AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #1 Skrevet 22. mai 2014 Heisann! Har fått et merkelig utslett på brystet, og lurer fælt på hva det kommer av. (Har bestilt legetime grunnet andre ting, så skal ta det opp der og, men siden det ikke er noe som haster er det en stund til timen) Det startet for kanskje et års tid siden, da var utslettet så stort som et kronestykke. De siste månedene har det bare blitt større, og nå er det en stor flekk midt på brystet, med mange småflekker over hele. Det er mest synlig når jeg er varm, enten fordi jeg har dusjet, når jeg står opp, ved trening, eller bare nå i det varme været. Det er veldig skarpt omriss. Det verken klør eller er ømt, merker ikke at det er der annet enn at det syns, VELDIG. Legger ved bilde så dere kan se. Det er rødere enn det ser ut til på bildet. Noen som har peiling på hva dette kan være? Har i utgangspunktet ingen allergier eller noe, har prøvd å bytte skyllemiddel o.l. Eneste jeg kan tenke meg kan kanskje være parfyme? Har brukt samme parfyme siden jul. Anonymous poster hash: 3e58d...bfc
Gjest brutal_mann Skrevet 22. mai 2014 #2 Skrevet 22. mai 2014 Hvis det er der du sprayer parfymen, hva med å gå uten parfyme i noen uker og se hva som skjer?
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #3 Skrevet 22. mai 2014 Hvis det er der du sprayer parfymen, hva med å gå uten parfyme i noen uker og se hva som skjer? Jepp, tenkte på det da jeg skrev innleget. Har faktisk ikke slått meg at det kan være årsaken før nå, så det skal jeg prøve ut fra i dag -TS Anonymous poster hash: 3e58d...bfc
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #4 Skrevet 22. mai 2014 Ser og høres akkurat ut som et utslett jeg hadde på bryst/rygg. Det jeg hadde var sopp i huden, og forsvant da jeg brukte "Fungoral" (en slags såpe/shampo fra apoteket. Anonymous poster hash: 06551...f7b
Haribo24 Skrevet 22. mai 2014 #6 Skrevet 22. mai 2014 hm..tror du må kle av deg mer så vi får tatt en nærmere kikk.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #7 Skrevet 22. mai 2014 Ser og høres akkurat ut som et utslett jeg hadde på bryst/rygg. Det jeg hadde var sopp i huden, og forsvant da jeg brukte "Fungoral" (en slags såpe/shampo fra apoteket. Anonymous poster hash: 06551...f7b Oioi, sopp ja, det høres jo ikke noe trivelig ut! Da skal jeg løpe på apoteket med en gang og se om de har noe jeg kan bruke Takk for kjappe svar alle sammen, greit å prøve ut litt før jeg kommer til legen! -TS Anonymous poster hash: 3e58d...bfc
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #8 Skrevet 22. mai 2014 Oioi, sopp ja, det høres jo ikke noe trivelig ut! Da skal jeg løpe på apoteket med en gang og se om de har noe jeg kan bruke Takk for kjappe svar alle sammen, greit å prøve ut litt før jeg kommer til legen! -TS Anonymous poster hash: 3e58d...bfc Jeg fikk anbefalt Fungoral av legen, og det virket veldig bra. Er egentlig en shampo for sopp/utslett i hodebunnen, men kan også brukes på kroppen. Brukte den hver dag i 2 uker tror jeg i dusjen, og da var det borte. Så brukte jeg den ett par dager i uka i noen uker til for å være sikker på at det forble borte Anonymous poster hash: 06551...f7b
Gjest iGirl Skrevet 22. mai 2014 #9 Skrevet 22. mai 2014 Jeg ville droppet reseptfrie legemidler og heller prøvd å fremskyve legetimen din. Du trenger nok en reseptbelagt krem (terbinafin f eks) for å få ordentlig bukt med infeksjonen.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #10 Skrevet 22. mai 2014 Jeg ville droppet reseptfrie legemidler og heller prøvd å fremskyve legetimen din. Du trenger nok en reseptbelagt krem (terbinafin f eks) for å få ordentlig bukt med infeksjonen. Trenger ikke resept for fungoral, og det var hudlegen som sa at jeg skulle bruke det. Anonymous poster hash: 06551...f7b
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #11 Skrevet 22. mai 2014 Jeg ville droppet reseptfrie legemidler og heller prøvd å fremskyve legetimen din. Du trenger nok en reseptbelagt krem (terbinafin f eks) for å få ordentlig bukt med infeksjonen. Løp innom apoteket, og der var de enige. De anbefalte meg å dra til legen for å sjekke det ut ordentlig, så jeg ikke gjør det verre med "hjemmesnekra" behandling. Så da ringer jeg i morgen og prøver å få fremskyndet timen -TS Anonymous poster hash: 3e58d...bfc
Gjest iGirl Skrevet 22. mai 2014 #12 Skrevet 22. mai 2014 Løp innom apoteket, og der var de enige. De anbefalte meg å dra til legen for å sjekke det ut ordentlig, så jeg ikke gjør det verre med "hjemmesnekra" behandling. Så da ringer jeg i morgen og prøver å få fremskyndet timen -TS Anonymous poster hash: 3e58d...bfc Lykke til 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå