Gå til innhold

Hvordan bli brun?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei, jeg trenger litt hjelp. Jeg har ikke solet meg på mange år, og trives heller ikke ute i varmen på sommeren så jeg er kjempeblek - så blek at jeg ikke liker å gå i shorts osv. Tenker å fikse på dette med solarium før sommeren kommer, men jeg er helt grønn på det.

Hvordan få en fin brunfarge på sunnest mulig måte? Jeg har blondt hår og veldig lys hud, blir lett solbrent og har fregner i ansiktet. (fargen min er fin i ansiktet, så jeg vil helst unngå å sole meg der)

Hva kan det være lurt å huske på, trenger jeg noen produkter eller lignende? Fuktighetskrem, solkrem osv.?

takker for alle tips jeg kan få :)



Anonymous poster hash: b6ce1...a96
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja både fuktighetskrem og solkrem. Du bør begynne VELDIG rolig, for ikke å bli brent. Bare noen få minutter. Husk beskyttelsesbriller i solarium!!!!!!!1 Lyset der (spesielt på de nyeste sengene) er svært sterkt.

Vil egentlig ikke anbefale solarium til noen, men jeg tar det jo i blant selv... PS det er avhengighetsskapende.

Husk aloe vera krem til etterpå, det cooler ned huden.



Anonymous poster hash: fc438...a76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solkrem først og fuktighetskrem etterpå, i så fall.
Fuktighetskrem i solariumet fungerer litt som olje - og det er jo ikke så veldig gunstig for deg som blir så lett solbrent og i tillegg ikke er vant til sol på kroppen.

Begynn med 5 minutter 2-3 ganger i uka, og etter hvert som du føler at huden din tåler sola bedre, så kan du øke.
Husk at dersom du blir solbrent så blir det vanskeligere å bli brun senere da huden blir skadet. Så det er viktig å ikke forhaste seg bare fordi man ser virkningen på huden og blir overivrig! Og ikke dropp solkremen.



Anonymous poster hash: 02329...8b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...