AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #1 Skrevet 20. mai 2014 Begynnelsen av svangerskapet var et helvete, jeg var kjempekvalm og trøtt og uggen. Men nå er jeg i fin form, puppene er ikke ømme, og jeg har ingen bul på magen i det hele tatt, jeg har bare blitt litt feitere. Forrige ultralyd var i uke 14, da så alt fint ut. Nå er jeg kjempenervøs for å ha mistet... Jeg kjenner ikke tegn til liv eller andre symptomer. Jeg har en venninne som er like langt som meg som har fått skikkelig gravidmage og kjenner småspark hver dag. Oul er om 1 1/2 uke, skal jeg vente til da med å finne ut om alt er bra?Anonymous poster hash: c5604...7e6
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #2 Skrevet 20. mai 2014 Helt vanlig å ikke ha særlig symptomer på den tiden. Vent til OUL Anonymous poster hash: 27243...161 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #3 Skrevet 20. mai 2014 Det kan hende du ikke kjenner noe før i uke 23. Og det er mange som ikke har symptomer i det hele tatt. Du er nødt til å prøve å slappe av, det å drive og stresse om det er ikke bra Anonymous poster hash: 1dd32...c5a
Glitnir Skrevet 20. mai 2014 #4 Skrevet 20. mai 2014 Jeg merket overhodet ikke noe til graviditeten på det tidspunktet du er nå. Liv i magen kjente jeg kanskje uke 21-22. Så prøv å slappe av! 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #5 Skrevet 20. mai 2014 Kjenner til den følelsen veldig godt! Det er ikke noe gøy! Men du kan trøste deg med at det som oftest går bra Når alt så bra ut i uke 14 så er nok alt bra fremdeles Jeg grudde meg så mye at jeg ikke fikk sove natten før OUL! Men når dagen kom, så kjente jeg antydning til et spark, da vart skuldrene mine 10 000 kg lettere Alt var bra og jeg hadde virkelig ingen ting å gru med til :D Jeg vet det er lett å si, men prøv å nyt dagene og gled deg :D Anonymous poster hash: 4eacc...564
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #6 Skrevet 20. mai 2014 Disse symptomene du nevner er typiske for 1 trimester, ikke utover mot 20 uker. Ømme bryster går som regel, samme gjør kvalme og ekstrem trøtthet. Dette kan du jo lese overalt på nettet, at etter første trimester går som regel de største symptomene bort. Sa de hvor morlaka ligger? Hvis den ligger foran tar det ofte lenger tid før du kjenner noe.Anonymous poster hash: c68fe...727
inlovewith Skrevet 20. mai 2014 #7 Skrevet 20. mai 2014 Jeg kjente ikke liv før i uke 18, men jeg har morkaka foran da. Jeg er nå i uke 21 og man kan såvidt skimte en liten mage, men den syns knapt med mindre jeg er naken/lettkledd. Så ikke bekymre deg du. Det kommer nok etterhvert:) hvis du er litt høy som meg kan det visst ta ganske lang tid før den typiske gravidmagen kommer!
Sol79 Skrevet 20. mai 2014 #8 Skrevet 20. mai 2014 Jeg er 2.gangs og kjente ikke noe særlig med liv før etter uke 22. Nyt at du er i god form og slipper stor mage som bare gjør det til et slit likevel.
Niennas Skrevet 20. mai 2014 #9 Skrevet 20. mai 2014 Er ting bra i uke 14 så er de så og si alltid bra i uke 19 også Dette skal gå så bra, skal du se. Det er helt vanlig å ikke kjenne noe, og at magen ikke synes enda, bare se på Kate Middleton. Og jeg kan nesten garantere at den dagen du innser at du kjenner spark, så tenker du "Hm. Kanskje jeg har kjent spark tidligere også?". Det tenkte jeg iallefall, da jeg innså at "luften i tarmene" ikke var luft likevel.
Solsikke84 Skrevet 20. mai 2014 #11 Skrevet 20. mai 2014 (endret) Jeg merket heller ikke noe i uke 17. Kjente første boblene med liv i slutten av uke 18, men det var bare noen øyeblikk kanskje hver tredje dag. "Blink and you missed it", liksom. Det var nervepirrende og jeg tenkte litt som deg TS, at tenk om noe er galt, feil, alle symptomer borte.. Men det sies jo at andre trimester ofte er det gode trimesteret hvor energi og matlyst vender tilbake, kvalme og hodepine forsvinner og det er gjerne før kvinner får vondt i rygg og bekken og før halsbrannen gjør sitt inntog. Jeg var hos jordmord i uke 17 og hun sa "Nyyyyt det! Når den vesle danser samba på blæren din, rygger verker og ingenting tar halsbrannen din, så kommer du til å savne de symptomfrie ukene.". Det ordner seg nok, skal du se! Endret 20. mai 2014 av Solsikke84
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå