Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde et kjempedigert pinnsvin som bodde under terrassen, men det flyttet etter at jeg krevde husleie (eller var det fordi jeg malte med terrassebeis?)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Awwwh sonic <3

• Liker 1
Skrevet

Du er heldig dersom du har pinnsvin boende! De ser på brunsnegler som den største delikatesse. Det du bør gjøre er å lage et pinnsvinbol.

"Samler du opp en løvhaug i et rolig hjørne av hagen med litt kvister og for eksempel noen plankerester over skaper du et sted som er lunt, trygt og godt for pinnsvinet."

http://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/hage-og-uterom/dyr/pinnsvin-er-koselige-gjester/

• Liker 1
Skrevet

Jeg har masse løv under trappa og har lengte tenkt å fjerne det men pga pinnsvinet så får det bare være der. Kan ikke ta fra pinnsvinet bolet dens.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er veldig glad i pinnsvinene i mitt gårdstun da de tar snegler orm og andre ulumskheter hehe.

Men ikke mat de for mye, for da kan det fort komme rotter og mus..

• Liker 1
Skrevet

De tar fluelarver og snegler har jeg sett. Det eneste dyret jeg har sett gaffle i seg brunsnegler, så de er bare nyttige i hagen.

Min mors hund spiser også snegler om vi ikke passer på :sjokkbla: j***g ekkelt...

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering! :rodmer:

Anonymous poster hash: 06e56...628
  • Liker 4
Skrevet

http://www.pinnsvinhjelpen.no/

"Litt om Pinnsvinets adferd og matvaner

Man finner pinnsvin både ved dyrket mark, på landet og i byer. De liker seg godt i nærheten av kirkegårder, jernbaneanlegg, søppelplasser og i offentlige og private hager og parker.

Pinnsvin er nattaktive dyr, og de sover det mesteparten av dagen. Om natter jakter pinnsvin på insekter og små virvelløse dyr som snegler og meitemark, men også små virveldyr som tusenbein, småfugl, orm og amfibier. I tillegg spiser de plantemateriale, frukt, nøtter og sopp samt fugleegg og en mindre andel av døde smådyr etc.

Et pinnsvin besøker gjerne opp til 10 hager i løpet av én natt på jakt etter mat. Ettersom dyrene lever tett ved mennesker, kan noen bli forholdsvis tamme og la seg mate av mennesker i nærheten av boliger. Mange tror at pinnsvinet som besøker dem er ett og samme dyr, men mest sannsynlig er det flere som kommer på besøk i løpet av kvelden.

Husk at alle pinnsvin er allergiske mot laktose, og de må ikke fôres med kumelk. Melk (også laktoseredusert), fløte etc. forårsaker diaré, og dette kan gjøre dyrene svært syke. Ønsker man å gi pinnsvin mat, setter de stor pris på hunde- og kattemat (boks eller tørrfor). Det er også viktig å sette ut en skål med vann, slik at de ikke tørster etter måltidet.

Du kan lese mer om dette under Hage for pinnsvin."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...