi, noe jeg selv ikke ser men jeg ser noe. Jeg får som regel til alt jeg vil, da jeg trekker i de riktige trådene rundt meg. Jeg vil ikke påstå at jeg utnytter noen, men på en måte kan jeg si at jeg overhode ikke får dårlig samvittighet av å få flere goder enn andre fordi jeg selv tenker at jeg fortjener det. Samt eier jeg ikke frykt, da jeg tok med LSD fra Mexico til Norge, samt snakker folk rundt meg og samt vinner nesten alle diskusjoner med venner, fordi de plutselig får lik mening som meg.

Jeg er veldig høyt og lavt, og kan i høye perioder nesten virke manisk. Men når jeg er nede er jeg langt nede, og ofte isolerer meg. Samt dyrker jeg meg selv hver dag fordi jeg fortjener det. Menn elsker jeg samt hater jeg, fordi noen kan jeg ikke kontrollere. Men de jeg får under min makt blir til slutt uansett et ikke fungerende forhold.

Noen vil kanskje si at jeg har sterke tegn på psykopatiske trekk, eneste problemet er at ingen vil innrømme det. Jeg mener selv at jeg ligner, men jeg er ikke psykopat. Jeg har fortsatt en dose empati som skiller meg fra de med denne diagnosen. Så nei, jeg tror ikke du er det heller.

Anonymous poster hash: b689d...b37

Samt elsker du ordet samt :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er på grensa til ADHD fordi jeg er ekstremt rastløs og kjeder meg lett. Jeg har sympati med dyr, og synes sykdomshistorier er trist. Griner å tanken på å miste eller såre de jeg er glad i. Uansett så er jeg faktisk ikke direkte glad i vennene mine. Jeg faker sympati til en viss grad. Jeg klarer derfor ikke å tro dem når de sier at de er glad i meg og vil vite om meg. Jeg holder ting for meg selv. Jeg er uredd. Har hatt få forhold, men vært glad i en av dem. Han elsket jeg. Tror ikke jeg bevisst manipulerer.

Jeg begynte å tenke veldig på disse symptomene før i dag. Kan nok krysse av på noen. Mon tro hva folk tenket om meg. Litt ekkelt.

Anonymous poster hash: fe557...bb9

Det skal mer til enn å være rastløs å kjede seg for å få en ADHD diagnose altså...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosiopat/psykopat er en som scorer full skala på psykiatrisk test;

Basert på Cleckleys beskrivelse av psykopati utviklet Robert D. Hare en symptomsjekkliste for måling og diagnostisering av psykopati. ”Hare Psychopathy Checklist - Revised” (PCL-R) er et valid og reliabelt kartleggingsinstrument for psykopatisk personlighet som ofte omtales som ”gullstandarden” innen feltet[1][5][6]. Instrumentet består av en 20-punkts sjekkliste for å beregne en poengscore på bakgrunn av et semi-strukturert intervju, observasjon, og gjennomgang av alle tilgjengelige arkivdata[1]. Hvert punkt i sjekklisten evalueres på en trepunkts skala fra 0 til 2 hvor 0 = trekket er ikke tilstede, 1 = trekket er kanskje/i noen grad til stede, 2 = trekket er definitivt til stede.

Ta denne Spot the psycopath-quizen så skjønner man bedre at dette ikke er svart/hvitt, men skala, og at vi alle har trekk som ligger i sjekklisten, men det finnes normal-nivåer av disse trekkene.



Anonymous poster hash: 6acc1...ed2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken forsker er dette? :) vil gjerne lese om undersøkelsene hans

Forskeren du snakker om har de samme hjernestrukturene som psykopater, og kommer fra en familie med flere massemordere. men på grunn av et kjærlig miljø i oppveksten har han ikke faktisk blitt psykopat.

Anonymous poster hash: 4eda5...92a

Anonymous poster hash: ac853...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sosiopat/psykopat er en som scorer full skala på psykiatrisk test;

Basert på Cleckleys beskrivelse av psykopati utviklet Robert D. Hare en symptomsjekkliste for måling og diagnostisering av psykopati. ”Hare Psychopathy Checklist - Revised” (PCL-R) er et valid og reliabelt kartleggingsinstrument for psykopatisk personlighet som ofte omtales som ”gullstandarden” innen feltet[1][5][6]. Instrumentet består av en 20-punkts sjekkliste for å beregne en poengscore på bakgrunn av et semi-strukturert intervju, observasjon, og gjennomgang av alle tilgjengelige arkivdata[1]. Hvert punkt i sjekklisten evalueres på en trepunkts skala fra 0 til 2 hvor 0 = trekket er ikke tilstede, 1 = trekket er kanskje/i noen grad til stede, 2 = trekket er definitivt til stede.

Ta denne Spot the psycopath-quizen så skjønner man bedre at dette ikke er svart/hvitt, men skala, og at vi alle har trekk som ligger i sjekklisten, men det finnes normal-nivåer av disse trekkene.

Anonymous poster hash: 6acc1...ed2

Tja, når man ser på hjernescanninger er det ganske så svart/hvitt. Det er ekstremt store forskjeller på en psykopat og en vanlig person.

Det at mange har psykopatiske trekk trenger ikke bety så mye.

Tja, det skal du ikke si. Leste nettopp om en som kaller seg selv psykopat, og som har de samme mønstrene som andre har på hjernen. Han forsker nemlig hjernen til andre psykopater.

Han har ikke empati eller noe særlig følelser for familien, men han kan bli preget hvis noen av dem går bort, men han vil mest sannsynlig ikke gråte i en begravelse.

Han sa derimot at han ble sterkt preget av syke barn med nevrologiske problemer.

Anonymous poster hash: 678f4...1ba

Kanskje han bare gjør det psykopater gjør best. Du vet, lyver? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskeren du snakker om har de samme hjernestrukturene som psykopater, og kommer fra en familie med flere massemordere. men på grunn av et kjærlig miljø i oppveksten har han ikke faktisk blitt psykopat. Anonymous poster hash: 4eda5...92a

Bekrefter den. Så programmet om han på tv. Det var visst flere mordere i tidligere generasjoner i familien hans. Miljøet gjorde at han til tross for å være disponert for antisosial personlighetsforstyrrelse, ikke utviklet den patologien. Han ble forsker i stedet.

Anonymous poster hash: 2764e...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ADHD, men kjenner meg absolutt IKKE igjen i den beskrivelsen personen på 32 år med innlegg over gir av seg selv!

Jeg har nesten for mye empati... Gråter lett over andres lidelser og kan lett ta andres perspektiv. Jeg er også hypersensitiv, både psykisk og fysisk. Noe som er meget vanlig blant personer med ADHD.

Anonymous poster hash: 78d72...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

du er ikke psykopat eller sosiopat du er bare et vanlig menneske ro ned



Anonymous poster hash: 8ea21...271
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...