AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #1 Skrevet 19. mai 2014 hei. jeg har nå hatt kramper i begge beina. legger og lår i over 1 døgn nærmest sammenhengende. og dette er nå blitt så smertefult at jeg er kvalm av smertene. og er veldig rådvill. har hatt slike kramper før. men det har gitt seg etter toppen et par timer. men nå er det jo over et døgn. burde jeg kontakte legevakt? er det noe de kunne gjort for meg der? eller er det noe annet jeg bør gjøre? dette er ikke kramper som kom etter trening. og heller ikke kramper om natta. men det kom på kvelden. og forsvant utpå dagen. og komtilbake et par timer etterpå. så det er ikke slike nattekramper som det står omtalt om alle steder. Anonymous poster hash: c5642...6a7
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #2 Skrevet 20. mai 2014 Ring nå legevakta og ikke spør på KG.... Anonymous poster hash: 848fd...199
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #3 Skrevet 20. mai 2014 Det kan hjelpe med magnesium-tilskudd. Har selv tatt det i perioder med leggkramper. Men det er umulig for meg å si om dine kramper kan skyldes noe annet enn mineralmangel. Om du er kvalm av smerter er vel legevakta stedet å gå...Anonymous poster hash: 50b04...ab4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #4 Skrevet 20. mai 2014 grunnen til at jeg ikke dro rett til legevakta, men spurte her hva noen trudde, var fordi dette langt fra er første gangen, og jeg kontaktet legevakta en gang før ang dette, og fikk bare beskjed om å ta smertestillende. men jeg fikk time hos fastlegen min i dag. ettersom jeg har hatt det veldig lenge (over noen år), sånn av og på. og at det nå har vært mer eller mindre konstant i snart 2 døgn, så valgte jeg å kontakte legen for å høre hva legen trudde. men jeg fikk ikke noe stort svar. ble tatt noen blodprøver for å se om det var noe der. så skulle legen drøfte det med en nevrolog eller noe. så får jeg se om det blir noe løsning på det. eller om jeg må leve slik resten av livet. noe som ikke helt er aktuelt for meg. men takk for svar alle TS Anonymous poster hash: c5642...6a7
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #5 Skrevet 22. mai 2014 blodprøvene viste ingen problemer. så da var det vist ikke noe å finne på mine problemer mente legen. det var vist ikke mer å gjøre. var ikke noe mangel på slik stoffer i kroppen som ga meg krampesmerter fra H****tte. så da får jeg gå slik da. med sterke smerter ganske ofte, uten å få gjort noe med det. noen som har opplevd dette, og kan gi meg noe tips på hva jeg kan gjøre? ofte så er det så vondt at jeg sitter å gråter, og ikke klarer å sitte stille, ikke klarer å gå ikke. ikke klarer noen ting. det kan ikke være at bare noen blodprøve for å sjekke kalsiumnivået O.L skal bestemme om det er noe galt eller ikke? for det kan jo ikke være normalt å ha det slik når en er knappe 20 år? og dette er ikke nattekramper som en leser om. dette er kramper jeg får når som helst på døgnet, uavhengig av trening eller noe slikt. jeg merker jeg blir litt rådvill og lei meg. for jeg dro jo til legen for at dte begynner å bli uutholdelig. Anonymous poster hash: c5642...6a7
Rinta90 Skrevet 22. mai 2014 #6 Skrevet 22. mai 2014 Høres ut som noe nevrologisk hvis du ikke har noen mangler. Ville gått til legen og fått henvisning til nevrolog og blitt skikkelig utredet. Lykke til og håper du finner ut av det, kramper er ikke godt!
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #7 Skrevet 22. mai 2014 Høres ut som noe nevrologisk hvis du ikke har noen mangler. Ville gått til legen og fått henvisning til nevrolog og blitt skikkelig utredet. Lykke til og håper du finner ut av det, kramper er ikke godt! hmm ja. legen snakket om å drøfte det med en nevrolog. men så sto det på meldingen jg fikk i dag, ang blodprøvene "ta evt kontakt igjen". så virker ikke som planen nå er å drøfte det med en nevrolog. jeg er veldig fortvilet. og mister helt lysten til å dra tilbake. føler bare jeg maser. jeg kom dit i går. og fortalte hva problemet var. før jeg hadde snakket ordenlig ferdig, begynte han å mase om noe helt annet, som jeg skal til utredning for, å spurte om jeg hadde hørt noe der. og han virket irritert for at jeg ikke hadde det. så hoppet han litt tilbake til krampesmertene. også tilbake til noe annet igjen. og jeg skjønte egentlig ingenting. legen skal ha for at han sørger for at ting blir gjort. purrer på raskt og slik. men for en svirrebukk skal en lete lenge etter. huff. jeg merker jeg blir fortvilet. hva eventuelt nevrologisk kan det være? han snakket noe om en sammenheng mellom andre tics som jeg har. men klarer ikke å sette disse krampene i beina, sammen med tics i ansiktet liksom? jeg henger ikke helt med. og vurderer bare å droppe alt, og late som at alt er bra. selv om tankene på blodpropp kommer fremtredende like mye hver gang krampene dukker opp. for virker som at noe stenger for alt ned i beina. men har ikke noe andre symptomer på blodpropp da. bare smerten. ikke rød, varm, hevelse eller noe slikt. TS Anonymous poster hash: c5642...6a7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå