Gå til innhold

Hvordan fjerne lukt fra veske?


tingeling~

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg kjøpte en dyr veske brukt, meget pent brukt, bortsett fra at den lukter av en parfyme meg ikke han fordra.

Har hatt vesken på lufting åpen i flere mnd, men parfymelukten forsvinner ikke. Vesken er laget av skinn, men det er altså stoffet på innsiden som lukter, så kan naturligvis ikke bare slenge den i vaskemaskinen.. Er det håp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fått til svar at de ikke vil gjøre noe med det, siden det er skinn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hva slags veske det er, men går det an å sette den slik at du får en bolle med vann og eddik oppi der? (Altså, ikke hell det oppi, men slik at bollen kan stå)

Eddik fjerner jo ofte lukt. Verdt et forsøk? :-)

Hører at "Baking soda" (Natron?) også skal hjelpe, men det har jeg aldri prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bakepulver kan trekke til seg lukt.Hell bakepulveret i en stoffpose og lukk igjen vesken .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en dyr en, miu miu til 10.000 :/ har prøvd baking soda, men mulig jeg gjorde det feil. Skal inn og lese :kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om ikke bakingsoda, eddik ikke virker og renseriet ikke kan gjøre noe så er det strengt tatt ikke mer å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mm..er ikke sikker..
Hva med salsåpe?
-
Eller epler?
nei aner ikke.
Lykke til! :)

Endret av The Tardis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser vesken ut? Det finnes jo ulike lærpleieprodukter. Har du spurt på purseblog forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet med en veske engang og jeg dynket bomullsdotter i eddik (ikke kliss våte da), la de i en nylonstrømpe og opp i veska. Lukket igjen og lot det stå noen dager. Åpnet og trodde jeg skulle dø av stanken, men satte den ut åpen til lufting og voila.... Lukta bort! Fikk tips fra et renseri.

Anonymous poster hash: a98e6...311

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...