Gå til innhold

Kjønnsvorter, tips og erfaring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jepp, jeg har fått det... Ingen kløe eller symptomer, bør jeg uansett gå til lege? Er det NOE som helst som kan hjelpe? Så flaut syns jeg.. Har hatt samme partner i over et halvt år... Har ved skjedeåpningen og ved siden av urinåpningen, nedenfor klitoris :-( De er ikke store, men har en som stikker veldig ut... Hvorfor får vi dette???



Anonymous poster hash: b3009...dd0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde vurdert å bestilt en time hos legen hadde jeg vært deg! Ikke greit med kjønnsvorter.. Best å få fjernet og sjekket :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HPV virus. Har du først fått viruset, har du det for alltid. Men om du fjerner vortene, er det slettes ikkje sikkert dei kjem tilbake! Det er veldig vanleg, men treng ikkje ha symptomer eingong:) Har det sjølv, fekk kjønnsvorter når eg var 16-17, legen fraus dei vekk, og har ikkje sett dei sida :)

Anonymous poster hash: 0eb0d...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg har fått det... Ingen kløe eller symptomer, bør jeg uansett gå til lege? Er det NOE som helst som kan hjelpe? Så flaut syns jeg.. Har hatt samme partner i over et halvt år... Har ved skjedeåpningen og ved siden av urinåpningen, nedenfor klitoris :-( De er ikke store, men har en som stikker veldig ut... Hvorfor får vi dette??? Anonymous poster hash: b3009...dd0

Jeg var til legen nylig med kjønnsvorter, mine ligger like ved kjedeåpningen- men "heldigvis" på siden der trusestrikken ligger. Begynte som to små klumper, men nå er det fire stykker som har vokst seg ca 0,5-1cm ut.. Ser rimelig udelikat ut. Dessuten er de fryktelig smittsomme når man har fysiske vorter, så er lurt å behandle. For min del ble de bare verre av å vente, kanskje også særlig siden trusestrikken har ligget og gnagd på de over lenger tid. Fikk Condyline på resept hos legen, og skal bruke dette i fem uker- så skal det gå vekk, i hvert fall for denne gang. Legen sa også at man kan ha viruset veldig lenge før det slår ut som vorter, for jeg stusset litt på hvorfor jeg fikk det, da jeg har vært i et fast forhold i 1,5 år (og vortene kom først for 3 mnd siden og kjæresten min har ikke vorter og har ikke vært med andre). Så det er som anonym sier, har du fått viruset så har du fått det- slik som med F.eks herpes. Så dra til legen og få en salve, så slipper du å tenke på dem etter noen uker! :)

Anonymous poster hash: dbd7a...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å behandle tidlig. Om man venter for lenge, kan de vokse og spre seg, og behandlingen kan bli mer komplisert.

Anonymous poster hash: ce507...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man automatisk hpv-viruset da? De som har fått vaksina kan aldri få vortene?

Anonymous poster hash: 253fd...0d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Takk for alle svar :-) Bestilte meg legetime og skal dit i morgen! Ønsker jo helst at de skal være borte lengst mulig, så om jeg må fryse de vekk gjør jeg gladelig det :-)



Anonymous poster hash: b3009...dd0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå gått på Wartec i 2 dager, merker allerede at de største er borte, men de minste er der fortsatt, heldigvis er det de minste som er minst synlige! :-)



Anonymous poster hash: b3009...dd0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynte jeg på Wartec fredag 23. mai, og i dag er alle borte! :-) Har fortsatt noe som ligner på ett arr, men det er der hvor jeg fikk kjønnsvorter først så har nok fått et lite merke siden jeg ventet så lenge.. Jeg reagerte bare på de største, det var da jeg gikk til lege! Så om du merker noe bør du komme deg til lege kjapt :-)



Anonymous poster hash: b3009...dd0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...