AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #1 Skrevet 21. mai 2014 Leste nettop en stillingsannonse på en konsulentjobb, der det står at søkere bør ha erfaring fra konsulentbransjen. Noen som kan komme med eksempler på hvilke utdanninger som fører frem til slike jobber? På forhånd takk for svar:) Anonymous poster hash: d7def...27c
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #2 Skrevet 21. mai 2014 Nå spørs det jo litt hvordan konsulent du tenker å bli..? Min far en sjefskonsulent, og på hans arbeidsplass er det vanlig med minst en ingeniørgrad. Andre steder kan man jobbe innenfor f.eks elektro eller innkjøp. Mulighetene er mange. Anonymous poster hash: 1e158...b57
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #3 Skrevet 21. mai 2014 Spørs hvilken bransje. Sivøk eller siving eller indøk dekker vel de fleste bransjer vil jeg tro. Anonymous poster hash: b8327...f9c 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #4 Skrevet 21. mai 2014 Hva er en konsulent generelt sett egentlig? Anonymous poster hash: bf326...90d
Fysikeren Skrevet 21. mai 2014 #5 Skrevet 21. mai 2014 En master innen økonomi/ledelse eller teknologi, som mange er inne på her vil være fornuftig. De beste konsulentfirmaene er ikke så fryktelig opptatt av hva slags utdanning du har, men at du er blant de beste av de beste. Hvorfor? Vi befinner oss i en veldig dynamisk periode, ting endres raskt.Ingen utdanning kan forberede deg på slikt. Det som er alfa-omega for bedriften er å finne en som lærer ekstremt raskt, en som raskt kan forstå og sette seg inn i en vilkårlig problemstilling. Hvem egner seg? De som har tatt en solid utdannelse(igjen ikke så viktig hva) med veldig gode resultater + mer. Der mer = jobber ved siden av, diverse verv, hjelpelærer/studass/seminarlærer osv. De er ut etter en som leverer gode resultater og takler arbeidsuker langt over det normale i antall timer. Min kilde: Vært på en god mengde bedriftspresentasjoner med konsulentselskaper. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå