Martine.S Skrevet 19. mai 2014 #1 Skrevet 19. mai 2014 Jeg lurer på hvor mye lommepenger man bør regne til 10 dager i usa. Vi er 3 jenter som skal være 6 dager i Los Angeles og 4 dager i Las Vegas. hotel og leiebil er betalt. Så hva vil det gå med til mat, shopping, drinker på byen og div "turistattraksjoner"? Av shopping blir det ikke shoppet dyre merker og jeg har bare vanlig bagasje (1kolli av 20kg + håndbagasje) Og mat blir det variert med alt fra pizza til A la carte Så hva bør jeg beregne for meg selv i lommepenger de 10 dagene?
Gjest Anastasia Skrevet 19. mai 2014 #2 Skrevet 19. mai 2014 Kommer jo helt an på hva du har tenkt å shoppe/oppleve osv Da jeg var i New Orleans i 3 dager brukte jeg vel rundt 10.000 kr, og da shoppa jeg ikke spesielt mye en gang. Det går faktisk en del penger med til tips på restauranter/barer, det er ikke alltid vi tenker på det som er nordmenn. Kan fort bli en del penegr bare i tips. Jeg skal til Las Vegas selv, regner med å bruke rundt 10.000 og skal bare være der noen dager. Men så skal jeg shoppe en del. Noen utflukter er dyrere enn andre, så sjekk litt rundt. Du kan få all slags mat i USA, billig junk eller litt mer classy. Jeg bruker gjennomsnittlig 10-20 dollar på et måltid, men det kan gjøres billigere.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #3 Skrevet 19. mai 2014 Kommer jo helt an på hva du har tenkt å shoppe/oppleve osv Da jeg var i New Orleans i 3 dager brukte jeg vel rundt 10.000 kr, og da shoppa jeg ikke spesielt mye en gang. Det går faktisk en del penger med til tips på restauranter/barer, det er ikke alltid vi tenker på det som er nordmenn. Kan fort bli en del penegr bare i tips. Jeg skal til Las Vegas selv, regner med å bruke rundt 10.000 og skal bare være der noen dager. Men så skal jeg shoppe en del. Noen utflukter er dyrere enn andre, så sjekk litt rundt. Du kan få all slags mat i USA, billig junk eller litt mer classy. Jeg bruker gjennomsnittlig 10-20 dollar på et måltid, men det kan gjøres billigere. Hva brukte du 10.000 på i New Orleans da, om jeg får spørre? TS: Hører ofte at folk regner 1000 kr pr dag i USA for mat og slikt, om du ikke har tenkt å shoppe masse er jo det eg ålreit utgangspunkt. Anonymous poster hash: 7137e...2b6
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #4 Skrevet 19. mai 2014 et* ikke eg. Anonymous poster hash: 7137e...2b6
Gjest Anastasia Skrevet 19. mai 2014 #5 Skrevet 19. mai 2014 Hva brukte du 10.000 på i New Orleans da, om jeg får spørre? TS: Hører ofte at folk regner 1000 kr pr dag i USA for mat og slikt, om du ikke har tenkt å shoppe masse er jo det eg ålreit utgangspunkt. Anonymous poster hash: 7137e...2b6 Vel, jeg var på Mardi Gras og det tok litt av! I tillegg spiste vi mye mat ute, var på utflukter og vi drakk generelt veldig mye Så var vel rundt 5000 på shopping og resten på transport mat, fyll etc.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #6 Skrevet 19. mai 2014 Jeg brukte ca. 1000 kr dagen i NY, men da brukte jeg ikke penger på alkohol, også shoppet jeg moderat med klær. Anonymous poster hash: 50d91...d86
JHF Skrevet 19. mai 2014 #7 Skrevet 19. mai 2014 Av erfaring ville jeg regner $100-$150/dagen i mat, drikke + tips. Da spiser du ordentlig mat og ikke for mye drittmat/fastfood. En ting er prisene i menyene, men du bør også legge til 15% tips på alt. Minimum 10 % ved dårllig service og fra 20% og oppover for veldig god service/opplevelse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå