Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De er de frekkeste! Den "ungdommen nå til dags" må de lenger ut på landet med, for de frekkeste jeg har vært borti har jammen meg vært gamle og eldre damer.

Er det flere med den erfaringen? Eller er det noe i vannet her jeg bor?

Idag så la en eldre dame, antakeligvis i 60-årene, varene sine FORAN mine på samlebåndet i kassa i butikken. Hun stod bak meg i køen. Jeg hadde lagt på "neste kunde-kloss" og stod bak en mann som bare skulle ha noe småtteri, så var litt åpning på samlebåndet. Så betalte han og jeg gikk for å betale imens mannen i kassa leste inn varer. Plutselig så jeg at det var jo ikke mine varer! Og jeg sa at det var jo ikke mine varer, og trodde et øyeblikk at noen hadde gått fra varene sine. Viste seg at nei, det var damen BAK som hadde lagt på varer foran mine. Sa ingenting annet enn at jeg spurte dama om hun var foran meg i køen? (Det var hun jo ikke). Men hun fikk jo selvfølgelig gå først. Sikkert fornøyd.

En annen gang gråt babyen min i butikken, alle babyer gråter innimellom.. Sånn er livet, og jeg stod ved en brødoppkuttemaskin. En eldre, fremmed, butikkansatt møtte blikket mitt og mumlet noe tydelig veldig oppgitt over babygråten. Jeg sa ingenting, hun visste ikke at jeg var moren :P (babyen var med faren imens jeg ordnet brød).

En annen gang der igjen, skulle vi ta heisen. Var på et ukjent sted i en ukjent heis og vi lette etter stellerommet. Var dårlig merket. Men fant ut hvilken etasje vi burde gå ut i, da. Jeg så feil i heisen og vimset raskt ut ved feil stopp, var ganske stressa Samboeren min prøvde å stoppe meg, men jeg rakk dessverre å komme meg ut med vogna. Vi oiet oss og sa oppgitt at vi hadde kommet i feil etasje. Skulle gå inn igjen, men da råkjørte den gamle dama som stod der med barnebarnet sitt i vogn inn i heisen og tok den fra oss! Var ikke plass til flere. Ble så sinna... Eide ikke folkeskikk.

En annen gang igjen skulle jeg pante flasker. Var et par stk foran meg i køen og to automater. De brukte kun den ene, den andre var istykker. La merke til en trekurv som stod midt på gulvet, men tenkte ikke noe over det. Stod lenge og ventet i kø, og endelig nærmet det seg min tur, mannen foran meg stod og pantet. Da han var halvveis, kom det en eldre dame vimsende. "Det er MIN kurv, jeg er FORAN deg i køen", sa hun surt. Jeg stod der som et spørsmålstegn og glante bare på henne med et stiv smil... Hun gikk bort til mannen som stod og pantet, og sa at nei, hun var foran ham i køen. Så han måtte faktisk ta pantelapp og stå og vente!! Så når hun hadde pantet, kunne han pante resten, makan...

Anonymous poster hash: de617...11b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syns at du burde rette overskriften til "enkelte gamle damer". De fleste er ikke slik. Anonymous poster hash: 8aee5...e86

• Liker 5
Gjest Malanthor
Skrevet

Synes ikke akkorat at det meste TS hadde og si var så mye og ta på vei for.

Men et lite tips, neste gang det skjer deg noe så si ifra. Det som går igjen i alle historiene dine er at du ikke har våget og åpne munnen der og da. Sikkert derfor du er her og klager over det. :fnise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke nevnt alt ;) poenget mitt var at jeg ikke har noen historier om unge/halvgamle mennesker. Men kun om gamle damer.

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg har ikke nevnt alt ;) poenget mitt var at jeg ikke har noen historier om unge/halvgamle mennesker. Men kun om gamle damer.

Den må du lengre ut på landet med. Bare gamle damer som er frekke! Jaja, man ser det man vil se.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den må du lengre ut på landet med. Bare gamle damer som er frekke! Jaja, man ser det man vil se.

Leste du det TS skrev? Hun skrev ikke at alle gamle damer er frekke, men at det kun er gamle damer hun har opplevd frekkhet fra, og ikke fra ungdommer. Men man leser vel bare det man vil lese ;)

Anonymous poster hash: 79ef4...060

• Liker 3
Skrevet

Barnevogner inne i små butikker, DET er irriterende det!

• Liker 7
Skrevet

Enig med TS. Gamle damer (men også en god del middelaldrende, altså rundt 45-65) har en veldig høy frekkhetstendens i forhold til andre aldersgrupper! Skal komme med historier selv når jeg har litt bedre tid.

AnonymBruker
Skrevet

Barnevogner inne i små butikker, DET er irriterende det!

Ikke i matbutikker du mener, regner jeg med? For da bør jo isåfall handlevogner være like irriterende.

Anonymous poster hash: 564ab...89f

Gjest Eurodice
Skrevet

Leste du det TS skrev? Hun skrev ikke at alle gamle damer er frekke, men at det kun er gamle damer hun har opplevd frekkhet fra, og ikke fra ungdommer. Men man leser vel bare det man vil lese ;)

Anonymous poster hash: 79ef4...060

Det er sant. Hun skrev ikke det, for hun kjenner sannsynligvis ikke alle gamle damer :fnise: . Hun fikk et forslag om å endre overskriften, men det går ikke når man skriver som anonym. Men har man en negativ innstilling, er det klart man ikke legger merke til det som er positivt.

• Liker 1
Skrevet

Ikke i matbutikker du mener, regner jeg med? For da bør jo isåfall handlevogner være like irriterende.

Jo, i matbutikker også. Det blir enda trangere og ufremkommelig med barnevogner. Før i tiden satte vi de utenfor hvis butikken ikke var større enn at en kunne følge litt med.

Gjest Eurodice
Skrevet

Enig med TS. Gamle damer (men også en god del middelaldrende, altså rundt 45-65) har en veldig høy frekkhetstendens i forhold til andre aldersgrupper! Skal komme med historier selv når jeg har litt bedre tid.

Gjør det du, hvis det får deg til å føle deg bedre :).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jo, i matbutikker også. Det blir enda trangere og ufremkommelig med barnevogner. Før i tiden satte vi de utenfor hvis butikken ikke var større enn at en kunne følge litt med.

Hvordan kan det bli trangere med barnevogner enn med handlevogner? De er stort sett like store. Og hva mener du man skal gjøre med barnet oppi vogna om man setter den utenfor? Sorry OT.

Skrevet (endret)

Hvordan kan det bli trangere med barnevogner enn med handlevogner? De er stort sett like store. Og hva mener du man skal gjøre med barnet oppi vogna om man setter den utenfor? Sorry OT.

Anonymous poster hash: 564ab...89f det

Det er forskjellige størrelser på vognene, og de største tar mere plass enn handevogner.

Og barna lå og sov utenfor. Helt vanlig det, hvis en kunne høre om de begynte å hyle.

Rettet skriveleif!

Endret av Kontormus
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjellige størrelser på vognene, og de største tar mere plass enn handevogner.

Og barna lå og sov utenfor. Helt vanlig det, hvis en kunne høre om de begynte å hyle.

Rettet skriveleif!

Vel, handlevognene her jeg bor er større en mesteparten av barnevognene jeg har sett. Og å legge fra meg babyen min utenfor synsvidde mens jeg shoppet hadde jeg aldri gjort.

Skrevet

Vel, handlevognene her jeg bor er større en mesteparten av barnevognene jeg har sett. Og å legge fra meg babyen min utenfor synsvidde mens jeg shoppet hadde jeg aldri gjort.

Nei, har registrert at ingen gjør det lenger, selv om en kan følge med innefra.

Men det var helt vanlig for noen få år siden, i tillegg til at de sov ute også når en var hjemme.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, har registrert at ingen gjør det lenger, selv om en kan følge med innefra.

Men det var helt vanlig for noen få år siden, i tillegg til at de sov ute også når en var hjemme.

Matbutikker har sjeldent vinduer ut. Så det er ikke bare-bare å følge med ute da.

Sove ute når man er hjemme er helt vanlig enda.

AnonymBruker
Skrevet

Ta det med heisen:

Hvorfor i all verden blir du opprørt fordi noen gikk inn i heisen før du hadde fått "snudd deg rundt"? Selv om du gikk av i feil etasje, betyr ikke det at du hadde "rett" på heisen. Du må finne deg i at andre kan være litt raskere enn deg selv og du kunne jo bare vente til heisen kom tilbake...

Anonymous poster hash: babd5...7de
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes handlevogner med babyseter...

Anonymous poster hash: babd5...7de

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...