Gå til innhold

Flere med lys hud her? Sommertan et problem.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei:) Jeg er 23, og jeg har lys hud. Jeg har en mor som er veldig mørk, og en far som er veldig lys. Jeg har reist mye, samt vært mye ut i solen gjennom livet hittil og jeg kan bli brun om jeg virkelig går inn for det, men det tar mye lengre tid hos meg enn mange andre. Jeg er veldig lys i huden, men jeg har ikke rødt hår og fregner, eller er albino. Jeg er mørkeblond med blåe øyne, men har veldig sensitiv hud, noe som gjør solen til en fiende til tider med mindre jeg bruker solfaktor 25/30 i solen. Jeg har alltid hatt komplekser med at jeg har vært så lys, men har senere lært å like det fordi jeg samkjører blek hud med en stilig klassisk stil. Men når sommeren kommer vil jeg gjerne være litt brun som alle andre, men har på en måte blitt drittlei av å grille meg i sola. Jeg har flere venner som har gule toner/pigmenter i huden som blir brun på 10 min, mens jeg virkelig på gå inn for å bli brun, bruke masse penger på solarium samt ødelegge huden min for å bare få litt farge. Jeg er med andre ord lei av å gå rundt som en tomat med solskader og arr etter X-antall solstikk med forbrenning..

Nå er jeg lei, og vurderer å kaste meg inn på et studio som ufører spray-tan til sommeren. Jeg tok spray-tan i Mexico sist, og da ble jeg veldig fornøyd med fargen samt resultatet. Flere som har det slikt som meg? Flere som bruker spray-tan, eller andre kremer for å jukse litt?



Anonymous poster hash: 3f98d...d01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Viktig å ta med at jeg uten sminke/pudder eller fondation virkelig ser syk ut. Jeg møtte opp en dag på jobb uten pudder, og da fikk jeg spørsmål om jeg var syk osv... Haha! Så ille det kanskje ikke da jeg faktisk var noe syk den dagen, men poenget er at jeg har veldig lys hud. Føler at det er mange sommerlige plagg jeg ikke kan gå med om sommeren kun fordi jeg har veldig lys hud.



Anonymous poster hash: 3f98d...d01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lys hud, og blir ikke brun (har jeg lært meg nå, etter å ha blitt solbrent utallige ganger).

Nå er jeg midt i 20-åra, og er voksen nok til å ikke bry meg om at jeg er hvitere enn vennene mine.

(Har vært i gjennom mine runder med spray tan og selvbruningskremer, men gidder ikke stresse med det mer, jeg synes jeg tar meg bra ut uten å være brun).

Jeg er redd for hudkreft (Norge ligger på 2.plass i verden her), så kjører på med minst 30 i faktor.



Anonymous poster hash: d7eeb...d82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Jeg er veldig lys i huden så jeg kjenner til problemet. Jeg sliter attpåtil med at selvbruningsprodukter fungerer dårlig så jeg har bare gitt opp å bli brun. Dersom jeg klarer å få en litt friskere farge i løpet av sommeren er jeg fornøyd, så får jeg heller bruke solfaktor 30 og tåle kommentarer av typen "har du jobbet mye inne i sommer eller?". Å ta solarium er uaktuelt for meg da jeg har masse føflekker og er livredd for hudkreft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, må sole meg ihjæl for å få farge, bruker selvbruning da!

Veldig fornøyd med St.Tropez og ShadowTan :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Jeg er brun-ish på slutten av sommeren, når den omtrent er over. Da har det tatt meg rundt 2 måneder å få farge, mens min far blir brun (fra hvit til brun, ja...) på en halv time. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke arvet det fra han :(

Jeg tok en del sol (i solarium) i fjor mai, mens det ble mye soling i juni og juli på verandaen. Jeg liker å sole meg da, men jeg vil jo helst få farge fortere. Har vurdert selvbruning, men har gjort det før og jeg tror neppe det skjer igjen. Så ut som ei ku. Har de fått bedre spray-tan/selvbruningskremer nå som ikke gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har melkehvit hud. Det plaget med når jeg var tenåring, men etter å ha passert de 30 kunne jeg ikke brydd meg mindre om andre er brunere enn meg. Jeg får knapt skille når august er ferdig, mye fordi jeg bruker høy solfaktor for å ikke bli brent. Men sånn er det bare, vi er forskjellige. Jeg har lært meg å like min lyse farge.

Før så brukte jeg selvbruning, men det gidder jeg ikke å styre med lengre.



Anonymous poster hash: 0177f...5b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å ta med at jeg uten sminke/pudder eller fondation virkelig ser syk ut. Jeg møtte opp en dag på jobb uten pudder, og da fikk jeg spørsmål om jeg var syk osv... Haha! Så ille det kanskje ikke da jeg faktisk var noe syk den dagen, men poenget er at jeg har veldig lys hud. Føler at det er mange sommerlige plagg jeg ikke kan gå med om sommeren kun fordi jeg har veldig lys hud.

Anonymous poster hash: 3f98d...d01

Det er jo egentlig ikke så rart siden de på jobb er vant med å se deg med sminke. Uten sminke så ser man jo annerledes ut. Jeg ser syk ut bare uten mascara, men det er jo fordi andre er vant til å se meg med mascara.

Jeg er helt sikker på at du ser fin ut, selv med lys hud. Det sitter mest i hodet ;)

Anonymous poster hash: 0177f...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er brun-ish på slutten av sommeren, når den omtrent er over. Da har det tatt meg rundt 2 måneder å få farge, mens min far blir brun (fra hvit til brun, ja...) på en halv time. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke arvet det fra han :(

Jeg tok en del sol (i solarium) i fjor mai, mens det ble mye soling i juni og juli på verandaen. Jeg liker å sole meg da, men jeg vil jo helst få farge fortere. Har vurdert selvbruning, men har gjort det før og jeg tror neppe det skjer igjen. Så ut som ei ku. Har de fått bedre spray-tan/selvbruningskremer nå som ikke gjør det?

Brukte du billig selvbruning?

Når det gjelder dette er det lurt å betale litt mer for et bedre resultat.

Du får det du betaler for når det gjelder selvbruning :-)

St.tropez og shadowtan er litt dyre, men absolutt verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil heller bruke dagkrem med farve eller fondation eller noen ganger selvbruning enn at solen skal gjøre meg rødbrun. Har veldig lys hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Brukte du billig selvbruning?

Når det gjelder dette er det lurt å betale litt mer for et bedre resultat.

Du får det du betaler for når det gjelder selvbruning :-)

St.tropez og shadowtan er litt dyre, men absolutt verdt det!

Okei :) Den var kjøpt på apoteket, men regner med den var rimelig. Var ikke jeg som kjøpte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...