Gå til innhold

Cipralex


skogstroll

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har gått på Cipralex i 3-4 måneder nå og det hjelper virkelig mot depresjon og angst. Men jeg har merket at jeg er blitt ekstremt likegyldig, og kjenner ikke på noen følelser. Klarer for eksempel ikke å gråte eller glede meg over ting. Jeg har også blitt veldig glemsk, og føler meg kronisk brisen :bond: Jeg bare lurer på om det er noen andre som har det på denne måten, og setter pris på alle erfaringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme erfaring, bortsett fra at jeg synes deg hjelper moderat godt på depresjon, og godt på fysisk angst. Grublerier, angst for angst, fobier og panikkangst synes jegi ikke det hjelper veldig godt på, men muligens litt bedre enn andre SSRi jeg har forsøkt.

Bivirkningene du beskriver stemmer forøvrig ganske godt med mine egne erfaringer.



Anonymous poster hash: 1592c...93f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på akkurat samme måten, utenom det å være brisen (tror jeg). Men legen min mener det ikke finnes andre medisiner for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det sånn jeg og. Tar Cipralex mot kjærlighetssorg. Jeg har sluttet å gråte hysterisk hver dag som jeg pleide å gjøre, og syns denne likegyldigheten er deilig! Liker å ikke føle noe jeg. Men er kjedelig at jeg har blitt mer glemsk.

Får helt ville hallusinasjoner i fylla, så jeg drikker ikke så mye for tiden.



Anonymous poster hash: ad35c...ebc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, sluttet på dem fordi jeg ble så likegyldig. Men jeg følte meg ikke helt likegyldig, det var mer som at den lille gleden jeg følte på i blant forsvant fullstendig, men jeg hadde fortsatt litt depressive perioder til tross for at jeg gikk på dem.. Så jeg veide for og imot og fant ut at jeg heller ville være lei meg og ha litt glede enn å ikke ha noe glede, og fortsatt være litt lei meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også litt likegyldig de første månedene etter at den begynte å virke, men heller likegyldig enn depressiv! Likegyldigheten forsvant etterhvert. Jeg tror kanskje at likegyldigheten min kom av depresjonen, ikke medisinen.

Har aldri følt meg brisen av de, aldri hatt noen andre bivirkninger heller, og da jeg sluttet med de merket jeg ingenting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...