Gå til innhold

vademecum vs. antibac

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min seriøst gjerrige sjef mener at antibac er for dyrt til å rense sminkekoster i, så hennes forslag var vademecum!! Prisforskjellen forstår jeg (vademecum er 1/4 av prisen på antibac), men jeg har problemer med å forstå at det er like hygenisk og hvem vil ha mintlukt på sminkekostene? Hun renser ikke kostene sine etter bruk og gjør det ala minutt mens hun sminker. Ville du brukt det på sminkekostene dine?

Anonymous poster hash: 70850...a4a

Videoannonse
Annonse
Gjest iGirl
Skrevet (endret)

Dere burde vel strengt tatt bruke heptan? Er det som er "vanlig" blant makeup-artister. Det er heller ikke spesielt dyrt.

Endret av iGirl
Skrevet

Nei, jeg ville ikke brukt det på mine koster.

Gjest Gjest_Lindiana
Skrevet

Vademecum er utrolig sterkt og svir på huden lenge etter at det er blitt tørket av. I tillegg får det øyne og nese til å renne som en foss i 4-5 minutter. Det har absolutt ikke noe i nærheten av sminkekoster å gjøre! Det finnes egne midler til det som heller ikke er særlig dyrt i større kvanta.

Skrevet

Dere burde vel strengt tatt bruke heptan? Er det som er "vanlig" blant makeup-artister. Det er heller ikke spesielt dyrt.

Tja... jeg er uenig, kjenner svært få , make up artister som bruker renset bensin til sminkekostene, det har sjeldent bra lukt og vil heller bruke alkohol enn heptan (bensin) på noe som skal på huden... men er valget mellom heptan og vademecum så kanskje ja :P

Skrevet

Er ikke vademecum munnvann?..

AnonymBruker
Skrevet

Tja... jeg er uenig, kjenner svært få , make up artister som bruker renset bensin til sminkekostene, det har sjeldent bra lukt og vil heller bruke alkohol enn heptan (bensin) på noe som skal på huden... men er valget mellom heptan og vademecum så kanskje ja :P

Du vet at heptan er det som brukes som plasterfjerner? Hpetan er trygt å bruek på huden.

Anonymous poster hash: a5471...14f

Gjest Hyssingen
Skrevet

Er ikke vademecum munnvann?..

Jo. Og sterkt som satan.

AnonymBruker
Skrevet

Min seriøst gjerrige sjef mener at antibac er for dyrt til å rense sminkekoster i, så hennes forslag var vademecum!! Prisforskjellen forstår jeg (vademecum er 1/4 av prisen på antibac), men jeg har problemer med å forstå at det er like hygenisk og hvem vil ha mintlukt på sminkekostene? Hun renser ikke kostene sine etter bruk og gjør det ala minutt mens hun sminker. Ville du brukt det på sminkekostene dine?

Anonymous poster hash: 70850...a4a

Det koster da ikke så veldig mye for en stor flaske 70% desinfiserende sprit på apoteket??

Anonymous poster hash: c1e91...ed9

Skrevet

Hvorfor må sminkekoster steriliseres?? Vasker mine med zalo

Gjest iGirl
Skrevet

De er av syntet da eller ?

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det er på sminkesalong og kostene brukes på mange mennesker

Anonymous poster hash: c1e91...ed9

Gjest iGirl
Skrevet

Vi tar ikke den annerkjente heptan-diskusjonen her, for den finnes det nok av på diverse sminkeforumer rundt om. :) Det er iallefall mitt tips. Selv renser jeg kostene mine med heptan 2-3 ganger i året og bruker shampoo 1 gang i uken for "tørre koster" og annenhver dag for foundation/concealerkoster.

Skrevet

De er av syntet da eller ?

Nei de fleste er av naturbust.

Gjest iGirl
Skrevet

Nei de fleste er av naturbust.

Da burde du virkelig ikke vaske de med zalo. De stripper kostene for alt fett som naturlig sitter i hårene.

http://www.klikk.no/mote/detnye/skjonnhet/article577395.ece

"– Man bør absolutt ikke bruke Zalo. Det er en feil mange gjør, og som etter hvert vil tørre ut naturbørster, forteller Glasenapp."

finnes utallige artikler om dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...