Gå til innhold

Regning som huseier skal betale


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dum overskrift, men jeg visste ikke helt hva jeg skulle skrive...

For en stund siden hadde jeg elektriker i huset jeg leier, for å legge opp ny kurs. Huseier skulle betale dette, og jeg ba elektrikeren sende regning til ham. Likevel fikk jeg regningen i mitt navn. Greit nok det.

Jeg sa til huseier at jeg kunne betale den og trekke det fra husleien, ettersom den sto i mitt navn, men dette kunne jeg ikke gjøre ettersom dette måtte via regnskapsføreren til huseier.

Jeg leverte regningen til huseier og hørte ikke noe mer før plutselig inkassovarsel kom i posten. Så kom et nytt ett, og nå kom det et varsel om tung salær. Jeg har levert alle disse til huseier, men det skjer jo tydeligvis ikke noe.

Jeg er ikke interessert i å ha en inkassosak på meg, bare fordi huseier ikke betaler! Så det jeg tenker nå, er å bare betale regningen, trekke det fra på husleien og gi beskjed til huseier om at jeg har gjort det slik fordi jeg ikke er interessert i å ha en inkassosak på meg.

Hva syns dere jeg bør gjøre?



Anonymous poster hash: a8063...c91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gurimalla

Dum overskrift, men jeg visste ikke helt hva jeg skulle skrive...

For en stund siden hadde jeg elektriker i huset jeg leier, for å legge opp ny kurs. Huseier skulle betale dette, og jeg ba elektrikeren sende regning til ham. Likevel fikk jeg regningen i mitt navn. Greit nok det.

Jeg sa til huseier at jeg kunne betale den og trekke det fra husleien, ettersom den sto i mitt navn, men dette kunne jeg ikke gjøre ettersom dette måtte via regnskapsføreren til huseier.

Jeg leverte regningen til huseier og hørte ikke noe mer før plutselig inkassovarsel kom i posten. Så kom et nytt ett, og nå kom det et varsel om tung salær. Jeg har levert alle disse til huseier, men det skjer jo tydeligvis ikke noe.

Jeg er ikke interessert i å ha en inkassosak på meg, bare fordi huseier ikke betaler! Så det jeg tenker nå, er å bare betale regningen, trekke det fra på husleien og gi beskjed til huseier om at jeg har gjort det slik fordi jeg ikke er interessert i å ha en inkassosak på meg.

Hva syns dere jeg bør gjøre?

Anonymous poster hash: a8063...c91

Gjør som du sier, betal regningen og trekk fra beløpet på husleien. Det kalles motregning og er lovlig. Dette burde ikke være noe problem for en regnskapsfører.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du kan gjøre det slik du har gjort. Du kan ta med evt gebyr og i fratrekket på leien.

Er huseier et firma eller en person som leier ut bare en hybel?

Jeg ser ikke hvordan huseier taper på at du betaler denne og trekker det fra på leien.

Det skattefratrekket huseier hadde fått for tjenesten (som han egentlig ikke har krav på siden det er en ny kurs og ikke bytte av en gammel) får han nå ved å slippe å skatte av leien du ikke betaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vel ha kontaktet inkassoselskapet og forklart situasjonen og bestridt kravet, slik at du ikke ender med å få betalingsanmerkning.

Er ganske klare regler når det gjelder denslags.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...