Gå til innhold

Festbunad Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://bunader.com/bunader/detailed.php?ID=1552

Er dette virkelig festbunaden til Oslo? Har liksom ikke sett så mange av akkurat den typen. Googler litt rundt, og da virker det som at den opprinnelige Telemark bunaden blir laget i mange farger.. Jeg har romeriksbunaden som jeg ikke er særlig glad i, men skal jeg ha av tilknytning er det enten romeriksbunad eller Oslo bunad, og sistnevnte er jo ikke fin.



Anonymous poster hash: 67b47...20d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hyssingen

http://bunader.com/bunader/detailed.php?ID=1552

Er dette virkelig festbunaden til Oslo? Har liksom ikke sett så mange av akkurat den typen. Googler litt rundt, og da virker det som at den opprinnelige Telemark bunaden blir laget i mange farger.. Jeg har romeriksbunaden som jeg ikke er særlig glad i, men skal jeg ha av tilknytning er det enten romeriksbunad eller Oslo bunad, og sistnevnte er jo ikke fin.

Anonymous poster hash: 67b47...20d

Oslo har vel to "fest"bunader, de har en jubileumsdrakt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pisspreik og forbannet løgn.

Det "firmaet" bør du ikke stole for mye på; de kan null og niks om historien bak plaggene og tar gjerne en spansk en om de kan tjene penger på det.



Anonymous poster hash: e929c...b98
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo har vel to "fest"bunader, de har en jubileumsdrakt også.

Ja, jubileumsdrakten er jeg kjent med:) Den er jo også fin.

Anonymous poster hash: 67b47...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tanke er at beltestakker hører Telemark til, og at lilla passer best på unge konfirmanter - ikke livet ut.

Derfor valgte jeg ikke denne.

Mulig mange andre tenker som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hyssingen

Min tanke er at beltestakker hører Telemark til, og at lilla passer best på unge konfirmanter - ikke livet ut.

Derfor valgte jeg ikke denne.

Mulig mange andre tenker som meg.

Hva gjør da de unge konfirmantene når de ikke er unge konfirmanter lenger, selger bunaden fordi den er lilla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gjør da de unge konfirmantene når de ikke er unge konfirmanter lenger, selger bunaden fordi den er lilla?

Jeg syns at lilla ikke nødvendigvis trenger å være en ungdommelig farge. Isåfall, kan ikke bunaden gå i arv da, til de unge i familien? Jeg har ihvertfall den røde romeriksbunaden, og ønsker meg en som er litt mer anvendelig. Syns ikke den røde fargen er noe fin.

Anonymous poster hash: 67b47...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør da de unge konfirmantene når de ikke er unge konfirmanter lenger, selger bunaden fordi den er lilla?

Nei, man velger jo ikke den i utgangspunktet hvis man syns den er for ungdommelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hyssingen

Jeg skal flytte til telemark. Beltestakkene er så absurd fine, og splitte mine brannseil, jeg vil ha en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...