Gå til innhold

Avhengig av nesespray..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har prøvd medisin for å bli kvitt dette? Har hørt at det finnes tabletter som hjelper avvenningen.

Jeg har vært avhengig i flere år. Nasonex hjalp ikke. Jeg klarer ikke å puste med munnen i stedenfor. Nesen er jo konstant tett siden jeg er avhengig.

Noen som har prøvd å slutte med et nesebor om gangen, og lykkes? Noen råd?

Anonymous poster hash: 87efb...ccc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kommet meg til en øre, nese og hals spesialist. Jeg hadde samme problemet grunnet konstant opphovnede slimhinner ved allergi. Løsningen for meg ble et mindre inngrep på legekontoret der legen lagde noen kutt i slimhinnene. Deretter vil kuttene gro, og arrvev dannes. Dette er "strammere" og slimhinnene trekker seg sammen. og du får puste igjen :P

Dra til fastlegen og be om henvisning ;)

Dette var vist inngrepet som ble brukt på pasienter som va avhengig av nesespray.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan også få antibiotika i spray som kan hjelpe, oh du får kjøpt ren sesamolje til nese som kan hjelpe, men kom deg til legen og øre, nese-halsspesialist.

Anonymous poster hash: 6ca13...541

Skrevet

Jeg sluttet av meg selv.Brukte saltspray samt trappet ned på den sprayen jeg var avhengig av.

Et år etterpå er jeg til tider fortsatt tett,men det har med allergi å gjøre tror jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg starta med ett nesebor om gangen. Var helt jævlig den første uka men jeg måtte bare. Følte meg syk i over 1 uke.

Anonymous poster hash: 4a585...cef
AnonymBruker
Skrevet

Du må rett og slett bare kutte det ut, uansett hvor ille det er. Det kommer til å bli et helvete den neste uken, men det er verdt det. Jeg har vært der selv.

Begynn med ett nesebor av gangen, om du ikke takler å begynne med to.

Anonymous poster hash: d00ec...166
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også vært avhengig av nesespray i maaange år. Har vært to ganger hos ØNH, og heldigvis har ikke nesesprayen ødelagt noe. Men jar har en kronisk betennelse i nesen, og selv om de kunne operere for å vide ut nesegangene var ikke dette noe noen av dem anbefalte. Nasonex hjalp ikke meg noe som helst, men Avamys hjalp ganske mye (slik at jeg bare brukte nesespray til natten). Det tok noen dager, men anbefaler deg å prøve det ut. Jeg kan dessverre ikke bruke det om dagen siden jeg er gravid, og er nå tilbake på nesespraykjøret...... :( Lykke til! Det er grusomt å ha tett nese, føler meg kvalt!

Anonymous poster hash: a4e2c...7bb
Skrevet

Hos meg ble det løst ved å fjerne nesemuslinger :)

AnonymBruker
Skrevet

Skylle nesen med saltvann jevnlig kan hjelpe. Kjøp et nesehorn.

Anonymous poster hash: 2e1e1...bed
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det nokså likt, men tok ikke nesespray hver dag, men var tett hver dag. Hadde mange plager. Nå er jeg nese operert for en uke siden. Spent på resultatet. Poenge her er at du kanskje kan få henvisning til ØNH lege for vurdering, muligens nesemuslingene er hovne? :)

Eller har jeg hørt om mennesker som får slimavsvellende tabetter i avvenningsperioden, men dette må tas opp med lege :)

Anonymous poster hash: 9a074...02e
Skrevet

Jeg måtte bare slutte tvert, kunne ikke tenke meg et og ett nesebor.

2 uker med tett i hvert nesebor vs en uke tett i begge..

Saltvann er en løsning

Skrevet

Hos meg ble det løst ved å fjerne nesemuslinger :)

Samme her, eller de reduserte mine nesemuslinger.

Hvis man har gått på nesespray i flere år er det ikke bare å ta seg sammen med en hard ukes avvenning. Jeg prøvde det flere ganger men uansett hvor mange ganger jeg prøvde å slutte i løpet av mine år som avhengig ble det aldri bedre og til slutt måtte jeg bare begynne igjen. Ble henvist til ØNH hvor de brant nesemuslingene for å redusere dem. Tok et par måneder før jeg i det hele tatt merket den minste forbedring, og måtte bruke to andre nesesprayer tre ganger daglig i mellomtiden. Den ene var sesamolje, husker ikke hva den andre var.

Ts, hvis du virkelig har brukt nesespray over mange år må du komme deg til lege slik at h*n kan henvise deg videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...