Gå til innhold

Tukler ppillene med kroppen min?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har gått på ppiller i over ett år nå. Gikk først på loette hvor jeg kunne ha mensen i en måned i strekk, men byttet til Yasmin etter å ha snakket med lege. Ble egentlig litt overrasket over at jeg fikk disse ppillene ettersom jeg bare var 16 da jeg fikk de.

Det jeg lurer på nå er om de tukler skikkelig med kroppen min eller ikke! Skjønner ikke om det bare er noe som har kommet "naturlig" eller om det er ppillene som har skylden. Jeg kan nesten ikke huske sist gang jeg var ordentlig glad over en lengre periode, jeg har iallefall ikke vært siden jeg startet på ppillene. Dette kan kanskje komme av at jeg har hatt en del trøbbel med en tidligere psykisk syk kjæreste (deprimert\sint). Men jeg vet ikke om det er det eller ikke, for det er noe som burde ha gått over nå..(Mamma sa hun ble et troll da hun gikk på hormonprevansjon, vet ikke om dette er arvelig? )
Jeg har også slitt med veldig nedsatt sexlyst, noe som kan komme av begge disse greiene.
Jeg er også ofte kvalm og sliten og sliter veldig med soppinfeksjoner.

Grunnen til at jeg ikke bare har sluttet er at jeg ellers er fornøyd med ppillene i og med at jeg kan hoppe over mensen og ha kontroll over dette (hadde utrolig uregelmessig mens før), jeg er også utrolig redd for å få blodpropp hvis jeg bytter merke eller slutter og så starter igjen!

Alt i alt så er det jeg lurer på om ppillene kan ha så mye og si på formen\humøret mitt, eller om jeg rett og slett bare er litt deprimert og i dårlig form uavhengig av ppillene.. noen erfaringer om dette? :vetikke:



Anonymous poster hash: 80520...9f4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har akkurat samme problem! Føler meg slappere/ deprimert elns. Har også ca null sexlyst, gikk et år uten ppiller, da var lysten tilbake etter ca 2-3 uker.

Jeg har prøvd masse forskjellige merker ppiller, har funnet noen som funker helt ok. Microgynom. Burde vel egentlig brukt hormonfri prevensjon, men det er for mye " stress" og jeg vil ha barn om ikke så aaltfor lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hvertfall merket stor forbedring etter at jeg sluttet på p-pillene. Humøret er mer stabilt, og jeg er jevnt over MYE gladere og tilfreds med meg selv og livet. Jeg skal aldri begynne på p-piller igjen, det er jeg hvertfall sikker på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være p-pillene som gjør det



Anonymous poster hash: 8189a...610
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble grinete og fikk nedsatt sexlyst av yasmin. Trionetta også. Nå bruker jeg kobberspiral (etter fødsel), og synes det er deilig å slippe hormonene, selv om det er mer blødning og jeg ikke kan forskyve menstruasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...