Gå til innhold

Hvor lenge er det ok at barn bader nakne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet en del tenker det er noe de aldri kan gjøre, men der er jeg uenig i. Så dere som mener det er ok for små barn å bade nakne på små, offentlige strender, hvor gamle må de bli før det ikke er ok lenger?

Jeg har en 3,5-åring som helst skulle vært nudist, men jeg er usikker på om han begynner å bli så gammel at det kanskje er på tide å kreve at badebuksa er på?



Anonymous poster hash: 76239...2ef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at de iallfall kan bade nakne til de er 5.



Anonymous poster hash: 82834...c74
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at min gutt skal få bade naken så lenge han vil. Vil ikke lære han at han skal skjemmes over kroppen, men at han heller skal få et åpent og naturlig forhold til nakenhet og kropp.
Det gjør da ingen ting om en på 6 år bader naken vel.



Anonymous poster hash: aff84...7da
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen og barnets del så tenker jeg at det godt kan bade nakent offentlig i hvert fall frem til 4-5 år.

Men jeg velger likevel å ikke la mitt barn bade nakent fordi jeg synes det er fryktelig ekkelt å tenke på at det hvor som helst kan sitte pedofile med mobilkameraer og ta runkebilder av mitt nakne barn...

Anonymous poster hash: 74cb5...c80

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2014 den 14.53, AnonymBruker skrev:

Jeg vet en del tenker det er noe de aldri kan gjøre, men der er jeg uenig i. Så dere som mener det er ok for små barn å bade nakne på små, offentlige strender, hvor gamle må de bli før det ikke er ok lenger?

Jeg har en 3,5-åring som helst skulle vært nudist, men jeg er usikker på om han begynner å bli så gammel at det kanskje er på tide å kreve at badebuksa er på?

Anonymous poster hash: 76239...2ef

Jeg lurer mer på hvorfor du syntes det er greit å la barnet vise seg naken for alle? For det første er det ikke så mange som syntes nakne kjønn uansett alder er noe å få helt oppå seg på en strand. (Jeg har opplevd en liten gutt som tissa på madrassen min - hadde han hatt bukse på - hadde han ikke sprutet rundt).

For det andre gjelder det pedofile og perverse mennesker. Badestranden er jo et perfekt sted hvis foreldre ikke beskytter barna sine.

Det er også barn som blir ertet allerede i barnehagen fordi andre har sett de nakne ute.

Barn begynner ikke å skjemmes over kroppen sin, fordi vi tar på de badebukse fra de begynner å være på badestranden.

Endret av Myrthel
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 38 år gammelt barn.Jeg bader naken enda :fnise:



Anonymous poster hash: b2771...fe0
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det andre gjelder det pedodile og perverse mennesker. Badestranden er jo et perfekt sted hvis foreldre ikke beskytter barna sine.

Hva er verden blitt til der dette plutselig nå er blitt en problemstilling? Pedofile og perverse mennesker har alltid eksistert, men det er liksom ikke før nå i det siste at man må skjerme sitt barn på stranden mot disse? Det er jo ikke slik at det florerer over av dem heller.

Mitt barn skal få løpe rundt som han/hun vil helt til hun selv finner ut at han/hun vil dekke seg litt mer til.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at min gutt skal få bade naken så lenge han vil. Vil ikke lære han at han skal skjemmes over kroppen, men at han heller skal få et åpent og naturlig forhold til nakenhet og kropp.

Det gjør da ingen ting om en på 6 år bader naken vel.

Anonymous poster hash: aff84...7da

Med tanke på hvor mange pedofile det er som går på badestrender for å se nakne barn så gjør du sønnen din en bjørnetjeneste. Og dessuten, en på 6 år som bader naken? Det er litt mer sånn nå er man over grensen.

Anonymous poster hash: db968...3f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn begynner ikke å skjemmes over kroppen sin, fordi vi tar på de badebukse fra de begynner å være på badestranden.

Jeg er ikke så veldig redd for at han skal skjemmes over kroppen sin, men han synes det er godt å være naken, og det synes jeg barn skal få lov å oppleve. Jeg har ingen tro på at det finnes så mange pedofile at det der er en reell problemstilling.

Hva er verden blitt til der dette plutselig nå er blitt en problemstilling?

Ja, jeg synes det er så trist, og jeg gruer meg til å starte denne diskusjonen fordi jeg visste det ville komme sånne svar. Skulle ønske folk kunne droppe det, det er så unødvendig.

Anonymous poster hash: 76239...2ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også barn som blir ertet allerede i barnehagen fordi andre har sett de nakne ute.

Jeg jobber i barnehage, og der følger ungene hverandre på do hele tiden, så at det er et reellt problem, tror jeg absolutt ingenting på. Da er det i så fall foreldrene som skaper det ved å fortelle ungene sine at det er negativt å være naken.

Anonymous poster hash: 76239...2ef

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeel, med tanken på hvor seksualisert samfunn vi har i dag så bør man kanskje tenke litt lenger enn sin egen nesetipp. :P

Barn trenger ikke å bli (mer) seksualisert når de er små, og det blir de mer hvis de går nakne.



Anonymous poster hash: db968...3f9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn begynner som oftest å ønske å trekke i klær selv i 5-6 års alderen, så det er vel ikke et enormt problem.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er det ikke uhygienisk å la dem gå naken på stranda? Sand kan jo komme overalt..



Anonymous poster hash: d507d...afa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hvor mange pedofile det er som går på badestrender for å se nakne barn så gjør du sønnen din en bjørnetjeneste. Og dessuten, en på 6 år som bader naken? Det er litt mer sånn nå er man over grensen.

Anonymous poster hash: db968...3f9

Om det er en pedofil som ser snoppen til ungen eller om det er ei småbarnsmor fra Løten så er det da ikke noe forskjell for ungen......

Anonymous poster hash: cba33...7cb

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke uhygienisk å la dem gå naken på stranda? Sand kan jo komme overalt..

Anonymous poster hash: d507d...afa

Uff, ja! De kan få den velkjente sand-i-rævva-syken!

JesuKrisus! :scorpis:

Anonymous poster hash: cba33...7cb

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veeel, med tanken på hvor seksualisert samfunn vi har i dag så bør man kanskje tenke litt lenger enn sin egen nesetipp. :P

Barn trenger ikke å bli (mer) seksualisert når de er små, og det blir de mer hvis de går nakne.

Anonymous poster hash: db968...3f9

:hakeslepp::klaske: I do not wish to live here anymore ....

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeel, med tanken på hvor seksualisert samfunn vi har i dag så bør man kanskje tenke litt lenger enn sin egen nesetipp. :P

Barn trenger ikke å bli (mer) seksualisert når de er små, og det blir de mer hvis de går nakne.

Anonymous poster hash: db968...3f9

Det er helt feil. De blir heller seksualiserte av å gå med bikinioverdel når de er 3 år.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ca kl 20:00. Ellers ingen begrensning.

Anonymous poster hash: 4f66f...5e3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg badet naken i hagen hjemme til jeg kom i puberteten.

Men på offentlige steder har jeg alltid hatt badetøy på.

Anonymous poster hash: f1d72...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...