Gå til innhold

18 år og null kjæreste

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er en 18 år gammel jente som starter tredje året på VGS denne høsten. Og det er en ting jeg går rundt og tenker på ofte.

Jeg har aldri hatt en kjæreste, og det er ikke bare det at jeg ikke har hatt en kjæreste, men jeg holder heller ikke på med noen. Utenom kompisene mine som er venner så snakker jeg ikke mye med det motsatte kjønn.

Og dette er en ting som bekymrer meg. Flere av venninnene mine har heller ikke vært i et forhold før, men stadig vekk så holder de på med nye gutter. Den ene helga så var det han og den andre helga så er det en annen. Sånn er det ikke med meg, jeg er ikke jomfru, men har bare hatt sex med gutter jeg ikke har hatt noe relasjon til.

Jeg ser heller ikke dårlig ut, jeg får ofte komplimenter for utseendet mitt, flest av gutter faktisk. Men fortsatt så er det ingen som faller for meg. Og det er da jeg begynte å tenke på om det kanskje er utstrålingen min, er jeg for avvisende, eller for kompis rett og slett.

Har noen av dere noen råd for å i hvert fall få litt oppmerksomhet av guttene?

Anonymous poster hash: 4eedb...92b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 21, mann, har aldri hatt kjæreste.

Prøv å prat med dem, smil, virk interessert. Ikke ha sex før en stund. Så etter hvert når dere er med hverandre mye, kanskje det blir et forhold :)

Anonymous poster hash: 5032a...97d
  • Liker 2
Skrevet

Syns du ikke skal tenke så mye på det. Gutter i din alder er nok så umodne og tenker kun på 1 ting uansett. Fokuser på skole, så kommer guttene etterhvert :)

• Liker 3
Skrevet

Kjære vene, du er 18. Du har ingen verdens hast! :)

• Liker 4
Skrevet

Lev livet og ikke vær avhengig av oppmerksomhet fra guttene for å være lykkelig. Den rette dukker opp når du minst venter det. Jeg var og tenkte akkurat som deg, men samtidig var jeg kresen på hvordan kjæresten min evnt skulle være. For to år siden, når jeg var 23 år, fant jeg han. Fram til da prioriterte jeg meg selv og studier, og det er jeg glad for nå :)

Skrevet

Jeg var langt over 20 år da jeg endelig fant en mann som i det hele tatt var verdt å være sammen med.

Slapp av du, det kommer ;)

Skrevet

Jeg er på samme alder som deg og har heller aldri vært i noe forhold. Det kommer vel egentlig litt når det kommer, og det er ikke noe å stresse med.

Skrevet

Er 21, litt samme situasjon som deg. Men jeg er litt sånn at jeg prøver å unngå personer når jeg ser at noen prøver å virkelig bli kjent med meg - når jeg selv vet at det ikke er helt min type. Gidder ikke bruke min egen tid eller hans tid på noe jeg vet ikke kommer til å bli noe av. Kan forklare hvorfor jeg aldri har hatt kjæreste - og alltid sagt nei til dates..

Skrevet

Jeg bestemte meg for at jeg ikke skulle ha noen kjæreste når jeg gikk på vgs (jeg hadde det slik som deg) Og vips, så fikk jeg meg kjæreste i 1 vgs :fnise: Før hadde jeg vært kjærestesyk, men så fort jeg ikke brydde meg lenger, så dukket det opp en.

Kanskje bare ta ting som det kommer og ikke være desperat? Mange av venninnene mine som aldri har hatt kjæreste, og de er 18.

Skrevet

Mine to nærmeste venninner er begge 20 og har aldri hatt kjæreste. Hun ene har holdt på med en gutt i en kort periode, mens hun andre kun har prøvd seg litt rundt sexuelt. Det er absolutt ikke noe rart å ikke ha hatt kjæreste når man er 18! Jeg skulle nesten ønske at jeg hadde ventet. Etter min erfaring og etter hva jeg ser av statistikk så er det jo ikke så mange ordentlig seriøse forhold som begynner når man er 16-20 år. Selvsagt er det noen som bare passer med den første de finner, men stort sett holder kanskje et forhold i tenårene alt fra noen mnd- et par år kanskje. Jeg har mer troen på at man finner noen man virkelig kan se for seg å leve med når man er 25 ++ og ferdig med den turbulente ungdomstiden med masse usikkerhet, skole, planer, press osv. Skulle gjerne sluppet unna de mange "heartbreak'sene" jeg har hatt fra jeg var 16 til nå!

Du finner en i tide, som regel når man minst venter det! Du får heller analysere deg selv litt hvis det er viktig for deg å finne en :) Kanskje er du litt for usikker på deg selv, kanskje har du for mye selvtillitt så du "skremmer" vekk gutter med din selvstendighet, kanskje trekker du deg unna, kanskje du sender ut signaler som ikke er så lett å tolke hverken som vennskapelige eller flørting osv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...