Gå til innhold

Vaksinering eller ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen av dere som har valgt å ikke vaksinere barna sine? Har dere merket noe til om de blir sykere enn andre? Føler man blir litt uglesett på om man sier man ikke ønsker å vaksinere. Nå lever jo vi her i Norge ganske trygt med tanke på sykdommer som difteri og tuberkulose så vil gjerne unngå å vaksinere om det ikke er nødvendig. Kan man be om å få vaksine for bare enkelte ting?

Anonymous poster hash: ffece...8d3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å ikke vaksinere er å snylte på beskyttelse fra andre vaksinerte. Og sykdommer som nesten var utryddet kommer tilbake pga av foreldre lar være å vaksinere barna sine. Galskap å la være. Vaksinér!!!

Anonymous poster hash: 6710a...f1e

• Liker 31
Skrevet (endret)

Er ganske hjerneblåst å ikke vaksinere, men det er nå min personlige mening. Du er klar over at selv de som blir vaksinert kan bære på sykdommen, for så å smitte og gjøre ditt barn (dødlig) syk om du ikke vaksinerer? Du er ikke automatisk trygg selv om "alle andre" har vaksinert seg og barna sine. Sykdommen bryter bare ikke ut like hyppig som vi ser i land der de ikke har tilgjengelig vaksiner.

Endret av Lindiana
  • Liker 14
Skrevet

Er ganske hjerneblåst å ikke vaksinere, men det er nå min personlige mening. Du er klar over at selv de som blir vaksinert kan bære på sykdommen, for så å smitte og gjøre ditt barn (dødlig) syk om du ikke vaksinerer? Du er ikke automatisk trygg selv om "alle andre" har vaksinert seg og barna sine. Sykdommen bryter bare ikke ut like hyppig som vi ser i land der de ikke har tilgjengelig vaksiner.

Jeg er enig med deg! I tillegg så er det mye større sjanse for å bli smittet dersom man ikke tar en vaksine, og man vil da være smittebærer og det er igjen risiko for å smitte andre...man blir en smittespreder...

Jeg ville hvertfall følt det som veldig ubehagelig dersom jeg ikke hadde vaksinert barnet mitt, h*n hadde blitt smittet og videre hadde fler blitt smittet og folk visste at jeg bevisst hadde valgt å ikke vaksinere mitt barn...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjente en gang en meget alternativ fyr som ikke hadde vaksinert barna. "De var aldri syke!" Nei, selvfølgelig ikke, alle andre var jo vaksinerte...

Anonymous poster hash: 7b506...7cd
Skrevet

Er det noen av dere som har valgt å ikke vaksinere barna sine? Har dere merket noe til om de blir sykere enn andre? Føler man blir litt uglesett på om man sier man ikke ønsker å vaksinere. Nå lever jo vi her i Norge ganske trygt med tanke på sykdommer som difteri og tuberkulose så vil gjerne unngå å vaksinere om det ikke er nødvendig. Kan man be om å få vaksine for bare enkelte ting?

Anonymous poster hash: ffece...8d3

..fordi vi har hatt et bra vaksineprogram. Det kan jo lett komme tilbake om vi slutter å beskytte oss mot det (les: vaksinering).

Hva om barna vil ut å reise utenfor Norges grenser når de er eldre da? Disse sykdommene er ikke utryddet i store deler av verden.

Hvorfor har du ikke lyst å vaksinere, om jeg kan spørre?

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo temmelig egoistisk å ikke vaksinere seg. De uvaksinerte kan jo smitte folk som ikke kan ta vaksine pga sykdom...

Anonymous poster hash: 7d2ab...4da
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Bare slenger ut et lite ps om at voksne må huske å revaksinere seg, ellers kan man nesten like gjerne bare la være med å vaksinere seg som barn.

Anonymous poster hash: 5cc86...3bc
  • Liker 4
Skrevet

Bare slenger ut et lite ps om at voksne må huske å revaksinere seg, ellers kan man nesten like gjerne bare la være med å vaksinere seg som barn.

Når må man det?

Skrevet

Når må man det?

Jeg vet at hvert fall stivkrampesprøyte bør tas hvert 10. år. Det er helt sikkert andre og.

AnonymBruker
Skrevet

Når må man det?

Hvert 10 til 15. år.

Skrevet

Synes nesten barnevernet burde bli innblandet i saker der barn ikke får vaksiner...

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at hvert fall stivkrampesprøyte bør tas hvert 10. år. Det er helt sikkert andre og.

difteri, stivkrampe, kikhoste og polio

• Liker 1
Skrevet

difteri, stivkrampe, kikhoste og polio

De kommer som en slags cocktail, gjør de ikke?

Skrevet

Vet du at på avdelingen på sykehuset her i byen hvor der er isolat-rom, så er det stafig noen som er innlagt med mistanke om/påvist tuberkulose. Hovedsakelig unnvandrere, så at Norge er så trygt i forhold til dette stemmer ikke. I Storbritannia hvor de også vaksinerer er det kommet stadig flere tilfeller av TBC de sisye årene, og bakterien er blitt mer resistenr mot medisinen så mange må gjennom DEN hestekuren.

De har faktisk begynt å bruke TBC buss ugjen som de brukte før vaksinen kom. Dvs en buss med røntgen-apperat hvor fplk kan stikke innom og sjekke seg akkurat som blodbussen.

Dette fordi det er mer og mer innvandring i tillegg til at folk reiser mye mer enn før.

Vaksiner!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De kommer som en slags cocktail, gjør de ikke?

Vet at en del av vaksinene er en coctail, men vet ikke om det gjelder disse. Barnevaksinene er mot 12 sykdommer, så ikke lett å holde styr på.

AnonymBruker
Skrevet

Om du søker litt rundt vil du se at de siste årene har det vært oppblomstring av tidligere "utryddede" sykdommer i Norge. Kikhoste var lenge ansett som utryddet, men fra 2007 (tror jeg) er det ikke lenger ansett som utryddet. Dette fordi vi reiser mer og fordi fler og fler ikke vaksinerer barna sine. (eller revaksinerer seg selv)

Anonymous poster hash: d3119...e27
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig skal du vaksinere.

Det er en liten risiko med nye hui-og-hast-vaksiner som svineinfluensaen, fordi det ikke er tid til å forske på dem i tjue år først. Barnevaksinasjonsprogrammet derimot, er så grundig sjekket og dokumentert at det er idioti å la være å benytte seg av det. Det har vært et par millioner forsøkskaniner før dine unger, så de tåler det garantert de også.

Anonymous poster hash: df307...74b

• Liker 3
Skrevet

Vet at en del av vaksinene er en coctail, men vet ikke om det gjelder disse. Barnevaksinene er mot 12 sykdommer, så ikke lett å holde styr på.

Nå kom jeg på at jeg tok jo stivkrampesprøyte for et år siden, og jeg er veldig sikker på at det var både polio og difteri i den og. Tror det var enda en og.

Men uansett, tror alle vi i tråden er enige: Vaksiner barna dine!

AnonymBruker
Skrevet

Nå kom jeg på at jeg tok jo stivkrampesprøyte for et år siden, og jeg er veldig sikker på at det var både polio og difteri i den og. Tror det var enda en og.

Men uansett, tror alle vi i tråden er enige: Vaksiner barna dine!

100%

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...