Gå til innhold

Hvilke fordommer har du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi alle har noen, uten at vi tenker over det, eller liker å innrømme det.

Om meg selv:

1. Voksne folk som sitter hjemme på 4 året, og lever på nav. Da tenker jeg ikke på alvorlig syke mennesker som er berettiget, men unge som har en hjemme-fritids som ikke tilsier at de ikke kan gjøre noe.

2. De som åpner en tråd her inne med: Har jeg krav på?

3. Folk som snakker nedsettende om folk til meg, særlig folk jeg ikke kjenner

4. De som må på butikken så snart se og hør kommer i hyllene

5. Folk som sier de har krangla med nav i 7 år

6. Folk som bor i kommunal bolig hele livet, som har en rådyr bil på utsiden

7. Narkomane som sier: Jeg får ikke hjelp, ikke vil legen gi meg noe, ikke vil legen gjøre noe, har ikke plass å bo, faen de løy i retten så jeg må sone 5 mnd.(igjen)

Sannheten er at du har fått tilbud som du møter opp til en gang, du blir oppsagt av alle boliger pga du ikke betaler husleie. Det er aldri noe med deg selv, bare alle andre

8. Single mødre som lever på nav som dokumenterer på blogg, fb de nyeste tatoveringene, nyinnkjøpte klær og løshår, siste reisene, siste festene, siste silikonkjøpene

9. Folk som stemmer det partiet pga det har foreldrene gjort i alle år.

10. Menn som går med caps til hverdag og fest.

11. Feite folk som skal presse seg inn i den trangeste buksen, og den største t-shorten

12. 50 åringer med gullringer, gjerne to på hver finger. Kjøpt i Tyrkia. Harry

13. 40-50 åringer tviholder på den blonde jenta de var da de var 19,hjelbleket hår. Harry, og de ser bleke og får ti år ekstra på seg

15 Her har du meg. Ærlig fortalt



Anonymous poster hash: 6daae...38d
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dette med fordommer å gjøre?



Anonymous poster hash: fb1fb...592
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. det med single mødre: hvordan vet du att de lever på nav? Jeg er alenemor og har god og romslig økonomi i forhold til faste utgifter så kan godt unne meg og barnet noe ekstra om jeg vill. Får i tillegg til inntekt litt støtte fra nav men håper ikke folk tror jeg bruker kun navpenger til sydenturen, frisør osv.

Anonymous poster hash: 4cb32...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Folk som snakker nedsettende om folk til meg, særlig folk jeg ikke kjenner".. Jaha du gjør jo nettopp det samme her, snakker negativt om folk du ikke kjenner. Du har "fordommer" mot deg selv da altså? Det er i så tilfelle ikke så urimelig at du har det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dette med fordommer å gjøre?

Anonymous poster hash: fb1fb...592

Stiller meg bak denne :) Ts forteller jo bare om hvem hun har fordommer mot, ikke hvilke fordommer hun har.

Anonymous poster hash: f9489...4ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Folk som snakker nedsettende om folk til meg, særlig folk jeg ikke kjenner".. Jaha du gjør jo nettopp det samme her, snakker negativt om folk du ikke kjenner. Du har "fordommer" mot deg selv da altså? Det er i så tilfelle ikke så urimelig at du har det.

Jeg kjenner de

Anonymous poster hash: 6daae...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fordommer mot:

1. Muslimer (pga religionen) Jeg synes det er veldig skremmende at ære er så viktig at man skader barna sine for å opprettholde den. Jeg sliter også med å forstå hvordan en religion kan være viktigere for deg enn dine egne barn.

2. Utledninger som kommer til Norge utelukkende for å snylte på staten eller bli kriminelle, noe som igjen hidrer de som faktisk trenger hjelp å få hjelp.

3. Alle som snylter på velferdstaten. Om folk fortsetter med dette i den grad de gjør nå så kommer vi snart ikke til å ha noen velferdstat igjen.

4. Folk som klager veldig på livene sine og likevel ikke gidder å gjøre noe med det.

5. Folk som mishandler levende ting. Jeg tror de har en hjernefeil.

6. Alle som forsvarer bruken av pels. INGEN er avhengig av pels lenger når vi har så mange andre bedre alternativer for å holde varmen. Jeg tror det er noe virkelig feil med empati og omsorgsenteret i hjernen til de som støtter dette.

7. Narkomane. De har havnet i den dritten selv og da får de pokker meg komme seg ut av det selv. De visste hva de gikk til.



Anonymous poster hash: e1116...dcb
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fordommer mot utlendinger som kommer til norge og krever at vi skal tilpasse oss deres behov og religion, når de ikke er villige til å tilpasse seg til vårs kultur osv.

Og smell feite folk som klager over at de er feite, men likevell presser i seg litervis med brus og junkfood.

Anonymous poster hash: ed955...fe5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fordommer mot utlendinger som kommer til norge og krever at vi skal tilpasse oss deres behov og religion, når de ikke er villige til å tilpasse seg til vårs kultur osv.

Og smell feite folk som klager over at de er feite, men likevell presser i seg litervis med brus og junkfood.

Anonymous poster hash: ed955...fe5

Helt enig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Vi alle har noen, uten at vi tenker over det, eller liker å innrømme det.

Om meg selv:

1. Voksne folk som sitter hjemme på 4 året, og lever på nav. Da tenker jeg ikke på alvorlig syke mennesker som er berettiget, men unge som har en hjemme-fritids som ikke tilsier at de ikke kan gjøre noe.

2. De som åpner en tråd her inne med: Har jeg krav på?

3. Folk som snakker nedsettende om folk til meg, særlig folk jeg ikke kjenner

4. De som må på butikken så snart se og hør kommer i hyllene

5. Folk som sier de har krangla med nav i 7 år

6. Folk som bor i kommunal bolig hele livet, som har en rådyr bil på utsiden

7. Narkomane som sier: Jeg får ikke hjelp, ikke vil legen gi meg noe, ikke vil legen gjøre noe, har ikke plass å bo, faen de løy i retten så jeg må sone 5 mnd.(igjen)

Sannheten er at du har fått tilbud som du møter opp til en gang, du blir oppsagt av alle boliger pga du ikke betaler husleie. Det er aldri noe med deg selv, bare alle andre

8. Single mødre som lever på nav som dokumenterer på blogg, fb de nyeste tatoveringene, nyinnkjøpte klær og løshår, siste reisene, siste festene, siste silikonkjøpene

9. Folk som stemmer det partiet pga det har foreldrene gjort i alle år.

10. Menn som går med caps til hverdag og fest.

11. Feite folk som skal presse seg inn i den trangeste buksen, og den største t-shorten

12. 50 åringer med gullringer, gjerne to på hver finger. Kjøpt i Tyrkia. Harry

13. 40-50 åringer tviholder på den blonde jenta de var da de var 19,hjelbleket hår. Harry, og de ser bleke og får ti år ekstra på seg

15 Her har du meg. Ærlig fortalt

Anonymous poster hash: 6daae...38d

Enig i at en deler ikke alt.

Noen har ikke grenser,og da blir det

pinlig. Som ditt innlegg for eksempel !

Er du ille ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte stjeler alltid.

Anonymous poster hash: 5eb11...e8a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blyanten

Vi alle har noen, uten at vi tenker over det, eller liker å innrømme det.

Om meg selv:

1. Voksne folk som sitter hjemme på 4 året, og lever på nav. Da tenker jeg ikke på alvorlig syke mennesker som er berettiget, men unge som har en hjemme-fritids som ikke tilsier at de ikke kan gjøre noe.

2. De som åpner en tråd her inne med: Har jeg krav på?

3. Folk som snakker nedsettende om folk til meg, særlig folk jeg ikke kjenner

4. De som må på butikken så snart se og hør kommer i hyllene

5. Folk som sier de har krangla med nav i 7 år

6. Folk som bor i kommunal bolig hele livet, som har en rådyr bil på utsiden

7. Narkomane som sier: Jeg får ikke hjelp, ikke vil legen gi meg noe, ikke vil legen gjøre noe, har ikke plass å bo, faen de løy i retten så jeg må sone 5 mnd.(igjen)

Sannheten er at du har fått tilbud som du møter opp til en gang, du blir oppsagt av alle boliger pga du ikke betaler husleie. Det er aldri noe med deg selv, bare alle andre

8. Single mødre som lever på nav som dokumenterer på blogg, fb de nyeste tatoveringene, nyinnkjøpte klær og løshår, siste reisene, siste festene, siste silikonkjøpene

9. Folk som stemmer det partiet pga det har foreldrene gjort i alle år.

10. Menn som går med caps til hverdag og fest.

11. Feite folk som skal presse seg inn i den trangeste buksen, og den største t-shorten

12. 50 åringer med gullringer, gjerne to på hver finger. Kjøpt i Tyrkia. Harry

13. 40-50 åringer tviholder på den blonde jenta de var da de var 19,hjelbleket hår. Harry, og de ser bleke og får ti år ekstra på seg

15 Her har du meg. Ærlig fortalt

Anonymous poster hash: 6daae...38d

Noe du ikke har fordommer mot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fordommer mot utlendinger som kommer til norge og krever at vi skal tilpasse oss deres behov og religion, når de ikke er villige til å tilpasse seg til vårs kultur osv.

Og smell feite folk som klager over at de er feite, men likevell presser i seg litervis med brus og junkfood.

Anonymous poster hash: ed955...fe5

kunne ikke vært mer enig

Anonymous poster hash: d9ea5...410

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Utlendinger som kommer til Norge for å snylte og sutrer over at de ikke får ting på sin måte, og gjør kriminelle ting pga det!

- Folk som sier NAV er håpløst og krangler med de osv.

Anonymous poster hash: e823c...795

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som hele tiden klager over barnevernet på facebook og linker til tvilsomme anti-barnevernsider på nettet. Jeg tenker, det må da ha vært en grunn til at du ble involvert med barnevernet? Det sier de ingenting om..

Folk som starter setninger med: Jeg er ikke rasist/sexist/bitchy/sett-inn-passende-ord, men.... Da tenker jeg at det er nøyaktig det du er.

Folk som hele tiden sier "jeg er bare ærlig", "du kjenner meg, jeg snakker rett fra levra" eller "jeg kaller bare en spade for en spade". Det er en god mulighet for at du bare er frekk tenker jeg da..

Endret av netpuppy
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk som slår hundene sine.

Anonymous poster hash: cf13e...1de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Jeg har da et par;

  • Muslimer. Deres holdninger til religion fremstår så ekstreme, og de forventer at det norske samfunnet skal tilpasse seg deres religion - som jeg mener er urimelig ettersom de kommer hit! Null selvironi, og ekstremister hele gjengen.
  • Østeuropere. Anser dem som tyver og vinningskriminelle hele forbanna gjengen.
  • Negre og hispaniske. Jeg tror nesten for alvor at denne gjengen har anlegg for kriminalitet.
  • Harry folk. Jeg tror de er dumme og lite opplyste alle sammen.
  • Folk med tatoveringer (kommer an på hva slags) er også mindre opplyste enn andre.
  • Håndverkere. Mindre smart gjeng som var skolelei og "bare ville gjøre noe praktisk".
  • Folk som går med slik grå joggebukse ute blant folk. Sannsynligvis en naver.
  • Jeg tror en stor andel av de som er i NAV-systemet er latsabber og slasker.
  • Advokater og eiendomsmeglere har dårligere etiske og moralske verdier.


Anonymous poster hash: d4a09...ac2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lite fordommer. Mulig kun mot dem som ønsker et samfunn der man skal straffe folk som ikke gjør noe annet galt en og ruse seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...