Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av tråden til hun som handlet på bikbok, og fikk ufin behandling.

Har noen av dere klaget på butikker, sendt mail eller ringt butikksjefer?

Hva skjedde så?

Noen som hoppet over det leddet, og kontaktet kjeden direkte (sentralt)?

Jeg har klagd to ganger i hele min voksne tid.

En til Coop, og en til Kiwi.

Var på coopen når de åpnet klokken ti, lite folk og jeg var den eneste i ferskvaredisken.

Jeg skulle handle inn til gjester, og var i tvil om hva jeg skulle ha.

Jeg ser på varene og spør hva jeg kan gjøre osv, pris, tid? På andre spørsmål, ringer telefonen innenfor disken, intærntlf..bla bla ....bla bla bla...tok tid

Så kommer hun tilbake og spør kvast, skal du ha det, eller skal du ikke ha det?

Da hadde jeg ikke fått svar på en j ting. Tabben min var at jeg trodde hun var kokk, for hun sto der i fult kokkeutstyr. (fikk vite etterpå at hun kan ikke koke vann engang. LOL)

Så ser jeg lammecarre, og lammeskanker. Jeg har aldri prøvd å lage det,så jeg trenger råd. Jeg spør om krydder, hvor mye pr.person, tid, og tilbehør til careen. Så kommer det kvast igjen: har du virkelig tenkt å lage mat du ikke kan når du får gjester? Jeg kan å lage mat, men ville ha råd opp mot dette. Vet du hva, jeg tror jeg får tenke meg om, før jeg bestemmer meg for hva jeg skal kjøpe. Så går jeg.

Så hører jeg: bestem deg før vi stenger i kveld da, dette er ikke n butikk jeg vanligvis bruker, kun ved spes anledninger.

Jeg møtte sjefen inne i butikken. (gammel skolekamerat) Forteller historien, så svarer han: jeg har ikke hørt eller sett noe av dette, så dette blir påstand mot påstand uansett: Haloooooooooooooooo

Jeg sendte mail til Coop sentralt. Fikk svar at de takket, og ville undersøke saken, og sa at slike opplevelser skal ikke kunden ha. Gikk to dager så kom det ny mail. Vi har tatt det opp med de aktuelle personer. Butikksjefen beklaget, og sa han var utrolig stresset da han traff meg, og at han skulle tatt tak i det med en gang. Hu bak disken kunne jeg lese mellom linjene hadde blitt korrigert, uten at de skrev noe om på hvilke måte. Jeg spurte ang kokk som gir råd og veiledning. Nei, de har kokk der, men vedkommende og andre der har intern opplæring.

Hørte siden at hun damen hadde dårlig periode med skillsmisse, krangling, pengenød osv..... Hun hilser uansett ikke på meg når jeg er i butikken. Så kom det en matvaresjekk på 500 kr fra Coop til meg. Den regna jeg ikke med.

Så sendte jeg mai ti Kiwi. Vi har to kiwibutikker her, den ene er helt ut av kurs som jeg sier. Jeg orker ike gjengi alt, men han som er butikksjef burde vært sparket. Har null peiling på mat. Norges mest elendig butikk, så er det den.

Kiwi svarer ikke på mail med klage. Lenge siden nå,men aldri svart.

Så er du kunde...KLAG det er bare slik de blir skjerpet. De går der og ser ikke skogen for bare trær. Ingen som klager.....så vi surrer videre

Anonymous poster hash: 03e1b...a19
Videoannonse
Annonse
Skrevet

^Har du ikke prøvd matprat.no?

• Liker 3
Skrevet

Klagde på en butikk der jeg som eneste kunde ble totalt ignorert av 4-5 ansatte på jobb. Fikk 500kr gavekort og en oppriktig unnskyldning fra hovedkontoret.

Gjest Blåmeis
Skrevet (endret)

Noen kunder skulle det gått an å klage på og fått unnskyldning og 500kr.

Endret av Emilieivy
  • Liker 25
Skrevet

Hvorfor det? Kunden får da ikke betalt for å yte service...

Mener selvsagt at normal folkeskikk gjelder, men jobber man i service yrket så jobber man i serviceyrket. Kunder lever vi av.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Virker jo som enkelte kunder får traumer og mareritt av dårlig service, at det er det verste som noensinne kunne ha hendt dem og de irriterer seg over det fremdeles, ti år senere. Virkelig.

Anonymous poster hash: d6f9a...91b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Virker jo som enkelte kunder får traumer og mareritt av dårlig service, at det er det verste som noensinne kunne ha hendt dem og de irriterer seg over det fremdeles, ti år senere. Virkelig.

Anonymous poster hash: d6f9a...91b

Traumer og mareritt faktisk?

Jeg har jobbet i serviceyrker selv, og vet godt at enkelte kunder kan være en prøvelse.

Men dårlig service er dårlig uansett. Dårlig av den enkelte ansatte og dårlig av kjeden om de mangler opplæring og rutiner.

Anonymous poster hash: 99bf1...bcf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Butikker har ikke nytte av slike medarbeidere. Kunder går ikke tilbake. De mister salg, taper penger.

Viktig at kunden klager, kommer det nok klager så må de ta tak i dette

Anonymous poster hash: 03e1b...a19
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes en god del personer som sender klage til kundeservice, som er helt på jordet. Jeg sier ikke at dårlig kundeservice ikke finnes, men det finnes også mange urimelige kunder, som nesten av lever for å klage og skjelle ut butikkansatte.

Anonymous poster hash: 4879b...609
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes en god del personer som sender klage til kundeservice, som er helt på jordet. Jeg sier ikke at dårlig kundeservice ikke finnes, men det finnes også mange urimelige kunder, som nesten av lever for å klage og skjelle ut butikkansatte.

Anonymous poster hash: 4879b...609

Signerer.

Anonymous poster hash: 3f85d...207

• Liker 1
Skrevet

Jeg er strengt tatt oppdratt til å klage når noe ikke er som det skal. Ikke på en frekk eller ufin måte, men slik at feilen blir rettet opp og sånn at butikkjeden skal unngå samme episode igjen. Min mor klager stadig vekk (gud så mye dårlig mat/klær/service det er rundt omkring), og hver gang hun gjør det mottar hun en takknemlig mail tilbake og kanskje også en gave som takk for hjelpen.

Oppfordrer alle til å være oppmerksom hver gang man er på butikken. Det er SÅ mange sløve folk som jobber der! Pass spesielt på vekslepengene etter du har betalt.

Senest i dag var jeg på Bunnpris og handlet for 95 kr,-. Betalte med en hundrings og fikk igjen 1 krone. Hun i kassa spurte ikke om kassalappen engang, så jeg måtte be om den. Viste henne at hun hadde gitt meg for lite penger tilbake og da kom hun med en teit unnskylding (fikk så klart femmeren jeg egentlig skulle ha). Dette er snakk om lite penger, men det er ikke første gangen!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv jobbet i butikk og vet hvor ufordragelige enkelte kunder kan være, så jeg har ekstremt høy terskel for å klage på andre butikkansatte. Men fordi jeg selv har jobbet i butikk, vet jeg også hva arbeidsgiver faktisk må kunne forvente av oppførsel fra sine ansatte (enkle ting som å si hei, erkjenne at kunder EKSISTERER). For en stund tilbake hadde jeg en utrolig provoserende opplevelse på Kicks. Ikke bare ble jeg glatt oversett av alle de ansatte, men ble behandlet utrolig respektløst da jeg først ba om hjelp. Jeg vet ikke om det skyldes at jeg ser ut som en student og ikke som en frue med stappfull konto (de fikk tilfeldigvis rikelig med hjelp), men enhver kunde må vel behandles på en verdig måte. Sendte klage sentralt samme kveld, og fikk raskt svar med tre beklagelser og tilbud om gratis sminketime. Jeg syns det var veldig godt håndtert av ledelsen, men jeg har fremdeles ikke handlet der siden det skjedde.

Anonymous poster hash: e99dc...08c

Skrevet

Jeg har ikke klaget til en butikk før, men har sendt klage på et produkt!

Åpnet en pose seigmenn og flere av "mennene" hadde svarte flekker. Deilig :P sendte mail til Nidar, og de ba meg sende inn produktet.

Gikk noen uker og jeg fikk en goodiebag med masse godis i posten :D samt en mail om hva som var gått gale. Hadde vist skjedd en feil og litt lakris fra lakrisseigmennene var kommet på de vanlige. Ikke noe farlig altså. Men var jo kjekt med skikkelig svar! :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg har bare klaget 1 gang, og det var til et parfymeri i Oslo. Det viste seg dessverre at det var sjefen i butikken som hadde betjent meg den dagen. Og ikke en av de ansatte.

Men jeg har gjennom flere år fortalt veldig mange om hva som skjedde da jeg var i det parfymeriet. Og aldri satt mine ben der siden. Så jeg har spredd mye velfortjent anti-reklame om stedet og om butikksjefen. (Aner ikke om det ekstisterer lenger, jeg har ikke vært i den delen av byen på flere år).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke klaget til en butikk før, men har sendt klage på et produkt!

Åpnet en pose seigmenn og flere av "mennene" hadde svarte flekker. Deilig :P sendte mail til Nidar, og de ba meg sende inn produktet.

Gikk noen uker og jeg fikk en goodiebag med masse godis i posten :D samt en mail om hva som var gått gale. Hadde vist skjedd en feil og litt lakris fra lakrisseigmennene var kommet på de vanlige. Ikke noe farlig altså. Men var jo kjekt med skikkelig svar! :)

Bra at du gikk til Nidar med det der, og ikke tilbake til butikken hvor du kjøpte det. Det der er jo en produksjonsfeil som ikke er butikken sin feil, så for alle parter er det bedre at en tar det direkte med produsenten. En kan absolutt ikke tro at jenta på 18 i kassen kommer til å "sjekke ut problemet" med leverandøren, akkurat. ;)

Anonymous poster hash: 084fe...ecb

• Liker 3
Skrevet

Bra at du gikk til Nidar med det der, og ikke tilbake til butikken hvor du kjøpte det. Det der er jo en produksjonsfeil som ikke er butikken sin feil, så for alle parter er det bedre at en tar det direkte med produsenten. En kan absolutt ikke tro at jenta på 18 i kassen kommer til å "sjekke ut problemet" med leverandøren, akkurat. ;)

Anonymous poster hash: 084fe...ecb

Kan tenke meg jeg hadde fått en ny pose, dersom jeg hadde kvitteringen enda vel og merke :nigo:

Skrevet

Klagde på betjening på posten engang. Jeg skulle sende en stor pakke og hadde kjøpt bobleplast, stor eske og kort der, men da jeg kom i kassa så jeg at det var en flik som ikke lukket seg, så jeg spurte om hun hadde en liten teipbit jeg kunne sette på.

Dama bak kassen himlet med øynene og fortalte meg at teip vitterlig kostet penger og at jeg ikke kunne tro at jeg skulle få noen forskjellsbehandlig fra henne selv om gutta i posten sikkert gjorde det titt og ofte. Før jeg kunne si noe så huffet hun seg kjapt, satte på en liten bit med teip og ba meg betale i neste kasse før hun stampet ut på bakrommet.

Var sikkert 20 mennesker i lokalet som var like sjokkerte som meg.

Sendte mail til sjefen for postkontoret som beklaget veldig og sa de hadde fått klage på samme dame tidligere. Aner dog ikke hva som skjedde videre.

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg er strengt tatt oppdratt til å klage når noe ikke er som det skal. Ikke på en frekk eller ufin måte, men slik at feilen blir rettet opp og sånn at butikkjeden skal unngå samme episode igjen. Min mor klager stadig vekk (gud så mye dårlig mat/klær/service det er rundt omkring), og hver gang hun gjør det mottar hun en takknemlig mail tilbake og kanskje også en gave som takk for hjelpen.

Oppfordrer alle til å være oppmerksom hver gang man er på butikken. Det er SÅ mange sløve folk som jobber der! Pass spesielt på vekslepengene etter du har betalt.

Senest i dag var jeg på Bunnpris og handlet for 95 kr,-. Betalte med en hundrings og fikk igjen 1 krone. Hun i kassa spurte ikke om kassalappen engang, så jeg måtte be om den. Viste henne at hun hadde gitt meg for lite penger tilbake og da kom hun med en teit unnskylding (fikk så klart femmeren jeg egentlig skulle ha). Dette er snakk om lite penger, men det er ikke første gangen!

Selvfølgelig er de nødt til å svare i en "takknemlig" tone på klagemail. Det betyr ikke at det er oppriktig. Enkelte klager på hver minste lille ting. 

Og angående sløve folk på butikken: folk på butikk er også bare vanlige folk- ofte er vi jævla stressa vanlige folk. Og hvorfor er vi stressa? På grunn av folk som deg, som klager på alt mulig.

• Liker 2
Skrevet

En liten kommentar til TS sin opplevelse i Coop (ser at det er lenge siden, men likevel):

Vil bare si at jeg har jobbet i ferskvaredisk selv, og vet at jeg og de fleste av mine kollegaer ikke hadde klart å svare på spørsmålene TS stilte den ansatte. Det er fordi vi ikke er kokker, og vi er gjerne unge folk som ikke har prøvd å lage mat som lammecarre og lammeskank hjemme. Vi har gått gjennom noen kurs, men det er ikke noe kurs som går på det TS spurte om. Kun ferskvaresjef og kjøttansvarlig har fagbrev i min butikk, og resten er ufaglærte. Butikkene har ikke busdjetter til å ansette kokker i alle stillinger. Derfor skulle jeg ønske at folk hadde mer forståelse for at vi ikke alltid kan svare på spørsmål om tilbedering av mat på rappen.

Når det er sagt, skal vi selvsagt svare høflig på kunden sine spørsmål, og gjøre vårt beste med å finne svar på det kunden lurer på :) Enten det blir å finne en ansatt som har mer kunnskap om det kunden lurer på, eller å printe ut noen oppskrifter til kunden. Så - jeg er enig i at den ansatte ikke oppførte seg OK i dette tilfellet!

Anonymkode: de6eb...5f9

Skrevet

Jeg sladret til attilsynet en gang da den lokale butikken der jeg bodde hadde dårlig kjøl og frys. All melk kjøpt der gikk ut på dato før tiden... Husker jeg kjøpte en "frossen"pizza der en gang som var helt opptint... Vet ikke om det var derfor men butikken ble i alle fall stengt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...