Gå til innhold

"Hold" i nedre del av magen, venstre side


-littleme-

Anbefalte innlegg

Hei.

Et eller annet sted mellom 12 og 13 i dag begynte jeg å få vondt i nedre del av magen, på venstre side. Utover dagen har det blitt vondere, men ikke uholdbart (jeg har riktignok høy smerteterskel). Problemet er at det ikke minner om menssmerter, ei heller om stølhet. Klarer rett og slett ikke å finne noen bedre forklaring enn at det minner om hold, men kun på venstre side, og i nedre del av magen (altså ikke så høyt som livet).

Jeg kjenner det litt hele tiden, men det blir alltid sterkere når jeg gjør noe (går, forandrer sittestilling, puster dypt, gjesper eller nyser). Det er ikke stikkende smerte.

Noen som har en mistanke om hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Sliter med det samme, blir verre om jeg går fort, jogger, eller løper(da gjør det veldig vondt). Vanlige gåturer brukte jeg plutselig dobbelt så lang tid på pga smertene. Kjenner det og når jeg sitter, endrer stilling og av og til føler det som at det "låser" seg på en måte sånn at jeg ikke tør strekke meg på en måte. Og ja, det kjennes ut som hold!

Gikk til lege, ble henvist til mage/tarm spesialist, gastroskopi, har tatt ultralyd. Finner ingenting. Men du burde jo nesten bare gå til lege, kan jo hende at du har noe annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har blindtarmbetennelse?



Anonymous poster hash: 0fe58...571
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan, som nevnt over meg, være blindtarmbetennelse, for det kan starte med smerter på venstre side før det vandrer over på høyre side og blir uutholdelig.

Hvis det ikke har roet seg, eller blir verre til i morgen tidlig, ville jeg dratt på legevakta.

Edit;

Roer det seg derimot, så er det sannsynligvis luftsmerter, da det oftest blir vondt på venstre siden. I det tilfellet; Slipp en fis så går det som regel over.

Endret av Minya
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stor knekk på tykktarmen på venstre side av magen, og noen ganger kan det sette seg litt avføring fast der (forstoppelse). Man kan prøve å drikke kye vann, kaffe, apise fiber og ta Laktulose. I tillegg hjelper bevegelse/trening.

Får du feber og sterke smerter derimot, kan det peke mot blindtarmbetennelse eller annen tarmsykdom, så søk i så fall legevakt.

Anonymous poster hash: 1be36...594

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar!

Jeg dro til legen i dag, og ble klemt på i hytt og pine før jeg ble sendt på do med en kopp til å ha urin i. Det viste seg å være blod i urinen, og legen konstaterte med at jeg hadde fått nyrestein. Skal tilbake på mandag for å ta blodprøver (fastende) og blir deretter henvist til sykehuset for å ta CT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra du fant ut av det og handlet raskt, TS :) Selv hadde jeg foreslått noe så enkelt som eggløsning jeg - eller cyste. Har hatt flere cyster og fy f**** så vonde de er, men de sprekker jo av seg selv (eller minker og forsvinner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å se Jakten på Nyresteinen i helga, TS :D

Fra spøk til løk; Det var godt du fikk sjekket det opp, håper det blir vei i vellinga og at du får operasjon raskt om det blir nødvendig. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...