Lou Salome Skrevet 22. mai 2014 #21 Skrevet 22. mai 2014 Selvfølgelig blir dere uglesett, og med god grunn. Husk at det finnes barn som ikke KAN vaksinere seg, pga av de er svekket av sykdom (hjertesyke for eksempel). Eller nyfødte som ikke har rukket å vaksinere seg ennå. Det er jo disse barna som kanskje dør hvis de får meslinger , ikke ditt barn nødvendigvis. Les gjerne litt her: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Content_6464&Main_6157=6263:0:25,6566&MainContent_6263=6464:0:25,7072&List_6212=6218:0:25,7088:1:0:0:::0:0&Content_6464=6430:74692::1:6182:2:::0:0 http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Content_6594&Main_6157=6263:0:25,6562&MainContent_6263=6594:0:25,6928&Content_6594=6430:73279::0:6592:14:::0:0 6
Amens Skrevet 22. mai 2014 #22 Skrevet 22. mai 2014 Vesla her skal så absolutt vaksineres. Så mange som mulig bør vaksineres, slik beskytter vi også dem som ikke kan ta vaksiner. Polio er på vei tilbake enkelte steder fordi de av forskjellige grunner ikke vil la barna bli vaksinert. En sykdom som rammer barn. Hvor de heldige overlever med lette lammelser... 1
Gjest Badabing Skrevet 22. mai 2014 #23 Skrevet 22. mai 2014 Man ser også hvordan det går når det kommer sånne trender eller er miljøer hvor man ikke vaksinerer barna. Har i alle fall vært snakk om to utbrudd av meslinger i Norge. Barnevaksinasjonsprogrammet tar for seg noen av de aller viktigste vaksinene, og vi snakker om ganske fæle sykdommer. At noen velger å ikke vaksinere barna sine er meg en gåte. Jeg forstår at man er skeptisk til nye vaksiner, og det er det helt greit å være. Men man virker nesten litt tilbakestående når man velger bort velutprøvde vaksiner mot polio og meslinger. 5
Gjest brutal_mann Skrevet 22. mai 2014 #24 Skrevet 22. mai 2014 Jeg forstår ikke hvordan en som forelder tør å unnlate å vaksinere sine barn mot polio, røde hunder, kusma, tuberkulose o.l. Det er bare å se på dødsfall før og nå. Den som ikke innser at disse vaksinene er av det gode vil jeg slite med å respektere så fremt de ikke beviselig har en eller annen hjerneskade. 3
Missy1 Skrevet 22. mai 2014 #25 Skrevet 22. mai 2014 Er det noen av dere som har valgt å ikke vaksinere barna sine? Har dere merket noe til om de blir sykere enn andre? Føler man blir litt uglesett på om man sier man ikke ønsker å vaksinere. Nå lever jo vi her i Norge ganske trygt med tanke på sykdommer som difteri og tuberkulose så vil gjerne unngå å vaksinere om det ikke er nødvendig. Kan man be om å få vaksine for bare enkelte ting? Anonymous poster hash: ffece...8d3 Hvorfor tror du at disse sykdommene ikke er utbredt i norge? Det er faktisk fordi barna vaksineres. Selvfølgelig bør du vaksinere barna dine, hvis alle begynner å lavære å ta vaksiner så vil sykdommene komme tilbake og det vil gå hardt utover de som er syke og svake fra før. Tenk om du hadde et barn med alvorlig sykdom som ikke kunne vaksineres også kommer en annen unge, som ikke er vaksinert fordi foreldrene synes det var greit å la være, og smitter barnet ditt med en sykdom slik at barnet ditt blir ennå mer syk og kanskje dør. Hadde det vært ålreit tror du? 1
FruLuna Skrevet 22. mai 2014 #26 Skrevet 22. mai 2014 Anbefaler alle som lurer på om det er best å vaksinere eller å la være å bruke litt tid på å lese denne lenken: http://violentmetaphors.com/2014/03/25/parents-you-are-being-lied-to/ Gode kilder til alt man lurer på angående dette. Personlig mener jeg at å la være å vaksinere er som å la være å sikre ungene sine i bilen - det går som regel bra, men hvis det plutselig smeller går det virkelig ille. 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #27 Skrevet 22. mai 2014 Jeg vet at hvert fall stivkrampesprøyte bør tas hvert 10. år. Det er helt sikkert andre og. Stivkrampe smitter ikke Anonymous poster hash: 3e48a...990
nattsvermer Skrevet 22. mai 2014 #28 Skrevet 22. mai 2014 Stivkrampe smitter ikke Anonymous poster hash: 3e48a...990 Nei, men det er en av de vaksinene det anbefales å ta hvert 10. år. Og det var det det var snakk om. Stivkrampe er forøvrig veldig farlig å få. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #29 Skrevet 22. mai 2014 Stivkrampe smitter ikke Anonymous poster hash: 3e48a...990 Hva har det med saken å gjøre? At det ikke smitter betyr ikke at det er stas å få. Anonymous poster hash: 5cc86...3bc 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #30 Skrevet 22. mai 2014 Stivkrampe smitter ikke Anonymous poster hash: 3e48a...990 Umm, vel, smitter gjør det jo naturligvis. Du mener at det ikke smitter direkte fra menneske til menneske. Anonymous poster hash: df307...74b 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #31 Skrevet 22. mai 2014 Ser greia om å ikke ville ta unødvendige vaksiner, men noen må man bare ta av sikkerhet og hensyn til andre også!! Snakk med lege eller helsesøster og se hva de sier. noen vaksiner som livmorhalskreft er veldig mange som tar men også en del som lar vær, men kreft er ikke smittelig og kan ikke gå utover andre Men de vaksinene som blir anbefalt på skolen er som regel viktige og nødvendige!Anonymous poster hash: ba71b...959
Pingting Skrevet 22. mai 2014 #32 Skrevet 22. mai 2014 Ser greia om å ikke ville ta unødvendige vaksiner, men noen må man bare ta av sikkerhet og hensyn til andre også!! Snakk med lege eller helsesøster og se hva de sier. noen vaksiner som livmorhalskreft er veldig mange som tar men også en del som lar vær, men kreft er ikke smittelig og kan ikke gå utover andre Men de vaksinene som blir anbefalt på skolen er som regel viktige og nødvendige!Anonymous poster hash: ba71b...959 Fint om folk ikke driver og sprer feil info om noe som er såpass alvorlig. Kanskje lurt å sjekke fakta før man gir medisinske råd til andre? Livmorhalskreft skyldes som regel en infeksjon av HPV-viruset. Som blant smitter gjennom seksuell kontakt. Så jo - er man HPV-vaksinert reduserer man faren både for å bli smittet, og å smitte andre. 6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #33 Skrevet 22. mai 2014 Anbefaler alle å se denne filmen om flokkimmunitet også. Anonymous poster hash: c9f16...a9a
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #34 Skrevet 22. mai 2014 Hmm, linken ble visst ikke med: Anonymous poster hash: c9f16...a9a 1
Worldweb Skrevet 12. februar 2015 #35 Skrevet 12. februar 2015 Personlig syntes jeg det er tragisk at skepsisen til tradisjonelle vaksiner er økende. Samtidig vil jeg ikke la mine barn bli forsøkskaniner på nye og usikre vaksiner. Svineinfluensa vaksinen viste tydelig hvor kynisk legemiddelbarnsjen er, og ikke minst hvor farlig stor makt media har. Kjenner personlig en som fikk narkolepsi av denne vaksinen. Det som er tragisk er at skepsisen øker til de tradisjonelle vaksinene som det utvilsomt er livsviktig at alle tar. Og her har media en viktig rolle. Svineinfluensa vaksinen var et medieskapt hysteri og kyniske produsenter stod bak. Håper vi slipper å se det gjenta seg med det første. For det er nok ikke lenge før et virkelig dødelig virus som det Ikke vil finnes vaksine for, sveiper over verden for fullt. Skal vi lære av historien så er vi allerede på overtid i så måte. Og til de som mener at nettopp tamiflu- og andre vaksiner var årsaken til det begrensede skadeomfanget av svineinfluensaen bør åpne øynene for at det mest sannsynlig var fordi viruset var en gjenganger fra noen tiår bakover. Dermed også den store overlevelsesraten hos den eldre del av befolkningen. http://mobil.ta.no/Telemarkinger_f_r_millionerstatning_etter_influensea_vaksine-5-50-37961.html
Worldweb Skrevet 12. februar 2015 #36 Skrevet 12. februar 2015 Personlig syntes jeg det er tragisk at skepsisen til tradisjonelle vaksiner er økende. Samtidig vil jeg ikke la mine barn bli forsøkskaniner på nye og usikre vaksiner. Svineinfluensa vaksinen viste tydelig hvor kynisk legemiddelbarnsjen er, og ikke minst hvor farlig stor makt media har. Kjenner personlig en som fikk narkolepsi av denne vaksinen. Det som er tragisk er at skepsisen øker til de tradisjonelle vaksinene som det utvilsomt er livsviktig at alle tar. Og her har media en viktig rolle. Svineinfluensa vaksinen var et medieskapt hysteri og kyniske produsenter stod bak. Håper vi slipper å se det gjenta seg med det første. For det er nok ikke lenge før et virkelig dødelig virus som det Ikke vil finnes vaksine for, sveiper over verden for fullt. Skal vi lære av historien så er vi allerede på overtid i så måte. Og til de som mener at nettopp tamiflu- og andre vaksiner var årsaken til det begrensede skadeomfanget av svineinfluensaen bør åpne øynene for at det mest sannsynlig var fordi viruset var en gjenganger fra noen tiår bakover. Dermed også den store overlevelsesraten hos den eldre del av befolkningen. http://mobil.ta.no/Telemarkinger_f_r_millionerstatning_etter_influensea_vaksine-5-50-37961.html
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #37 Skrevet 12. februar 2015 Har helsepersonell lov å uttale seg om vaksiner på sosiale media? Anonymous poster hash: a41d1...8f6
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #38 Skrevet 12. februar 2015 Har helsepersonell lov å uttale seg om vaksiner på sosiale media? Anonymous poster hash: a41d1...8f6 hvirfor i all verden skulle de ikke ha lov til det? Anonymous poster hash: 88ca0...1e4
Rosewood Skrevet 12. februar 2015 #39 Skrevet 12. februar 2015 Vaksiner for helvete.. Herregud jeg skjønner ikke at dette i det hele tatt er noe man skal lure på. Hvorfor tror du at vi klarte å bli kvitt disse sykdommene? Bruk huet ditt... 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #40 Skrevet 12. februar 2015 Emnet tas opp på nyhetene på TV2 kl 21:00, alså nå om 5 min! Anonymous poster hash: 173ab...8b0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå