Gå til innhold

Ørebetennelse, gå til legen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk det som jeg regner med er ørebetennelse for 2 dager siden. Hadde det også for rett under et år siden. Da jeg var hos legen sist, snakket hun om at det pleide å gå over av seg selv. Jeg har også lest på nettet at man skal vente noen dager før man går til legen men ørebetennelse, fordi det sannsynligvis blir bedre.
Men de to siste nettene har jeg ligget våken om nettene fordi jeg har så vondt i hele venstresiden av hodet og øret, føler ikke at Ibux hjelper noe. Tror heller ikke jeg klarer å gå på jobb i morgen. Er det verdt å gå til legen med det? Har nemlig hørt at antibiotika ikke har noen særlig virkning..

Har lite penger, så derfor er det dumt å gå til legen om betennelsen ikke vil gå noe fortere bort av den grunn.

Noen som har råd? :)



Anonymous poster hash: ce2f4...2e6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ligg med øret på varmeflaske. Hell kroppstemperert olje i øret.

Er nesa tett, bruk nesespray!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Hvis det er ørebetennelse vil jeg anbefale deg å gå til legen.Jeg var selv ørebarn,og nå får jeg det alltid 1 eller 2 ganger,med noen års mellorom.Så jeg vet hvilket smertehelvete det er.Når jeg har får jeg i hvert fall jeg resept på antibiotika, men det er fordi mine ørebetennelser er bakterielle,og ikke skyldes virus. For skyldes det virus hjelper det ikke med antibiotika.Jeg får også litt sterkere smertestillende,da paracetamol ikke er sterkt nok. Har du forresten prøvd det i steden for ibux? Det er det de anbefaler ved ørebetennelse.

Edit:Et lite tips.Har man ørebetennelse rådes man ofte til å ligge med hodet høyt.

Endret av Blomst83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terra.

Jeg får av og til ørebetennelse. Før gikk jeg til legen for det et par ganger. Nå kurerer jeg det selv ved å legge en bomullsdott forsiktig inn i det betente øret, og prøver å ligge så mye som mulig med det øret ned mot puten slik at verken/pusset kan renne ut på bomullsdotten. Også skifter jeg bomullsdotten ofte. Det funker for meg i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Ørebetennelse kødder ikke jeg med da jeg er redd det sprekker trommehinnen til slutt. Jeg går alltid til legen ang øret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gir ikke like lett antibiotika for ørebetennelse med mindre den er langvarig eller spesielt sjenerende. Det legen trolig gjør er å anbefale å bruke godt med nesespray, tygge tyggis osv for å holde bevegelse og trykkendringer. De kan også gi Rhinexin som trekker lett sammen slimhinnene for å lette trykket, men dette hjelper ofte bedre på bihulbetennelse enn på ørebetennelse.

Men før du forsøker legen: Ibux + nesespray + hodet høyt når du skal sove og tygg mye tyggis.



Anonymous poster hash: 032d0...882
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...