Gjest Anonymous Skrevet 15. juni 2004 #1 Skrevet 15. juni 2004 leser at man må dokumentere at man har nok penger til oppholdet i det man reiser inn i USA hvordan gjør jeg det?
Gjest Hel Skrevet 15. juni 2004 #2 Skrevet 15. juni 2004 Jeg trodde også man måtte det men alt de gjorde var å spørre hvor mye jeg hadde. Jeg sa 500 (i cash) plus noe på konto'n og det var greit.
Gjest Anonymous Skrevet 15. juni 2004 #3 Skrevet 15. juni 2004 Det har jeg aldri blitt spurt om ved innreise til USA.
Grooo Skrevet 15. juni 2004 #4 Skrevet 15. juni 2004 En kamerat av meg ble for noen år siden stoppet og sendt tilbake fordi han ikke hadde penger... Men jeg aner ikke noe mer om omstendighetene rundt det, eller hvordan man dokumenterer at man har penger...
Gjest Anonymous Skrevet 15. juni 2004 #5 Skrevet 15. juni 2004 Jeg har nettopp kommet tilbake fra en ferietur til USA og jeg ble ikke spurt om hvor mye penger jeg hadde. Ved innreise måtte man fylle ut et skjema (fikk utdelt dette på flyet) for å si at man er snill og grei (ikke har blitt tatt for spionasje, driver med narkotika etc.) og med en adresse om hvor man skulle bo. En kvittering ble revet av som man skulle levere ved utreise. I tillegg måtte man levere et tollskjema (ett pr. familie) som sa at man ikke tok med seg ting for salg til USA, og om man skulle legge igjen noe, skulle man anslå verdien av det. Så vidt jeg har forstått er det viktig at man har en adresse å reise til som man kan skrive på det ene skjemaet. Men at man flytter på seg underveis er visst ikke så farlig. Hilsen Lille meg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå