Gå til innhold

Til dere som er helsesøstre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om dere som er helsesøstre kan fortelle hva dere jobber med og beskrive en typisk arbeidsdag/uke? Er man mye "alene" på jobb, eller jobber helsesøstre noen ganger sammen/på samme plass?



Anonymous poster hash: ae24d...44f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke helsesøster selv, men på helsestasjonen som jeg hører til jobber det flere helsesøstre ( minst 4 stk ). Helsesøstrene tar konsultasjonene alene med sine pasienter, men de har sikkert møter o.l. sammen innimellom. Jeg vet at "vår" helsesøster ofte har konsultasjoner på dagtid før lunsj på helsestasjonen, og etter lunsj drar hun til en skole. Jeg vet dette fordi jeg har vært endel på helsestasjonen, og har snappet opp noen ting på den måten;-)

Anonymous poster hash: 7d796...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helsesøster selv, men ei god venninne av meg er det.

Hun har beskrevet arbeidsuka som veldig variert. Hun har foreldre/barn på konsultasjoner og kontroll, hjemmebesøk til nyfødte, skolebesøk, ansvarsgruppemøter rundt barn som har spesielle behov der hun er helsesøster til barnet. Forstår det slik på henne at noen dager er satt av til tid med konsultasjoner/kontroller, andre til hjemmebesøk, og andre igjen til møter og kontorarbeid. Så har hun vel en halv dag eller så hver uke, der hun er på en bestemt skole som hun er helsesøster for. Der har hun vaksiner og samtaler med elevene.



Anonymous poster hash: 1d99c...d21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snille dere er, tusen takk!



Anonymous poster hash: ae24d...44f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...