Gå til innhold

Nakkesmerter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

I går våknet jeg og hadde plutselig veldig vondt i nakken. Tenkte at jeg bare hadde ligget litt rart og at det ville gå over, men utover dagen ble det bare verre. Har ikke sovnet på sofaen eller noe slikt, så synes uansett det ville være rart om jeg plutselig skulle få så vondt i nakken når jeg har sovet i den samme sengen som vanlig. (Våknet også i samme stilling som vanlig)

Jeg har ikke vondt når jeg bøyer hodet nedover, litt vondt når jeg bøyer det bakover, men å vri hodet til sidene er så og si umulig. Hva kan dette komme av?

Sitter foresten lite foran pc og slikt. Har heller ikke gjort noe spesielt annet enn hva jeg pleier å gjøre..

Blir takknemlig for svar :-)

Anonymous poster hash: 32052...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som vet?

Anonymous poster hash: 32052...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest trolig muskelsmerter eller låsninger. Kiropraktor kan nok hjelpe. Eller i verste fall hjernehinnebetennelse, men det er veldig sjelden...

Anonymous poster hash: 6873a...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri sluppet en kiropraktor på nakken!

Dette er 99% sikkert muskulært, det vil gå over etter noen dager. Du har sikkert ligget litt rart noen timer i løpet av natten. Har hatt dette flere ganger og det går over av seg selv



Anonymous poster hash: 1ded6...88e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Gå til naprapat. Anbefales på det varmeste. Mye bedre enn kiropraktor og det eneste som har hjulpet meg. Jeg sliter veldig mye med stiv og vond nakke og skuldre og går fast hos naprapat. Dessverre kommer låsningene hele tiden tilbake, men det er pga en sykdom jeg har som bla rammet muskler og ledd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg anbefaler manuellterapeut, har hjulpet meg og sønnen min med låsninger i nakken og vonde muskler. Manuellterapauter er fysioterapeuter og de fleste har en avtale med det offentlige så det koster ca det samme som en legetime, ikke dyrt. Man trenger ikke henvisning fra lege, bare ring og bestill time.

Uansett hva du gjør så ville jeg ventet til over helgen da det kan gå over om du f.eks bare har sovet med en nerve i klem.

Anonymous poster hash: 6c4fa...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Peanut

Jeg har slitt med det samme, men i mye verre grad, så for meg har kiropraktor vært løsningen. Når jeg ikke har hatt tilgang på kiropraktor, har jeg brukt Voltaren i salveform.

Har prøvd fysioterapeut men det fungerte ikke for meg. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...