Gå til innhold

Noen med lavt stoffskifte her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har misstanke om at jeg har det, men de siste blodprøvene var normale. Da er det vel noe annet galt da.....



Anonymous poster hash: 2b44a...815
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke bli skremt, det er snakk om MULIGE bisykdommer, spesielt om man ikke tar medisin. Får du orden på mengden medisin (det kan ta mange år), så kan du leve et fullverdig liv. Ja, det KAN bli vanskelig å få barn, men tror det finnes tilleggsmedisin man kan ta når man begynner å prøve. Men man må definitivt ha et tettere samarbeid med legen enn det som er vanlig i den fasen.

PS. Jeg har hatt lavt stoffskifte lenge, men har ikke prøvd å få barn, men om du har spørsmål, så hjelper jeg så godt jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser på listen så omfatter den stortsett alle menneskene i hele verden, alle opplever disse symptomene fra tid til annen. Du får IKKE ALLE ved lavt stoffskifte, og kanskje får du heller ingen.

Når du får medisiner og blir stabil på disse, så kan du bli som en vanlig frisk person igjen.

Jeg er ung og fikk lavt stoffskifte som barn og har vært ekstremt plaget med medisiner, men idag har jeg det ganske bra, og kan ikke krysse av på halvparten på den listen en gang med de plagene jeg hadde!

Idag lever heldigvis de fleste veldig bra med sykdommen :) Bare å spørre om du lurer på noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lavt stoffskifte og tar medisin hver dag. Prøver ikke enda, men ser for meg at jeg drar til legen om man får trøbbel. Ellers så lever jeg greit :)



Anonymous poster hash: be6df...dcd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere, trodde livet var ferdig prata nå, den siden skremte livskiten ut av meg :|

Anonymous poster hash: d17b8...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt hypothyreose siden tenårene. Har nå 3 barn etter helt normale svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kan vel stryke de fleste symptomene fra den listen og veldig mange blir symptomfrie av medisinene.

Anonymous poster hash: 832f2...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rart på den lista. Ser at det er noen hypothyreose-syke som har dannet en egen forening, uten å ha medisinsk kunnskap i bunn.

Anbefaler heller Norsk Thyreoidaforbund: stoffskifte.org

De er flinke til å skrive om den nyeste forskningen, gjort av fagfolk.

Forøvrig: jeg har fått barn tross diagnosen og det er det mange andre som har også.

Anonymous poster hash: 76f5a...342

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere begynt å slite med kvalme før mens? Inntil et halvt år siden (hvor også stoffskifte prøvene var normale) hadde jeg 27 dager syklus og ingen andre problemer enn kramper. Nå blir jeg kast-opp kvalm før hver mens og syklusene har blitt forlenget også.

Og hjertebank har kommet de siste mnd også, men er dette normalt med også lavt stoffskifte?

Anonymous poster hash: d17b8...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg fant ut at jeg hadde lavt stoffskifte så var jeg kun trøtt, hadde netsatt appetitt og lav kroppstemperatur. Alt det andre på listen var bullshit for meg hvertfall, og jeg hadde lavt stoffskifte leenge før jeg dro til legen.



Anonymous poster hash: be6df...dcd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk påvist lavt stoffskifte i en alder av 10 (er nå 23), og har ikke opplevd noen bivirkninger av en slik grad. Jeg legger kanskje litt lett på meg, men så er jeg ikke alltid så flink til å spise bra heller, så det er en dårlig unnskylding.

Jeg har aldri fått slike opplysninger fra legen, men hadde i en liten periode noe mer hårtap en vanligere. Men ikke noe dramatisk. Har lett for å fryse, men det har min mor også som er frisk.

Jeg synes ikke dette går ut over livskvaliteten min på noen måte. Det eneste som bekymrer meg er at jeg er mer utsatt for benskjørhet grunnen Levaxinen (medisinen). Men kalsiumtilskudd og trening forbygger forhåpentligvis dette.



Anonymous poster hash: dd0fc...756
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt lavt stoffskifte siden jeg var 15, og har ikke hat noen problemer siden jeg fikk medisiner. Har dog ikke prøvd meg på barn enda, men lever et helt normalt liv, tar den berømte pillen på gammel vane og tenker ikke over det:)



Anonymous poster hash: ce75d...45f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt lavt stoffskifte lenge, men begynte å få medisin for ca fem år siden. Har vært veldig dårlig på å ta medisinene, så har merket på noen symptomer ja. Depresjon, dårlig hukommelse, dårlig konsentrasjon, vektøkning, ekstremt trøtt og sliten osv. Nå har jeg blitt flinkere. Det er ganske farlig helsemessig å gå uten medisin, eller undermedisinert.. Så lenge man har rett dose medisin så burde man klare seg bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...