Gå til innhold

Gamle damer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det finnes handlevogner med babyseter...

Anonymous poster hash: babd5...7de

Jepp, men de er det som regel bare én eller to av i hver butikk ;) da sier det seg selv av om alle barnevognene skulle blitt satt utenfor, så hadde handlevognene med sete forsvunnet fort.....

I butikken her jeg bor (som forøvrig er trang, og ikke har vinduer ut) er det bare én vogn med babysete, og den bruker de ansatte til å stable full av aviser.

Anonymous poster hash: 564ab...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde det var en ny fotballfrue tråden :(

Anonymous poster hash: b8ad0...9c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns barna får vente ute. Sammen med hundene.



Anonymous poster hash: bd302...4c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns barna får vente ute. Sammen med hundene.

Anonymous poster hash: bd302...4c0

Nei, ærlig talt.. har man fått barn får man holde seg hjemme til barna kan handle på butikken selv. Mor får vente med handlingen til far kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen

Jeg har ikke nevnt alt ;) poenget mitt var at jeg ikke har noen historier om unge/halvgamle mennesker. Men kun om gamle damer.

Anonymous poster hash: de617...11b

Da kan jeg komme med en. ;)

Det var faktisk veldig fornøyelig. En ung kvinne 20-22 år var på butikken og handlet med det som tilsynelatende var hennes mor. Gjennom hele butikken hørte vi henne kritisere hva moren handlet, ta varer fra kurven, sette dem tilbake, erstatte dem med andre produkter osv.

Til slutt gikk en 13/14-år gammel jente opp til denne unge kvinnen, og sa "så frekk du er mot moren din! Jeg tør ikke engang tenke på hvordan du oppfører deg mot andre, når du er så frekk mot den du burde være snillest mot".

Den unge kvinnen begynte å være frekk mot den unge jenta, men da snakket moren for første gang. Hun fant seg i å bli hetset av sin datter, men datteren fikk i det minste ikke lov til å gå løs på de som var yngre enn henne selv.

Jeg kan komme med tusen andre historier, både om yngre og eldre.

Poenget mitt er at om du bare ser frekke eldre, så ser du det du ønsker å se, for frekkheten finnes i alle aldre. :)

Endret av Sprettballen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser at tråden sporet litt av til å handle om barnevogner også... Jeg skjønner godt at man ikke vil sette fra seg barnevognen utenfor butikkene, i alle fall ikke i en storby (Oslo, Bergen, andre Europeiske storbyer), for mht kidnapping og "gale" folk, så vet man aldri...

Historien til TS om personen som holdt av en plass i køen med en kurv minnet meg om noe jeg har opplevd...

Jeg har aldri opplevd at "gamle" har sneket foran meg i køen, men jeg har opplevd 4 ganger at barnemødre med barnevogner bruker (eller "misbruker" er vel rett ord) barnevognen eller småbarna sine til å "stå i køen" for dem... Vanligvis bare 1-2 minutter mens de henter en melkekartog, og det er vel "OK", men forrige måned opplevde jeg noe verre: Jeg stilte meg bakerst i køen ved kassen på i en stor klesbutikk (en STOR butikk av typen H&M, og i voksenavdelingen). Ved siden av køen - ikke direkte i køen - sto et lite barn på ca 4 år ved siden av en vogn med en baby i. Jeg tenkte ikke på det, jeg så de bare i sidesynet mitt... Jeg burde sikkert ha stusset og tenkt "hvem lar en 4-åring passe på en barnevogn med en liten baby i?", men jeg tenkte ikke på det der og da...
Etter minst 8-10 minutter i den lange køen kommer en dame og prikker meg i armen og sier kjempehøyt "sniker du foran barn du da?"... Jeg hadde selvfølgelig lyst til å si "så du lar barna dine stå alene og ubevoktet i kø for deg mens du selv koser deg med shopping du da?". Men jeg var feig, jeg sa ingenting...
Forresten, dette var på en stort handlesenter i en storby, rett ved utgangen til senteret, rett ved en hovedvei, hvilken som helst forstyrret person kunne ha kommet bort til disse barna mens de sto der i nesten 10 minutter uten moren sin...
Jeg angrer på at jeg ikke kontaktet en vekter, og/eller fikk navnene til barna ropt opp på høytaleren i senteret mens moren shoppet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...