Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Noen som vet hvor prosentgrensene går for de ulike karakterene på matteeksamen på VGS-nivå? Altså hvor mange prosent man må ha riktig for å få 2/3/4/5/6.

Vet at helheltsinntrykk osv også spiller inn, men om noen hadde hatt noen omtrentelige tall hadde jeg blitt veldig glad! :)

Anonymous poster hash: 49a3b...aab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har blitt fortalt at man må ha 15 poeng for å få 2er. Tror det er ca 20-25% rette svar.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan nok stemme, var 60 poeng totalt, så da er 15 poeng 25 % hvertfall.
Håper hvertfall på en 3'er, så litt spent på om noen har peiling på grensene på 3 og 4...

Skrevet

Det kan nok stemme, var 60 poeng totalt, så da er 15 poeng 25 % hvertfall.

Håper hvertfall på en 3'er, så litt spent på om noen har peiling på grensene på 3 og 4...

Jeg skal også ha eksamen, livredd for å ikke bestå. Haha. Hvilken type matte skal du ha eksamen i?

Jeg har googlet litt, og det virker som det varierer litt fra sensor til sensor. Leser f.eks. at en 3er er 45 - 64 % og 4er 65 - 79 %, men jeg vet ikke hvor korrekt dette er.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde eksamen i R2 i dag... 4 er såpass høyt ja! Da blir det nok 3 :) Tror som du sier at det varierer fra sensor til sensor, har hørt at de ser mye på helheten av oppgaven

AnonymBruker
Skrevet

56+ gir en 6'er.

Anonymous poster hash: 6fcc9...7e2
AnonymBruker
Skrevet

Fant forresten dette på et matteforum, men vet ikke om dette er noe mer korrekt:

"Jeg lurte på om det var noen som har en oversikt over hvilke(n) karakterskala de bruker i matte i den videregående skole og ved privatisteksamner. Jeg fant et gammelt innlegg laget av en lærer (med kommentarer fra andre lærere). Den var som følgende:

0-19% 1
20-39% 2
40-59% 3
60-79% 4
80-95% 5
96-100% 6"

AnonymBruker
Skrevet

Håper på en 4er. Jeg regnet sånn cirka hvor mange poeng jeg får, og lander rundt 35-38. Håper det holder og dårlig føring ikke trekker meg ned.

Anonymous poster hash: 3e0f6...14e
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg lander rett under der dessverre, på 30-33, så da holder det nok ikke!

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg lander rett under der dessverre, på 30-33, så da holder det nok ikke!

Det er kjipt at det kom så dårlige oppgaver på del 2, spesielt de to siste oppgavene, selv om den tredje siste var vanskelig der. Håper jeg klarte mer enn jeg tror. Hvor mange poeng tror du man får på å ikke bevise hele induskjonsbeviset, men halve?

AnonymBruker
Skrevet

Det er kjipt at det kom så dårlige oppgaver på del 2, spesielt de to siste oppgavene, selv om den tredje siste var vanskelig der. Håper jeg klarte mer enn jeg tror. Hvor mange poeng tror du man får på å ikke bevise hele induskjonsbeviset, men halve?

Vil tro at man da får halve pongsummen for den deloppgaven... Fikk bare til halve jeg også!

Skrevet

Dersom noen skulle komme over et løsningsforslag på dagens eksamen etterhvert hadde jeg blitt kjempeglad om dere la ut link her. Skal gjøre det samme om jeg finner et :)

AnonymBruker
Skrevet

Dersom noen skulle komme over et løsningsforslag på dagens eksamen etterhvert hadde jeg blitt kjempeglad om dere la ut link her. Skal gjøre det samme om jeg finner et :)

Av erfaring legges det ut ganske fortløpende på matematikk.net. :)

Anonymous poster hash: 6fcc9...7e2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...