Gå til innhold

Katten min er borte


Fame

Anbefalte innlegg

Nå var visst hannkatten til naboen også borte.. Er det mulig de kan ha tatt seg en kjærlighetstur selv om begge er kastrert? Og ikke si at noen kanskje har tatt de med seg for jeg prøver å slå fra meg den tanken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg trenger egentlig noen godhistorier for jeg er helt nedbrutt nå :/ Ho forsvant på mandag og ho er virkelig ikke en sånn pus som holder seg borte lenge.. Vi er ikke nyinnflyttet og har bodd på samme sted i et halvt år. Noen som har opplevd det samme med en lykkelig slutt?

En sommer var ene pusen min borte en måned, vi hadde satt ut flere etterlysninger. Desverre var eneste henvendelse før foreldrene mine måtte dra på ferie en sketchy mann som prøvde å presse oss for penger..

Jeg hadde selvsagt gitt opp håpet for lenge siden, men en dag da jeg var alene hjemme dro jeg ut å spilte fotball i PØSENDE regnvær med noen kompiser. Måtte nesten være i aktivitet da vi skulle rett hjem å fråtse foran tven til Supernatural-maraton hehe. Da jeg og en kompis kom dørgendes våte hjem måtte kompisen min av en eller annen grunn låse opp døren.. Da han går inn så hører jeg han si ''OI e det dåkkårs katt? Shiit den var tynn!''

Vi har to katter, men jeg kjente med en gang håpet strømme gjennom kroppen, og visst søren var det ikke den savnede pusen som var kommet hjem som et beinrangel :) Slapp ikke sniken ut døren han hadde spist massevis, for han var helt febrilsk og fikk nesten i seg mat. Tydelig at han ikke hadde vært hjemom uten at vi hadde sett det.

Men den følelsen når jeg så ham igjen, etter å ha gitt opp alt håp, var helt ubeskrivelig :)

Dette var sikkert 4-5 år siden, og pus lever i beste velgående idag, skikkelig kompakt aldri laangt fra huset ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sommer var ene pusen min borte en måned, vi hadde satt ut flere etterlysninger. Desverre var eneste henvendelse før foreldrene mine måtte dra på ferie en sketchy mann som prøvde å presse oss for penger..

Jeg hadde selvsagt gitt opp håpet for lenge siden, men en dag da jeg var alene hjemme dro jeg ut å spilte fotball i PØSENDE regnvær med noen kompiser. Måtte nesten være i aktivitet da vi skulle rett hjem å fråtse foran tven til Supernatural-maraton hehe. Da jeg og en kompis kom dørgendes våte hjem måtte kompisen min av en eller annen grunn låse opp døren.. Da han går inn så hører jeg han si ''OI e det dåkkårs katt? Shiit den var tynn!''

Vi har to katter, men jeg kjente med en gang håpet strømme gjennom kroppen, og visst søren var det ikke den savnede pusen som var kommet hjem som et beinrangel :) Slapp ikke sniken ut døren han hadde spist massevis, for han var helt febrilsk og fikk nesten i seg mat. Tydelig at han ikke hadde vært hjemom uten at vi hadde sett det.

Men den følelsen når jeg så ham igjen, etter å ha gitt opp alt håp, var helt ubeskrivelig :)

Dette var sikkert 4-5 år siden, og pus lever i beste velgående idag, skikkelig kompakt aldri laangt fra huset ;)

Koselig :) Håper ikke det tar så lang tid siden jeg skal flytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, her kommer et utrolig teit spørsmål, men siden jeg kom over en kommentar om en lignende situasjon på fmylife.com for ikke så lenge siden, så må jeg bare spørre:

Er du sikker på at du ikke har pakket ned pus i en pappeske? Siden du driver og flytter og sånn, og sikkert har pakket ned masse greier over alt, og katter har en tendens til å elske åpne pappesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, her kommer et utrolig teit spørsmål, men siden jeg kom over en kommentar om en lignende situasjon på fmylife.com for ikke så lenge siden, så må jeg bare spørre:

Er du sikker på at du ikke har pakket ned pus i en pappeske? Siden du driver og flytter og sånn, og sikkert har pakket ned masse greier over alt, og katter har en tendens til å elske åpne pappesker.

Har ikke begynt å pakke. Orker ikke tanken på å flytte herfra uten pus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter merker veldig godt når vi er stressa. Den har sikkert merket at noe er annerledes siden du skal flytte.

Vi har to katter som sjelden er borte særlig lenge, men hver gang vi skal på ferie kan de "lukte" det og tar seg en lengre tur. Har skjedd minst fem ganger.

Den dukker nok opp. Skal krysse fingrene for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En oppdatering. Naboen har lagt merke til at hun har vært mobboffer for de andre kattene.. Nå føler jeg virkelig at jeg aldri får se henne igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen katter hun liker å være med, eller naboer av deg hun er glad i?

Min venninne skulle, etter 20 år på samme ,sted flytte avgårde, katten hennes var 15 år og han skjønte det var flytting på gang. Da bestemte han seg for å flytte inn hos meg...

Kan godt hende hun har forstått at det er flytting på gang og ikke vil reise derfra..



Anonymous poster hash: e2879...f20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen katter hun liker å være med, eller naboer av deg hun er glad i?

Min venninne skulle, etter 20 år på samme ,sted flytte avgårde, katten hennes var 15 år og han skjønte det var flytting på gang. Da bestemte han seg for å flytte inn hos meg...

Kan godt hende hun har forstått at det er flytting på gang og ikke vil reise derfra..

Anonymous poster hash: e2879...f20

Jeg har ikke begynt å flytte i det hele tatt. Det er nok heller det at hun blir plaget av de andre kattene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten har skjønt på deg at noe skal skje (flytting) og protesterer ved å stikke av.



Anonymous poster hash: 26b68...13e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at noen kan være skeptiske til dette, men vet ikke om du har halsbåd på katten? Det reddet i allefall oss når vår var litt lenger ute enn normalt. Vi gikk på kvelden med lommelykt og så han pga refleksen i halsbåndet. Han hadde også blitt mobbet og vi fant han livredd lenger bort i nabolaget under en terrasse til en ubebodd bolig.

Sender deg masse gode tanker og krysser fingrene, - vet hvordan du har det :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at noen kan være skeptiske til dette, men vet ikke om du har halsbåd på katten? Det reddet i allefall oss når vår var litt lenger ute enn normalt. Vi gikk på kvelden med lommelykt og så han pga refleksen i halsbåndet. Han hadde også blitt mobbet og vi fant han livredd lenger bort i nabolaget under en terrasse til en ubebodd bolig.

Sender deg masse gode tanker og krysser fingrene, - vet hvordan du har det :hug:

Har ikke halsbånd, nei. Fikk høre av veterinæren at det ikke er bra for de kan sette seg fast i ting. Men jeg går rundt med lommelykt og håper på refleksjon fra øynene hennes. Er jo nesten det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv å sette inn annonse i lokalavisen, det hjalp meg når minn katt var borte i 2 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke halsbånd, nei. Fikk høre av veterinæren at det ikke er bra for de kan sette seg fast i ting. Men jeg går rundt med lommelykt og håper på refleksjon fra øynene hennes. Er jo nesten det samme

Det finnes halsbånd som er designet for å åpne seg dersom katten blir sittende fast.

Anonymous poster hash: 4604a...58e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke halsbånd, nei. Fikk høre av veterinæren at det ikke er bra for de kan sette seg fast i ting. Men jeg går rundt med lommelykt og håper på refleksjon fra øynene hennes. Er jo nesten det samme

De fleste halsbåndene man får kjøpt nå har en god funksjon som gjør at det løser seg ut når katten sitter fast, i tillegg har det strikk. Veterinæren vi bruker var svært positiv til halsbånd (uten bjelle)

Personlig synes jeg også at det er bra å ha dette fordi jeg tror det er større sjanse for at noen vil ringe et nummer som står på et halsbånd, enn å ta med katten til en veterinær for å få lest av chippen for å få tak i eieren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...