Gå til innhold

Sprukket øreflipp


Sphynx

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive dette... meeen... Øreflippen min 'sprekker' på en måte. Altså mellom øret og kinnet. Det blir sår der også er området veldig tørt, så sprekker det.

Flere som kjenner til det?

Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det nesten konstant tidligere når jeg hadde endel psoriasis. Er blitt bedre av psoriasisen, har bare litt nå. (tror jeg vokste ifra det)

Har i ettertid hatt sprukken hud mellom øredlippen og kinnet et par ganger.. Vær forsiktig med å ta på det, og spesielt ikke med skitne fingre.

Bruk pyrisept og rens det av og til. (Ikke for ofte, da er det lett at du forstyrrer "gro prosessen") Håper det kan hjelpe deg litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde det slik noen ganger som barn. *PAIN*. hadde det også slik bak ørene i feste mellom øret og hode liksom. huker jeg smurte med fuktighetskrem. ikke som behandling da. mn som forebygging for at det ikke skulle sprekke.



Anonymous poster hash: 97a01...3ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit mye med det da jeg var barn jeg også, i voksen alder skjer det bare en gang hvert jubelår, men det er likefullt vondt.

Jeg bruker Rosebud Salve, den lille metallboksen man får kjøpt på de fleste Vita'er, har jeg ikke den tilgjengelig, kliner jeg på litt Mentholatum i stedet. Svir som et helvete, men såret er som regel borte dagen etter.

Aner ikke hva som er årsaken til at vi får disse sårene, men jeg har en mistanke om at det som oftest bare skjer oss som har såkalt fri øreflipp, men årsaken er som sagt fortsatt en gåte for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jeg ikke er den eneste!

Pyrisept vil jeg si er et dårlig råd igrunn. Hehe.

Vel, hadde det kun vært et sår, hadde det fungert,

men om huden er veldig tørr vil pyrisepten tørke det mer ut ;)

Har renset det med saltvann derimot

og det ser ut som det begynner å lukke seg allerede.

Jeg bare irriterer meg over hvorfor jeg har det.

Vil liksom ha en grunn, men google hjelper meg ikke litt en gang :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne visst hva som er årsaken jeg også for det er utrolig irriterende når det først oppstår. :fnise:

Men enn så lenge så smører jeg litt salve på hver gang jeg oppdager at det har kommet et sår, og det går som regel over etter en dag eller to på den måten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...