Gå til innhold

Raser ned i vekt av stress!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har masse stress i livet for tiden og jeg greier ikke å få i meg mat. Det er liksom som om maten bare vokser i munnen på meg og jeg greier ikke svelge det... Jeg har alltid hatt det sånn i perioder med mye stress, men det gjør jo bare at jeg får lite energi og da selvfølgelig takler stresset enda dårligere og så blir det bare en ond sirkel... Det irriterer meg sånn at jeg ikke har viljestyrken til å bare ta meg sammen, for jeg er jo alt for voksen til å holde på sånn...

Noen andre som har det sånn? Jeg vet jo at jeg kommer til å få matlyst igjen når ting roer seg men, men jeg føler jeg forverrer stresset av å ikke få i meg mat....

Anonymous poster hash: b1603...c40
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er akkurat lik. I stressende perioder sørger jeg for å ha nøtter tilgjengelig. Det er ganske kalorririk, og bidrar til å holde vekten oppe.

Skrevet (endret)

.

Endret av Jumo
Skrevet

Jeg raste ned aaalt for mange kilo på kort tid, ble lagt inn på sykehuset på grunn av dette. De kom frem til at det måtte komme av stress. Jeg har dessverre ingen andre gode råd til deg, da jeg fortsatt sliter med dette, enn å egentlig bare tvinge deg selv til å spise.. Merker at jeg spiser veldig godt når jeg slapper av og ikke bekymrer meg eller er stresset, så kanskje du bør finne en god metode for å slappe heelt av slik at du hvertfall får i deg mat? Nøtter ble foreslått over her, og det er sånne ting jeg kan sitte å småspise på fordi det bare er godt, så det var nok et lurt tips! :)

*Følge med på tråden*

Det var derfor jeg foreslo nøtter, fordi jeg syns det er så godt at det kan jeg knaske på gjennom dagen.

Andre tips er å bruke helmelk istedenfor lettmelk. Unngå så langt det er mulig lettprodukter.

Spis frukt med høyt kaloriinnhold. Selv sverger jeg til avokado, banan og druer. Druer er en annen ting jeg bare kan knaske på gjennom dagen.

Husk også at det er viktig å spise skikkelige måltider. Hvis du bare skulle knasket på nøtter og druer, vil du ikke komme noe vei.

AnonymBruker
Skrevet

Det høres litt rart ut, spesielt om det er stress over lang tid siden stresshormonet kortisol ofte søreger for at man går opp i vekt. spesielt rundt magen.

Anonymous poster hash: 39370...781
Skrevet

Det høres litt rart ut, spesielt om det er stress over lang tid siden stresshormonet kortisol ofte søreger for at man går opp i vekt. spesielt rundt magen.

Høres rart ut å gå ned i vekt når man ikke spiser?

• Liker 2
Skrevet

Høres rart ut å gå ned i vekt når man ikke spiser?

Som Grethe91 er inne på så legger man ikke på seg av å ikke spise. Mange mister matlysten når de er stresset, og da er det naturlig at de går ned i vekt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at det er stressrelatert da jeg har vært sånn hele livet, og min mor og søster er likedan...

Det var derfor jeg foreslo nøtter, fordi jeg syns det er så godt at det kan jeg knaske på gjennom dagen.

Andre tips er å bruke helmelk istedenfor lettmelk. Unngå så langt det er mulig lettprodukter.

Spis frukt med høyt kaloriinnhold. Selv sverger jeg til avokado, banan og druer. Druer er en annen ting jeg bare kan knaske på gjennom dagen.

Husk også at det er viktig å spise skikkelige måltider. Hvis du bare skulle knasket på nøtter og druer, vil du ikke komme noe vei.

Jeg er på "nøttekjøret" for å si det sånn :fnise: men det er det med måltider som ikke fungerer så bra... Jeg kan glemmer å spise, og når jeg spiser er det vanskelig å få det ned...Så merker jeg at jeg får mindre energi til å takle stresset da jeg ikke får nok næring, og opplevelsen av stress blir forsterket... En veldig ond sirkel... men, heldigvis skal masteroppgaven leveres nå til uken og da roer det seg forhåpentligvis litt....

TS

Anonymous poster hash: b1603...c40

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...