Gå til innhold

Mørk urin og magesmerter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, de siste dagene (ca en uke) har jeg hatt vondt i eggstokkområdet på ene siden. Har trodd det var eggløsning men nå syns jeg det har vart lenge nok. Kommer og går litt innimellom. Har også lagt merke til at urinen er mørkere, spesielt på morgenen, men gjør ikke vondt når jeg tisser. Vet ikke om det har sammenheng, men kan dette være UVI? Eller har noen like erfaringer der det var noe annet? Har aldri hatt UVI uten at det var vondt å tisse. Vurderer en tur til legen, men har ikke fastlege i byen så må bli legevakt og jeg føler meg ikke dårlig egentlig.

Anonymous poster hash: b0ced...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mørk urin kan skyldes flere ting, blant annet dårlig leverfunksjon. I de røde blodlegemene er det et fargestoff som heter bilirubin, dette blir vanligvis skilt ut med gallen fra levera. Hvis denne fungerer dårlig vil det gå over i huden og i urinen. Da vil du i tillegg til mørk urin få gulaktig hud og øyeepler.

Kan det være at du tror det er vondt i eggstokkene, og så er det levera? Den ligger som vist her.

Jeg synes uansett du skal ta en tur til legevakta. Det er bedre med en tur for mye enn å ikke få avdekka noe alvorlig mens det ennå går an å behandle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørk urin tyder på at du har drukket lite, i hvert fall. Det er normalt at urinen er mørkere enn ellers, siden man ikke har drukket på hele natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaterer her i tilfelle det blir Googlet en gang i fremtiden - var hos legen idag. Var ingen UVI, men ble henvist videre til innvendig UL hos gynekolog, da legen mente det måtte være et gynekologisk problem.

Anonymous poster hash: b0ced...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...