Gå til innhold

Oppsigelse? Feriepenger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet siden august og fått opp ca 12000 i feriepenger i 2013. Min siste arbeidsdag er 31 mai og siste utbetalingsdato 10 juni. Jeg vet at jeg kommer få disse 12000 i feriepenger da med lonnen men hvordan blir det med summen jeg har opptjent i 2014? Vil denne bli utbetalt og?



Anonymous poster hash: 75bfd...2f4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På lønnsslippen min fra april står det "feriepenger til utbetaling" : 12000kr, men dette er kun feriepenger fra i fjord når jeg opptjente ca 100,000kr totalt (skriver ikke eksakte summer). I 2014 har jeg opptjent ca 50,000 totalt, vil jeg og få ut feriepenger utifra den summen fra i år?



Anonymous poster hash: 75bfd...2f4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg krav på at få ut feriepengene i år når jeg slutter? Synes det er rart å vente i 12 mnd for en så litt summe.



Anonymous poster hash: 75bfd...2f4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg krav på at få ut feriepengene i år når jeg slutter? Synes det er rart å vente i 12 mnd for en så litt summe.

Anonymous poster hash: 75bfd...2f4

Det kan jo være greit å ha de pengene til neste sommer? Jeg har iallefall pleid å gjøre det. Om du vil ha de utbetalt nå må du også skatte av dem som lønn, det kan være lurere å fordele slik at du venter med de feriepengene til neste sommer slik at du ikke får baksmell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, bare om du spør om det, ellers kommer det neste år

Det er omvendt. Feriepengene du har opptjente i år skal utbetales som del av sluttvederlaget, men endel firmaer utbetaler de neste år hvis du ber om det. Du blir trukket skatt av dem hvis du får de i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er omvendt. Feriepengene du har opptjente i år skal utbetales som del av sluttvederlaget, men endel firmaer utbetaler de neste år hvis du ber om det. Du blir trukket skatt av dem hvis du får de i år.

Ok det er omvendt hos oss.. Men man har i alle fall krav på å få dem utbetalt med siste lønning, så det er jo bare å spørre om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er omvendt. Feriepengene du har opptjente i år skal utbetales som del av sluttvederlaget, men endel firmaer utbetaler de neste år hvis du ber om det. Du blir trukket skatt av dem hvis du får de i år.

Ok det er omvendt hos oss.. Men man har i alle fall krav på å få dem utbetalt med siste lønning, så det er jo bare å spørre om det :)

Ok :) Då vet jeg! Synes ikke at skatt på 5000kr spiller noen stor roll for meg, det kan jeg nok leve med. Det er bare det at jeg har hatt det skikkelig dårlig på arbetsplassen under tiden som jeg jobbet der og vil bare komme vekk fra alt nå når jeg slutter i jobben.

Anonymous poster hash: 75bfd...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...