Gå til innhold

Dress? Bryllup i Toscana

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på med litt praktisk informasjon ifm bryllupet vårt. Er det naturlig at de mannlige gjestene har dress? Brudgommen skal ha svart dress og vest. Fedrene våre skal nok også ha dress.

Er det noen "regler" for om de skal ha mørk eller lys dress. Eller kan jeg skrive at det er opp til hver enkelt om dressen er lys eller mørk?

AnonymBruker
Skrevet

Dere bestemmer selv, men det er jo knyttet visse regler til hver dresskode.

Når vi giftet oss på sommeren i Italia, skrev vi "pent". Da kom gutta både i lyse og mørke dresser :)

Det skal sies at vi visste at pent betyr pyntet i vår krets. Vet noen tror at olabukse og skjørt betyr pent :fnise:

Anonymous poster hash: fb2d2...5f8

Skrevet

Gjestene trenger ikke kjøpe ny dress for å følge dresskoden. Så det er helt i orden med lys eller mørk :)

Jeg regner med de fleste har dress? ;)

Skrevet

fb2d2...5f8

Hva er galt med skjørt?

Forresten så er ikke pent en egen dresskode

AnonymBruker
Skrevet

Hva er galt med skjørt?

Det betyr ikke at man ikke kan skrive det...

Om man ønsker en uformell, men pyntet stil, så er det helt normalt. Særlig til sommerbryllup.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er galt med skjørt?

Autocorrect! Skulle stå jeans og SKJORTE.

AnonymBruker
Skrevet

Det betyr ikke at man ikke kan skrive det...

Om man ønsker en uformell, men pyntet stil, så er det helt normalt. Særlig til sommerbryllup.

Man kan skrive akkurat hva man vil, men om poenget faktisk er å være informativ så er det helt poengløst å skrive "pent" som KLESkode. Pent er ikke en etablert kleskode, ergo er det heller ingen skikkelig definisjon på hva den innebærer. Den er godt egnet for å forvirre da.

Anonymous poster hash: 93d08...98b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det forventer jeg om noen skriver "pent". Ikke de utslitte jeansene selvsagt, men et par ok jeans og en skjorte er for meg "pent". Selv liker jeg å pynte meg litt ekstra, men typen kunne nok stilt opp som du beskriver=)

Anonymous poster hash: c22dc...1e2

Skrevet

Nå ble jeg lettet. Trudde jeg hadde dummet meg ut som møtte opp i skjørt i et bryllup i helga

AnonymBruker
Skrevet

Det forventer jeg om noen skriver "pent". Ikke de utslitte jeansene selvsagt, men et par ok jeans og en skjorte er for meg "pent". Selv liker jeg å pynte meg litt ekstra, men typen kunne nok stilt opp som du beskriver=)

Mens i vår krets ville det aldri skjedd.

Det var derfor jeg påpekte dette, i og med at alle er forskjellige i stilen osv.

AnonymBruker
Skrevet

Mens i vår krets ville det aldri skjedd.

Det var derfor jeg påpekte dette, i og med at alle er forskjellige i stilen osv.

Men du skrev også :

Vet noen tror at olabukse og skjørt betyr pent :fnise:

Som får meg betyr at du syntes *noen* tar feil og at du vet best. Spesielt med den smilyen din som jeg tolker til at du ler av de rare som ikke skjønner kleskoden.

Beklager om jeg misforsto deg. :)

AnonymBruker
Skrevet

Men du skrev også :

Vet noen tror at olabukse og skjørt betyr pent :fnise:

Som får meg betyr at du syntes *noen* tar feil og at du vet best. Spesielt med den smilyen din som jeg tolker til at du ler av de rare som ikke skjønner kleskoden.

Beklager om jeg misforsto deg. :)

Jeg velger å si at de som tror at jeans er ok i bryllup, er de som er ute å kjøre her (det skulle stå skjorte, ikke skjørt).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg velger å si at de som tror at jeans er ok i bryllup, er de som er ute å kjøre her (det skulle stå skjorte, ikke skjørt).

Det har du rett i egentlig, men tenkte mer på kleskoden i seg selv. For jeg har blitt invitert i mange andre settinger med "pent" som antrekk. I bryllup hadde nok ikke typen gått i jeans og skjorte ;)

AnonymBruker
Skrevet

Det har du rett i egentlig, men tenkte mer på kleskoden i seg selv. For jeg har blitt invitert i mange andre settinger med "pent" som antrekk. I bryllup hadde nok ikke typen gått i jeans og skjorte ;)

Ja, jeg mente kun ifm bryllup.

I andre anledninger tenker jeg som deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...