Gå til innhold

Voldsom eksamensangst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt litt eksamensangst, men etter at jeg begynte på universitetet har elendigheten eskalert til nye høyder. Jeg begynner gjerne å kjenne det flere uker i forkant i form av uro i kroppen og vanskeligheter med å sove.

De siste dagene før eksamen, er mildt sagt, jævlige. Jeg spiser minimalt, sliter med kvalme, får ikke sove, klarer ikke konsentrere meg og lignende. Dagen før eksamen er jeg et nervevrak av dimensjoner; jeg skjelver, kjenner på depresjonsfølelse, kaster opp og får vondt i magen. I dag skal jeg ha eksamen. Jeg har sovet under to timer, og føler meg syk. Ikke får jeg lest, og ikke får jeg roet meg ned. Det ødelegger mye for prestasjonen min, da jeg stresser så mye at jeg glemmer stoffet enda jeg har pugget det ned til detalj:(

Noen som sliter med det samme? Evt finnes det noe man kan gjøre med tilstanden?



Anonymous poster hash: 19595...861
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste universitet arrangerer eksamenskurs! Jeg anbefaler deg å sjekke ut dette til neste semester! SIO har blant annet, og det tror jeg SiT har også. Vet ikke hvor du går, men er absolutt verdt å sjekke ut din studentskipnad :)

Og du? Masse lykke til. Vit at du ikke er alene om denne angsten, jeg syns også eksamen er grusomt, spesielt muntlig. Du kommer deg gjennom det, og til neste semester burde du altså se på mulighetene for mestringskurs osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en som har fått beroligende medisiner for sin eksamensangst.

Anonymous poster hash: 157e5...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en som har fått beroligende medisiner for sin eksamensangst.

Anonymous poster hash: 157e5...d54

Dette vil jeg ikke anbefale. Det kan sløve ned hjernen drastisk slik at man ikke yter maksimalt, dessuten er det ikke noe særlig forebyggende eller langvarig hjelp.

Jeg holder fremdeles knappen på eksamensmestringskurs og oppfølging fra samskipnaden.

PS: Forstår at ekstrem angst kan hindre en i å gjøre det bra på eksamen også, at det kanskje bli bedre med beroligende. MEN!, og det er et viktig men, man vil aldri bli kvitt problemet uten videre hjelp og oppfølging. Man kan ikke "jukse" seg vekk fra nervøsiteten.

Anonymous poster hash: e4b96...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...