AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #1 Skrevet 20. mai 2014 Lurer på om jeg har fått sopp rett under puppene.. Blir fort klam der i løpet av en dag. Har hatt det tidligere og da fikk jeg krem som var beregnet for fotsopp av legen. Dette er vel 3 år siden.. Det har nå blusset opp igjen. Kjedelig å bruke masse penger på legen igjen dersom jeg bare får samme kremen igjen. Er det noen som har opplevd det samme og har noen tips? Er ikke særlig fint nå som sommeren nærmer seg heller. Har fått to "prikker" nedover til navlen også nå Vanskelig å unngå å bli klam der også, for det er akkurat der bhen er. Hjelper det kanskje å bytte bh? Hjeeelp.. Anonymous poster hash: cf6ce...b3f
Chloe- Skrevet 20. mai 2014 #2 Skrevet 20. mai 2014 Hvis soppen forsvant med kremen forrige gang, hvorfor ikke kjøpe den igjen? Og bruk pustende BH uten spiler, eller gå BH-løs 1
Gjest FrkAnna Skrevet 20. mai 2014 #3 Skrevet 20. mai 2014 Canesten skal visst ta knekken på det, det kan og brukast på fotsopp. Og trur det er reseptfritt. Kjedelig å bestille legetime for sånne "småting" . Du kan forresten ringe til legen og sei det har komt tilbake, så får du på e-resept på det du har fått før. Det går som regel fint
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #4 Skrevet 20. mai 2014 Hvis soppen forsvant med kremen forrige gang, hvorfor ikke kjøpe den igjen? Og bruk pustende BH uten spiler, eller gå BH-løs Jeg husker faktisk ikke om det forsvant sist. Jeg kjøpte den på apoteket idag, så håper den går vekk! Kjedelig å gå rundt i bikini, særlig når det er så tydelig. Ja, god ide! Takk! TS Anonymous poster hash: cf6ce...b3f
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #5 Skrevet 20. mai 2014 Canesten skal visst ta knekken på det, det kan og brukast på fotsopp. Og trur det er reseptfritt. Kjedelig å bestille legetime for sånne "småting" . Du kan forresten ringe til legen og sei det har komt tilbake, så får du på e-resept på det du har fått før. Det går som regel fint Fikk det ikke hos fastlegen dessverre, men jeg var på apoteket i dag for å kjøpe krem. Håper det funker! Får prøve Canesten om det ikke fungerer. Takk for tips TS Anonymous poster hash: cf6ce...b3f
Antlers Skrevet 20. mai 2014 #6 Skrevet 20. mai 2014 (endret) Hvis soppen forsvant med kremen forrige gang, hvorfor ikke kjøpe den igjen? Og bruk pustende BH uten spiler, eller gå BH-løs Det kan jo fort gjøre situasjonen mye verre for mange av oss TS: Du bør bytte BH ofte og/eller bruke bh i materiale som puster. Evt. ha med deg ammeinnlegg som du legger under brystene, slik at du bare kan bytte de når det blir klamt. Det gjør ikke så mye at man svetter litt, men å gå rundt med fuktig BH/hud over lengre perioder kan nok fort føre til sopp, ja. Om du hadde god effekt av kremen forrige gang, synes jeg du skal be om ny resept. Som et annet tips, kan det hjelpe å blande eddik, vanlig salt og varmt vann i en kopp (en spiseskje salt og en liten dæsj eddik til en liten kopp med varmt vann), for så å påføre dette på problemområdet med en bomullsdott etter en dusj (og ved behov). Skal ikke skylles av! Dette gir to fordeler: eddik er et naturlig soppdrepende middel (selv om det kan ta litt tid), I tillegg vil blandingen tørke ut og bidra til å holde huden i området tørr i en kortere periode. Jeg bruker ofte dette som fotbad, og da holder føttene seg tørre og fine i ca. et døgn. Endret 20. mai 2014 av Antlers 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #7 Skrevet 20. mai 2014 Forsøk Canesten eller Lamisil. Forsøk å gå uten BH hjemme på kveldene og bruk i blant sportsBH uten spiler og løft bysten godt opp i sports-BHen. Sov uten BH på natten. Gå til legen om og be om ny resept om dette ikke hjelper etter en ukes tid. Anonymous poster hash: 65c77...de8
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #8 Skrevet 20. mai 2014 oi...ts må ha store jur. BH-str? Anonymous poster hash: 26fbb...d63
radioactive Skrevet 20. mai 2014 #9 Skrevet 20. mai 2014 Forsøk Canesten eller Lamisil. Forsøk å gå uten BH hjemme på kveldene og bruk i blant sportsBH uten spiler og løft bysten godt opp i sports-BHen. Sov uten BH på natten. Gå til legen om og be om ny resept om dette ikke hjelper etter en ukes tid. Anonymous poster hash: 65c77...de8 Tusen takk for svar! TS
radioactive Skrevet 20. mai 2014 #10 Skrevet 20. mai 2014 oi...ts må ha store jur. BH-str? Anonymous poster hash: 26fbb...d63 Hahah.. Har helt vanlig BH-størrelse TS
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #11 Skrevet 20. mai 2014 Du kan bruke talkum under for å holde det tørt etter du har vasket og tørket deg, har gjort det på pasienter i helsevesenet når jeg jobbet der.Anonymous poster hash: 461c3...cc3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #12 Skrevet 20. mai 2014 Potetmel er visst like bra som talkum. Etter Canesten/Lamisil - kuren, er det nok lurt å pudre litt, så du ikke blir så fuktig? Vi brukte potetmel på pasienter i hjemmesykepleien. Det er relativt vanlig å få sopp i hudfolder, som under puppene. Anonymous poster hash: c664c...d79
Minya Skrevet 20. mai 2014 #13 Skrevet 20. mai 2014 Bruker du riktig størrelse i BH'ene dine, TS? Det kan nemlig bli både klamt, varmt og fælt med feil størrelse.
Gjest FrkAnna Skrevet 20. mai 2014 #14 Skrevet 20. mai 2014 Fikk det ikke hos fastlegen dessverre, men jeg var på apoteket i dag for å kjøpe krem. Håper det funker! Får prøve Canesten om det ikke fungerer. Takk for tips TS Anonymous poster hash: cf6ce...b3f Så bra:)
radioactive Skrevet 20. mai 2014 #15 Skrevet 20. mai 2014 Bruker du riktig størrelse i BH'ene dine, TS? Det kan nemlig bli både klamt, varmt og fælt med feil størrelse. Bruker nok ikke helt riktig størrelse nei. Føler likevel at selve bhen sitter "stramt" rundt livet. Kanskje den sitter for stramt. Jeg burde kanskje ta meg en tur og få målt ordentlig, det sparer meg kanskje for litt frustrasjon - å måtte dra opp bhen og føle at ingenting sitter på plass TS
Minya Skrevet 20. mai 2014 #16 Skrevet 20. mai 2014 Bruker nok ikke helt riktig størrelse nei. Føler likevel at selve bhen sitter "stramt" rundt livet. Kanskje den sitter for stramt. Jeg burde kanskje ta meg en tur og få målt ordentlig, det sparer meg kanskje for litt frustrasjon - å måtte dra opp bhen og føle at ingenting sitter på plass TS Størrelsen rundt er kanskje riktig, men det kan hende cupstørrelsen er for stor eller liten, prøv å gå til en ordentlig undertøysbutikk og be om å få målt deg skikkelig og prøv noen bh'er der .
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #17 Skrevet 20. mai 2014 Hvis du ikke er sikker på at det er sopp, bør du dra til legen. Det kan være en bakterieinfeksjon i huden, eller eksem, eller noe annet, og ved å forsøke soppmiddel og diverse kjerringråd du får her uten å være sikker på hva det er, kan forsinke tilhelingen eller gjøre vondt verre. Greit nok hvis man plages med det ofte og kjenner det igjen, men når du skriver at du er usikker på om det er sopp og heller ikke husker om kremen hjalp sist (hvis den ikke hjalp, kan det tyde på at det ikke var riktig diagnose), synes jeg det mest fornuftige er å få det undersøkt. Anonymous poster hash: 8968c...a2c
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #18 Skrevet 20. mai 2014 Ja det gjorde vi også, det fungerer bra. Evt bruke zink salve, for de som var veldig plaget eller om sommeren når det var spesiellt varmt brukte vi å legge en klut eller lommetørkle under. Det så ut til å fungere fint. Du kan bruke talkum under for å holde det tørt etter du har vasket og tørket deg, har gjort det på pasienter i helsevesenet når jeg jobbet der.Anonymous poster hash: 461c3...cc3 Anonymous poster hash: 31f5a...475
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #19 Skrevet 21. mai 2014 Hvis du ikke er sikker på at det er sopp, bør du dra til legen. Det kan være en bakterieinfeksjon i huden, eller eksem, eller noe annet, og ved å forsøke soppmiddel og diverse kjerringråd du får her uten å være sikker på hva det er, kan forsinke tilhelingen eller gjøre vondt verre. Greit nok hvis man plages med det ofte og kjenner det igjen, men når du skriver at du er usikker på om det er sopp og heller ikke husker om kremen hjalp sist (hvis den ikke hjalp, kan det tyde på at det ikke var riktig diagnose), synes jeg det mest fornuftige er å få det undersøkt. Anonymous poster hash: 8968c...a2c TS skriver jo at legen foreskrev soppbehandling første gangen. Da er det sannsynlig at det er sopp. Det er relativt vanlig å få det i hudfolder som blir fuktige. Bakterieinfeksjon vil ofte ha et annet forløp, med mer væsking (ofte gulgrønt), ofte kviseaktig utseende om det er stafylokokker. Å pudre med talkum eller potetmel er ikke et kjerringråd. Det motvirker fukt, noe både bakterier og sopp trives i. Det skader heller ikke å forsøke Canesten, for man merker virkningen etter kort tid (dersom det er sopp).Anonymous poster hash: c664c...d79 1
radioactive Skrevet 21. mai 2014 #20 Skrevet 21. mai 2014 Takk for alle råd - håper på å få det herket vekk snart TS
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå