Gå til innhold

Øyelaseroperasjon.


Anname

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er 22 år gammel og har -9 i nærsynhet, og skal snart til konsultasjon for å diskutere øyelaseroperasjon. Hvilke erfaringer har dere? Noen som har operert seg i Bergen- eller Ålesundsområdet? Noen som vet om det er noen muligheter for å få deler av det finansiert/avskrevet på skatten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ventet til du er 25-26 år, da har synet stabilisert seg. Det er en solid nærsynthet du har, men surt å operere seg også forandrer synet seg etter 2-3 år...



Anonymous poster hash: b759b...84a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 19 år da jeg tok laser, gjorde det hos Argus i Oslo. Gjorde det der fordi de har livstidsgaranti (så lenge det ikke er aldressyn man har fått da), tenkte det var lurt siden jeg studerer i noen år, og synet kan jo endre seg etter hvert. Er nå 21, og er strålende fornøyd enda! De er profesjonelle og følte meg alltid trygg - noe som er ganske viktig når det faktisk er snakk om øynene.. Var mamma som betalte for meg, men er ganske sikker på at hun ikke fikk avskrevet noe av det på skatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ventet til du er 25-26 år, da har synet stabilisert seg. Det er en solid nærsynthet du har, men surt å operere seg også forandrer synet seg etter 2-3 år...

Anonymous poster hash: b759b...84a

Ja, har pratet en del med øyelegen - var der allerede for to år siden, og da ba de meg vente. Synet har derimot vært ganske stabilt det siste året. Går det over -10 er det mange som ikke vil operere.. Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 19 år da jeg tok laser, gjorde det hos Argus i Oslo. Gjorde det der fordi de har livstidsgaranti (så lenge det ikke er aldressyn man har fått da), tenkte det var lurt siden jeg studerer i noen år, og synet kan jo endre seg etter hvert. Er nå 21, og er strålende fornøyd enda! De er profesjonelle og følte meg alltid trygg - noe som er ganske viktig når det faktisk er snakk om øynene.. Var mamma som betalte for meg, men er ganske sikker på at hun ikke fikk avskrevet noe av det på skatten.

Tusen takk for svar! Kjekt å høre om folk som er fornøyd også, på internett og forum står det for det meste skrekkhistorier.. Er vel de som har sterkest behov for å uttrykke seg! Var hos øyelegen før jeg begynte å studere for to år siden, da ba han meg vente. Var hos en annen klinikk samtidig, Memira, de sa at de kunne gjøre det med en gang.. Drar ikke tilbake dit med andre ord - de var kun ute etter pengene, og tok ikke seg av etterbehandling. Synet har vært stabilt det siste året, så håper og tror jeg vil få gjort det i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Kjekt å høre om folk som er fornøyd også, på internett og forum står det for det meste skrekkhistorier.. Er vel de som har sterkest behov for å uttrykke seg! Var hos øyelegen før jeg begynte å studere for to år siden, da ba han meg vente. Var hos en annen klinikk samtidig, Memira, de sa at de kunne gjøre det med en gang.. Drar ikke tilbake dit med andre ord - de var kun ute etter pengene, og tok ikke seg av etterbehandling. Synet har vært stabilt det siste året, så håper og tror jeg vil få gjort det i sommer.

Kjenner flere som har tatt laser, flere i utlandet også. Alle jeg kjenner har kun positive ting å si - og ser bra i dag!

Jeg hadde ganske stabilt syn i flere år da jeg tok det - har jo tross alt hatt briller siden jeg var 4 år gammel. Ganske greit å bli kvitt de! Tok litt tid å venne seg til å ikke lete etter brillene på nattbordet, prøvde flere ganger å ta de av meg da jeg skulle legge meg. Morsomt hvordan det bare blir refleks..

For å være ærlig tror jeg ikke at jeg hadde anbefalt deg å ta det på sommertid, da du er ganske følsom mot lys den første måneden. Jeg gikk jo med solbriller på dager det ikke nødvendigvis var sol, men kun lyst ute. Jeg tok det i oktober, og var greit at det regnet en del og var grått vær for å si det slik! Tror ikke det er et problem nødvendigvis, er bare å ha på solbriller. Men å sole seg tror jeg hadde blitt litt uaktuelt i såfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg tok synslaser for 2 mnd siden. Hadde -7 på begge øyne, skal snart finne ut hvilket syn jeg ligger på.
Mitt syn er veldig ustabilt, bare mellom konsultasjon til operasjonsdagen hadde synsstyrken min endret seg fra -6,75 til -7,14, så har ikke alt for store forventningene til hva jeg kommer til å ende på enda. Men det tar 6 mnd før synet mitt har stabilisert seg noen lunde i forhold til den operasjonen jeg tok (ASA tror jeg det var, usikker)

Når du har -9 så bør du ikke forvente at du går i 0, men du vil nok uansett se verden i et nytt lys om du ender opp på f.eks -3.

Før fikk man fiansiert av staten om man hadde over -6, men den regelen har de tatt vekk. Du bør uansett høre med øyelegen, i og med at du har så mye å korrigere. Jeg fikk dekket av staten pga yrkesvalg som har et krav til synet.

Opererte i Tr.Heim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...